E46 328Ci
E46 328Ci
Goedeavond,
ik heb ergens een mooie 328 zien staan maar nu heb ik een aantal vraagjes daarover..
het is een 328Ci automaat uit 2000 met 130000 op de klok
kun je met een automaat ook echt sportief rijden ? kbedoel zit er een klein driftje of een burn out of klein donutje wel in met een automaat of gaat dat niet ? of een snel bochtje ?
en ik las ook al iets over een 325 spruitstuk op een 328.. werkt dat op een automaat ?\
wat voor bak hangt er onder die auto weten jullie dat mss.. kheb er weinig verstand van iig (A)
Gr.
ik heb ergens een mooie 328 zien staan maar nu heb ik een aantal vraagjes daarover..
het is een 328Ci automaat uit 2000 met 130000 op de klok
kun je met een automaat ook echt sportief rijden ? kbedoel zit er een klein driftje of een burn out of klein donutje wel in met een automaat of gaat dat niet ? of een snel bochtje ?
en ik las ook al iets over een 325 spruitstuk op een 328.. werkt dat op een automaat ?\
wat voor bak hangt er onder die auto weten jullie dat mss.. kheb er weinig verstand van iig (A)
Gr.
Re: E46 328Ci
Je hebt er nog niet in gereden en je begint meteen al met het 325 spruitstuk verhaal, ga eerst eens gewoon rijden, is het niet snel genoeg koop dan een 330 of M3. Ten eerste werkt dat 325 spruitstuk niet op een E46, ten tweede kun je er beter óf vanaf blijven óf het serieus aanpakken dmv. compressor of iets dergelijks.
Automaat sportief rijden kan prima, maar niets is zo persoonlijk als dat, dus ga gewoon rijden en je merkt het vanzelf. Zelfs op je fiets kun je nog driften als het moet, dus waarom met een automaat niet
Automaat sportief rijden kan prima, maar niets is zo persoonlijk als dat, dus ga gewoon rijden en je merkt het vanzelf. Zelfs op je fiets kun je nog driften als het moet, dus waarom met een automaat niet
ow oke alvast bedankt
khad daar ook maar over gelezen over dat spruitstuk haha vragen kan altijd tog

- Jan van Duin
Ik rijd met een 328ci coupe uit 1999 en deze auto heeft automaat met tiptronic. Met dit natte weer en ASC uitgeschakeld hoef je niets doen om je kont uit te laten breken. En als het droog is en je houd je voet lichtjes op de rem dan gaat ie ook gummen.. Daarbij merk ik dat tijdens het sportief rijden met de automaat in sportstand je je handen al vol hebt aan het sturen.
Gr. Jan
Gr. Jan
M50 conversie spruitstuk zou ook op een E46 328i kunnen, maar net als bij de E36 328i vrij nutteloos.
Al zijn hier de meningen wat over verdeelt. Als je het echt goed wil doen moet je ook gelijk de nokkenas en de software laten veranderen.
Verder is een 328ci een echte fijne wagen en vrij vlot, voor het echte sportieve werk is een handbak aan te raden.
Vind de automaat wat meer een cruiser, had dan zelf liever ook een automaat gehad, maar mijn 328ci had echt alle opties die ik verder zocht dus toch maar de handbak genomen.
Ook zijn er vrij veel problemen met de automaten naarmate ze ouder worden, en met een revisie ben je zo 2.5 a 3k verder.
Ook is de handbak volgens de officiele specs sneller, 0-100 7sec om 8.1 voor de automaat.
Voor de rest is de M52Tu van de 328ci een zeer robuust blok en zeer betrouwbaar mits goed onderhouden. Ook hoge kmstanden zijn bij goed onderhoud geen enkel probleem.
Spruitstuk conversie zou ik echt achterwege laten, moet het sneller ga dan voor een 330i of nog gekker een M3.
Maar net wat Hans zegt rij eens een 328ci, je zal blij verrast worden het is een heerlijke zes in lijn
Al zijn hier de meningen wat over verdeelt. Als je het echt goed wil doen moet je ook gelijk de nokkenas en de software laten veranderen.
Verder is een 328ci een echte fijne wagen en vrij vlot, voor het echte sportieve werk is een handbak aan te raden.
Vind de automaat wat meer een cruiser, had dan zelf liever ook een automaat gehad, maar mijn 328ci had echt alle opties die ik verder zocht dus toch maar de handbak genomen.
Ook zijn er vrij veel problemen met de automaten naarmate ze ouder worden, en met een revisie ben je zo 2.5 a 3k verder.
Ook is de handbak volgens de officiele specs sneller, 0-100 7sec om 8.1 voor de automaat.
Voor de rest is de M52Tu van de 328ci een zeer robuust blok en zeer betrouwbaar mits goed onderhouden. Ook hoge kmstanden zijn bij goed onderhoud geen enkel probleem.
Spruitstuk conversie zou ik echt achterwege laten, moet het sneller ga dan voor een 330i of nog gekker een M3.
Maar net wat Hans zegt rij eens een 328ci, je zal blij verrast worden het is een heerlijke zes in lijn
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Ow oke alvast bedankt 
maar hoe kan ik testen of de automaatbak nog goed is of is dat geluk hebben ?
nog meer dingen waar je op moet letten bij de aankoop van zon auto.. hijs inmiddels toch 10 jaar oud
Gr.
maar hoe kan ik testen of de automaatbak nog goed is of is dat geluk hebben ?
nog meer dingen waar je op moet letten bij de aankoop van zon auto.. hijs inmiddels toch 10 jaar oud
Gr.
- Jan van Duin
Waar ik tegen aan liep dat ik mijne kocht was dat beide mijn katalysators niet goed meer waren. En dat was best een duur grapje aangezien het spruitstuk en katalysators uit 1 deel gemaakt zijn. De automaat moet echt heel soepel schakelen en niet minder dan dat. Kijk ook naar of er in de kofferbak links bij de fmtuner/navi/cd wisselaar geen lekkage is wat bij mij wel het geval was. Kijk ook even naar de raam rubbers rondom en bij een coupe of de ramen wel een klein stukje naar beneden en omhoog gaan bij het openen en sluiten van de deuren.
Gr. Jan
Gr. Jan