Velgen met spoorverbreders?

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
Toko

Velgen met spoorverbreders?

Bericht door Toko » 10 okt 2010, 18:09

Ik heb deze week een setje velgen kunnen kopen die ik al lang wou en nieuw niet meer te krijgen zijn,de Style 128!! Deze zijn wel met ET 46 en zitten achteraan nogal redelijk diep naar binnen op mijn E46 Cabrio! Ik zou dus graag een setje spoorverbreders steken! Zijn hier nadelen aan verbonden,welke neem ik best qua merk of model en hoe breed mag ik deze nemen om niet aan de wielkasten te raken? Er bestaan spacers die je eerst op de wagen schroeft en nadien de velgen met apparte bouten,ofwel spacers tussen de velgen met langere bouten! Heeft er iemand ervaring met spoorverbreders?

Alvast bedankt voor eventueele reacties,

bmwpeter

Re: Velgen met spoorverbreders?

Bericht door bmwpeter » 23 okt 2010, 17:12

Als je spoorverbreders toe gaat passen kies dan voor een beetje redelijke kwaliteit en pasvorm.

Wanneer je losse verbreders toepast heb je natuurlijk ook langere wielbouten nodig. Bij de verbreders die je eerst zelf op de naven schroeft zitten al bouten bij en kun je je veelal je standaard wielbouten blijven gebruiken.

Spoorverbreders zijn er in allerlei diktes maar ik zou zelf niet verder dan 25mm gaan. Hoeveel je nodig hebt kun jij het beste bepalen door te kijken hoeveel ruimte je nog over hebt om naar buiten te komen.

Let hierbij op dat de binnenzijde van de wielkast schuin naar binnen loopt dus hoe hoger je in de wielkast komt bijv. bij inveren de ruimte des te kleiner wordt.

Succes :zwaai:
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Styling”