dilemma

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
Jeremy

dilemma

Bericht door Jeremy » 11 okt 2010, 14:48

Beste mensen,

hier is mijn dilemma, ik heb sinds een 4 maand een 318I uit het jaar 1992, weet het niet de jongste auto maar rijd heerlijk.
nu is sinds kort mijn motor gaan tikken, na een bezoekje aan de garage het vervangen van olie, filter en 1 of ander smeer goedje wat door de olie heen gaat was het nog niet weg. bij nader onderzoek kwam er uit dat de nokken as + klep stoters vervangen zouden moeten worden voor oplossen van dit probleem. al met al kwam de prijs dan op 1000 euro.

nu is de andere optie een ander blok er in laten zetten.

dus nu de vraag, nokkenas + klep stoters laten vervangen? / andere bmw halen? / ander blok er in?.

extra informatie over de auto.

geen roest, amper lak schade, interieur is super, abs en airco, climate control werken 100%

achter raam kan een nieuwe rubber omheen + ergens begin volgend jaar zou het tijd worden voor nieuwe schokdempers achter
en hij trekt een klein beetje naar links dus voor zou moeten uitgelijnd worden

en zeg er komt een nieuw blok in moet dit een 1.8 zijn of maakt dit weinig uit "op kracht van de motor na"

alvast bedankt en met vriendelijke groet,

Jeremy Vlaar

Gebruikersavatar
j0eyv
Berichten: 3329
Lid geworden op: 27 apr 2010, 12:38

Re: dilemma

Bericht door j0eyv » 13 okt 2010, 14:40

Dit is wel een dilemma inderdaad. Wat heeft de auto momenteel gelopen? Je kunt misschien overwegen er nog eens 1000/1500 euro bij te doen en opzoek te gaan naar een nieuwe. Het probleem is dat de auto voor jou perfect is en de vraag of die nieuwe net zo goed is altijd maar een gok is.
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..

Jeremy

Re: dilemma

Bericht door Jeremy » 14 okt 2010, 09:45

mijn auto heeft momenteel 236k gelopen ik weet dat er 120k geleden er een ander blok in is gekomen, niet hoeft dat natuurlijk niet veel te zeggen als de staat van dat blok ook niet optimaal was.

martijn82

Re: dilemma

Bericht door martijn82 » 14 okt 2010, 11:18

Als het een viercilinder op kenteken is mag er geen 6 cilinder in iig.

Jeremy

Re: dilemma

Bericht door Jeremy » 14 okt 2010, 15:57

toch jammer om dit te lezen hahaha
Laatst gewijzigd door Gast op 14 okt 2010, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren

Gebruikersavatar
G-Style
Berichten: 421
Lid geworden op: 19 aug 2009, 09:07

Re: dilemma

Bericht door G-Style » 16 okt 2010, 18:52

Tuurlijk mag er een 6 cilinder in, je moet alleen naar het rdw om hem goed op kenteken te laten zetten ivm je pk winst.

318is is zelfs een goede basis aangezien deze ook al remschijven achter heeft ipv alleen voor. Zie Nielscoupé zijn topic, die heeft dit ook gedaan bij zijn 318is.
✕ 318IS E36 coupé BJ'93 Mauritius Blauw
✕ 328I E36 coupé BJ'97 Avus Blauw
✓ M3 E36 cabriolet BJ'98 Nacht Blauw

Kijk ook naar BMWFAN op FaceBook!

Jeremy

Re: dilemma

Bericht door Jeremy » 19 okt 2010, 09:05

ik dank jullie allen hartelijk! :D

Kaantjee
Berichten: 279
Lid geworden op: 19 okt 2009, 18:43

Re: dilemma

Bericht door Kaantjee » 13 dec 2010, 15:49

G-Style schreef:Tuurlijk mag er een 6 cilinder in, je moet alleen naar het rdw om hem goed op kenteken te laten zetten ivm je pk winst.

318is is zelfs een goede basis aangezien deze ook al remschijven achter heeft ipv alleen voor. Zie Nielscoupé zijn topic, die heeft dit ook gedaan bij zijn 318is.
6 cilinder mag er zeer zeker in, ALS je hem laat keuren..

318is mag dan wel schijven achter hebben, dannog komt de diff niet overheen dus kun je in principe de complete achteras vervangen met alles er op en dr aan (zoals ik: Diff, brug, schijven, naven, gewoon compleet).

Op zich KUN je voor 1000 euro wel klaar zijn door er een oerdegelijke M50 blok in te lepelen.
Haal je een (COMPLEET)blok met bak incl. ECU, stuurbekrachtigings olie, achteras en je bent voor een grof deel klaar.
Wil je wat fijner afwerken dan neem je de 325i uitlaat, 320i/325i/328i teller unit (ivm toerenteller), eventueel zelfs een sper diff..
Om het af te maken ben je wel wat meer kwijt maar dan haal je 6x bougies, olie, olie filter, brandstof filter en gelijk je interieur filter.

Al met al, als je meer info nodig hebt TS, check mijn topic.. ;)
Ben ook een 318i rijder ;) De 2.5 variant in dit geval
BMW E36 318i M43 1.8 8v 4-Bak Automaat --> 318i 24v 5-bak Automaat swap Project --> Done.
Next step: E36 318i 2.5 24v --> E36 318i 5.4 24v v12 :)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Performance en tuning”