Achter veren verwijderen?
Achter veren verwijderen?
Wat is de makkelijkste manier om de achter veren onder uit tehalen??? Voor vind ik wel makkelijk maar hoe zit dat achter moet ik ze ook verwijderen met veer klemen of is daar een ander trucje voor????
Re: Achter veren verwijderen?
Nee. Simpelweg schokdemper losschroeven en veer eruit 'trekken'. Draagarm kun je dan een beetje naar beneden drukken.
www. M3 register .nl
moet ik dan de hele achterkant opkrikken of gaat het ook alleen als ik 1 kant op krik?
Je kunt 1 kant opkrikken.
Dan je wiel eraf, schokbreker onderaan los schroeven en de draagarm wat naar beneden duwen. Dan trek je zo de veer er tussen uit.
Heb je een M-onderstel of een stabilisator stang gemonteerd, dan is het makkelijker om de hele achterkant op te krikken en beide schokbrekers los te schroeven. Je kunt dan de draagarm wat verder naar beneden krijgen zodat de veer er sneller uit is.
succes
Dan je wiel eraf, schokbreker onderaan los schroeven en de draagarm wat naar beneden duwen. Dan trek je zo de veer er tussen uit.
Heb je een M-onderstel of een stabilisator stang gemonteerd, dan is het makkelijker om de hele achterkant op te krikken en beide schokbrekers los te schroeven. Je kunt dan de draagarm wat verder naar beneden krijgen zodat de veer er sneller uit is.
succes
Achter veren zijn verwisselt
Dit topic kan gesloten worden!!

Dit topic kan gesloten worden!!
Ok als we het topic toch open houden hier nog 1 vraag.
De achter veren liggen op rubbers, heeft iemand ervaring om zonder die rubbers terijden zodat als je ze verwijdert dat ie nog ongeveer een 1cm zakt. Of is dat gevaarlijk? als je die verwijdert?
De achter veren liggen op rubbers, heeft iemand ervaring om zonder die rubbers terijden zodat als je ze verwijdert dat ie nog ongeveer een 1cm zakt. Of is dat gevaarlijk? als je die verwijdert?
Nee ik bedoel de rubber waar de veer tussen zit 1 boven en 1 onder.
Die zou ik lekker laten zitten.
Anders wordt het metaal op metaal, waardoor je veel slijtage zult krijgen boven en onder.
Ook zorgen die ringen ervoor dat je veren netjes gecentreerd zitten op de bevestigingspunten.
Anders wordt het metaal op metaal, waardoor je veel slijtage zult krijgen boven en onder.
Ook zorgen die ringen ervoor dat je veren netjes gecentreerd zitten op de bevestigingspunten.
-
Om de draagarm naar beneden te krijgen voor het wisselen van de achter veer moeten dan ook niet de stabi stangetjes los?