Levensduur bmw
Re: Levensduur bmw
Hier 2 ton N42 motor..
draait gewoon goed hoor geen problemen. Vandaag bij de dealer vandaan gekomen nu blijkt mijn Differentieel stuk te zijn.. ik heb al sinds 2 weken een vreem en echt raar geluid. Ze dachten net als ik dat de subframe schade was, maar gelukkig zaten er geen scheuren of iets dergelijks. Het is alleen als de auto naar achteren gaat met een beetje vaart en dan weer naar voren 1e versnelling soort metaal achtig knak scheur geluid hoor. Ik ga zaterdag een andere diff erin zetten die had ik al liggen kijken of het probleem weg gaat. Anders misschien toch subframe schade dan zullen ze dit via BMW nederland verhalen. En weer top service auto anderhalf uur op brug gestaan en geen centje gevraagd!.

Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D
Huidige: BMW F11 525D
-
Even mijn ervaring. Rij op het moment een 320d touring uit 2002 welke gechipt is. Gekocht met 175.000 km en staat nu op 230.000 km. Ik heb de auto sinds vorig jaar augustus. Dus dat is 55.000 km in 14 maanden.
Ondanks dat het boekje netjes was afgestempeld moesten de draagarmen, motorsteunen en LMM wel worden vervangen kort na de aankoop. Dit is geen regulier onderhoud maar is wel enorm kostbaar. Dus let op dat een afgestempeld boekje ook niet alles zegt. Ik ben een beetje naief geweest en de auto niet laten keuren. Aan de andere kant zat er wel net een nieuwe turbo en KAT onder.
Ik heb tot op heden naast normaal onderhoud geen gekke dingen met de auto gehad en ben dan ook zeer te spreken over de kwaliteit en degelijkheid van het e46 type BMW. Voor mijn gevoel kan zo'n auto gerust 500.000 km aan. Denk wel dat de turbo tot die tijd 2x venieuwd moet worden maar andere vreemde zaken zul je naar mijn inziens niet tegenkomen.
Wat betreft marktwaarde denk ik wel dat de "markt" in Nederland een beetje allergisch is voor hoge KM standen. Is denk ik nog iets van vroeger (toen was een auto bij gemiddeld 200.000km ook echt op).
Ik zit zelf een beetje met het dilemma van verkopen of afrijden. Over een jaar staat er namelijk 300.000 op de klok en over twee jaar 360.000. Mijn auto staat te koop maar weet niet precies of ik daarmee de juiste zet neem (financieel dan). Maar wil wel heel graag een 330d
Heb trouwens ook nog een e36 325i (1991) ring/tracktool. Deze heeft echt niks gekost en had 260.000km op de teller. Voor de gein mee op een rollenbank geweest en hij leverde nog gewoon het originele vermogen. Dus even een praktische bevestiging dat BMW benzine motoren ook lang mee gaan.
Ondanks dat het boekje netjes was afgestempeld moesten de draagarmen, motorsteunen en LMM wel worden vervangen kort na de aankoop. Dit is geen regulier onderhoud maar is wel enorm kostbaar. Dus let op dat een afgestempeld boekje ook niet alles zegt. Ik ben een beetje naief geweest en de auto niet laten keuren. Aan de andere kant zat er wel net een nieuwe turbo en KAT onder.
Ik heb tot op heden naast normaal onderhoud geen gekke dingen met de auto gehad en ben dan ook zeer te spreken over de kwaliteit en degelijkheid van het e46 type BMW. Voor mijn gevoel kan zo'n auto gerust 500.000 km aan. Denk wel dat de turbo tot die tijd 2x venieuwd moet worden maar andere vreemde zaken zul je naar mijn inziens niet tegenkomen.
Wat betreft marktwaarde denk ik wel dat de "markt" in Nederland een beetje allergisch is voor hoge KM standen. Is denk ik nog iets van vroeger (toen was een auto bij gemiddeld 200.000km ook echt op).
Ik zit zelf een beetje met het dilemma van verkopen of afrijden. Over een jaar staat er namelijk 300.000 op de klok en over twee jaar 360.000. Mijn auto staat te koop maar weet niet precies of ik daarmee de juiste zet neem (financieel dan). Maar wil wel heel graag een 330d

Heb trouwens ook nog een e36 325i (1991) ring/tracktool. Deze heeft echt niks gekost en had 260.000km op de teller. Voor de gein mee op een rollenbank geweest en hij leverde nog gewoon het originele vermogen. Dus even een praktische bevestiging dat BMW benzine motoren ook lang mee gaan.
- Beemerke2000
Bij een diesel zowiezo rond de 200.000km de dieseldrukpomp en deze kost ongeveer met plaatsen een 1500 euro.
En dan hoor je velen zeggen rond de 260.000km de turbo.
Zolang hij maar niet begint te roesten als gek
En dan hoor je velen zeggen rond de 260.000km de turbo.
Zolang hij maar niet begint te roesten als gek

Hoezo sowieso... ??Beemerke2000 schreef:Bij een diesel zowiezo rond de 200.000km de dieseldrukpomp en deze kost ongeveer met plaatsen een 1500 euro.

En die turbo
Is mijn d zeker de uitzondering die de regel bevestigd?
10 jaar oud, 3 jaar in bezit en gekocht met 127K, kilometerstand nu 300K zonder horrorreparaties.....

