Nou heb ik hem naar de dealer gebracht.. en ze hebben mij verteld dat; gloeiboegies cilinder 5 en 6 defect waren..
Alle 6 gloeiboegies zijn vervangen,
nieuwe software in de dieselregelaar ofzoiets?
Ik had die klote e60 probleem met die stoelbezettingsherkenning passagier.. Nieuwe sensor erin..
Na dit allemaal is er een diagnose gestart bij de injectoren cilinder 1-6
Bewaking
"Wanneer de correctiehoeveelheid van een cilinder een bepaalde grenswaarde overschrijdt, kunnen twee storingen worden opgeslagen:"
- 4B10, toerentalstabilisatie, correctiehoeveelheid te groot
- 4B11, toerentalstabilisatie, correctiehoeveelheid te klein
De grenswaarde is afhankelijk van de inspuithoeveelheid en ligt tussen +/- 4,9 en +/- 5,9 mg/slag.
Nou heb ik:
Injectors zijn in orde:
Cilinder 1: -1.4 | 0
Cilinder 5: -0,4 | 0
Cilinder 3: 0 | 2,4
Cilinder 6: 0 | 0,3
Cilinder 2: -1,1 | 0
Cilinder 4: 0 | 0.2
En dan heb ik nog een formulier.. ik heb er 2 gekregen waarop de datum en tijdstip precies hetzelfde is en dr staat pagina 1/1 bij beide.. dus ik begrijp het niet helemaal.. maar op de 2de staat dan weer precies het zelfde als hier boven alleen het resultaat is alsvolgt:
Cilinder 1: -1,3
Cilinder 5: -0,4
Cilinder 3: 2,4
Cilinder 6: 0,2
Cilinder 2: -1,1
Cilinder 4: 0,2
In orde: -5,0 tot 4,0
Kritiek hoeveelheid < -5,0 of >4,0
Nou alles hoort in orde te zijn.. Alleen mijn auto trilt nog steeds.. de dealer is er niet achter kunnen komen waarom die het nog steeds doet.. Het is niet zo erg als eerst.. maar je voelt het nog wel opmerkelijk..
Heeft iemand een probleem die hierop lijkt of weten jullie waar het aan kan liggen?
Plx