Sensor die in het luchtfilterhuis zit 325i (anders opgelost)

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Deltadick

Sensor die in het luchtfilterhuis zit 325i (anders opgelost)

Bericht door Deltadick » 21 okt 2010, 21:09

Hallo, kan iemand me vertellen wat de sensor doet, die in het luchtfilterhuis zit, er zitten 2 rubberen slangetjes aan en 1 gaat naar het inlaatspruitstuk en de ander gaat naar het gasklephuis.
De reden van deze vraag is het volgende: ik heb de auto gekocht zonder luchtfilterbak, en met zo'n sportfilter gemonteerd, wat dus absoluut niet werkt, als je gas gaf ( het ding is er inmiddels af) trok hij gewoon het geribbelde rubber voor de luchtmassameter vacuüm. Dat filter was dus veel te klein en er zat ook nog zo'n kunststof huis omheen, wat alleen maar lucht blokkeerde i.p.v. Dat hij meer lucht kreeg. Ik heb inmiddels wel weer een sportluchtfilter gemonteerd, die overigens wel voldoende lucht geeft, maar omdat ik dus de originele luchtfilterbak mis, hangt die hiervoor genoemde sensor er maar een beetje bij, en hij zal er niet voor niks op zitten, wie weet dus wat dat ding precies doet of regelt, en of ik hem er mischien helemaal tussenuit kan laten.
Bij voorbaat dank voor jullie reacties
hier een foto van de sensor in gedemonteerde toestand.
Afbeelding
P.s. De auto is alleen voor vrij rijden op Zandvoort, dus niet voor dagelijks gebruik.
Laatst gewijzigd door Deltadick op 28 okt 2010, 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW e36 325i coupe - Lancia Delta HF Integrale - Suzuki GSXR 1100 R

Deltadick

Re: Sensor die in het luchtfilterhuis zit 325i

Bericht door Deltadick » 28 okt 2010, 09:28

Ik heb inmiddels een origineel luchtfilterhuis gemonteerd, nadat ik hier op het forum heb gelezen dat een origineel luchtfilterhuis gewoon het beste werkt.
En achteraf moet ik ook toegeven dat er bij BMW gewoon goed over nagedacht is om maximaal koude lucht de motor in te krijgen, en daar gaat het tenslotte om.
Dus voor mij niet meer zo'n los sportfilter, maar een origineel luchtfilterhuis met mischien nog een geoptimaliseerd filter van K&N erin. Voor de liefhebbers: K&N nr. 33-2070.

Groeten Dick.
BMW e36 325i coupe - Lancia Delta HF Integrale - Suzuki GSXR 1100 R

Verheeske

Re: Sensor die in het luchtfilterhuis zit 325i (anders opgelost)

Bericht door Verheeske » 28 okt 2010, 12:40

Verstandige keus imo. Heb je ook geen last meer van dat soort probleempjes zoals met die sensor :)
-- Houdoe wanne --

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”