Is mijn d zeker de uitzondering die de regel bevestigd?
10 jaar oud, 3 jaar in bezit en gekocht met 127K, kilometerstand nu 300K zonder horrorreparaties.....
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|

Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
de gemiddelde bmw gaat 6984 dagen mee, of 208456,195830 kilometers
sorry, kon het niet laten

sorry, kon het niet laten
Bij mij:
E34 525 tds (M51): vanaf 250k: turbo, slangen, aanbouwdelen, onderstel (alles), dieselpomp
E46 330d (M57): nu op 250k, niet veel noemenswaardig, op de planning staan wel: koppeling, vliegwiel, hardyschijf
en de turbo uiteraard ivm fluittoon en roken bij (warm) op moment van stevig accellereren op de a-bahn (flinke grijze rookpluim aan roet e.d.), maar dit zou ook aan verstopte kat of EGR kunnen liggen.
E34 525 tds (M51): vanaf 250k: turbo, slangen, aanbouwdelen, onderstel (alles), dieselpomp
E46 330d (M57): nu op 250k, niet veel noemenswaardig, op de planning staan wel: koppeling, vliegwiel, hardyschijf
en de turbo uiteraard ivm fluittoon en roken bij (warm) op moment van stevig accellereren op de a-bahn (flinke grijze rookpluim aan roet e.d.), maar dit zou ook aan verstopte kat of EGR kunnen liggen.
The sheere pleasure of driving ... nothing compares to a BMW
<<E87 118d DPF --- 't is eens wat anders dan een degelijke M57>>
<<E87 118d DPF --- 't is eens wat anders dan een degelijke M57>>
nee dat komt nog wel boven de 250.000 km ..
turbo koppeling druklager verstuivers etc etc
en de hogedruk dieselpomp gaat zelden kapot bij een 330d 204 pk versie
turbo koppeling druklager verstuivers etc etc
en de hogedruk dieselpomp gaat zelden kapot bij een 330d 204 pk versie
Een BMW roesten?? :r :r . Een BMW roest niet bij normaal gebruik. En ja 1 op de xxxxxxxx zal vast wel een keertje roest hebben ergens....Beemerke2000 schreef: Zolang hij maar niet begint te roesten als gek
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Wat heb jij gerookt?
Het is algemeen bekend dat de E46 Coupé last heeft van roest bij de deursluiting.
En de lak van BMW is nou ook niet de allerbeste.
Knapt er zo af, en dan zit je op blank metaal te kijken. (steenslag)
En dan gaat ie echt wel roesten hoor.
Het is algemeen bekend dat de E46 Coupé last heeft van roest bij de deursluiting.
There you've got a point Bjorn, maar ik vind het met de roestgevoeligheid echt meevallen in vergelijking tot andere auto's van dezelfde leeftijd.
Heb nu 190.000 km op de tellert (waarvan 90.000 in eigen beheer) en blijf hem voorlopig nog lekker rijden want ben toch stiekem wel erg verknocht aan m'n bimmertje geraakt. Feitelijk rijd ie nog als een nieuwe zekers als je het met andere merken vergelijkt.
Heb nu 190.000 km op de tellert (waarvan 90.000 in eigen beheer) en blijf hem voorlopig nog lekker rijden want ben toch stiekem wel erg verknocht aan m'n bimmertje geraakt. Feitelijk rijd ie nog als een nieuwe zekers als je het met andere merken vergelijkt.

KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER
Ik rook niet.bjornc schreef:Wat heb jij gerookt?
Wat jij zegt Bjornc dat hoor ik nu voor het eerst...
Ik geloof niet dat BMW roest problemen heeft, maar goed dit is een verzamelpunt van problemen dus het is logisch dat k nu weer te horen krijgen dat BMW`s roesten, subframe`s afscheuren,kraken,motorisch kapot gaan en alle ellende die ik nog niet gehoord heb....
En natuurlijk zeggen ze bij de garage ook dat er zoveel problemen zijn en dat er kwalen zijn, maar ook dat zijn verzamelpunten van problemen...
Misschien moeten we eens naar een Fiat forum, daar kunnen we nog wat van leren...
Dan vraag ik me af of jou auto ooit is overgespoten?bjornc schreef:Wat heb jij gerookt?
mijne is van 2003 september facelift model, en de neus zit compleet onder de steenslag ( wat verwacht ja naar 317.000 km )
is nog nooit wat aan bijgespoten .
En zit dus geen plekje roest nergens niet ...
Een e46 is compleet verzinkt
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Als ook de zinklaag beschadigd raakt, gaat ie ook daar roesten.
Nou ik heb met mijn 320d echt heel wat steenslag gehad vanwege de vele snelweg kilometers die ik maakte. Heb nooit roest gehad, nu heb ik het wel altijd bijgetipt maar als de zinklaag beschadigd dan komt het er onderdoor en dat was niet het geval.
Ik denk dat je niet weet wat roest op een auto betekend. Het is in ieder geval niet iets wat ik bij BMW ben tegengekomen. En mocht het zo zijn dan is het niet noemenswaardig. ZEKER NIET VERGELEKEN MET ANDERE AUTO`s. En ja dat was met hoofdletters bedoeld.
Ik denk dat je niet weet wat roest op een auto betekend. Het is in ieder geval niet iets wat ik bij BMW ben tegengekomen. En mocht het zo zijn dan is het niet noemenswaardig. ZEKER NIET VERGELEKEN MET ANDERE AUTO`s. En ja dat was met hoofdletters bedoeld.