Heb ik een soundmodule?

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
dieselpower

Heb ik een soundmodule?

Bericht door dieselpower » 18 sep 2010, 19:50

Was laatst even naar een audiozaak gegaan om eens te vragen wat het kost om een beetje meer oempf te krijgen. Ik was net zoals velen niet onder de indruk van het standaard geluid. Gezien ik perse geen kist meer wil en dus alles via speaker vervanging is het best een ( te) duur grapje.

Dus vandaag ging ik er even voor zitten om te kijken wat ik puur door verandering van instellingen kon verkrijgen.Eerst wat met bas en treble gespeeld, maar dit had allemaal niet het beoogde resultaat. Vervolgens zag ik dat bijna al het vermogen naar de voorste speakers werd geleid. Dus ik pas dit aan en maak er een evenredige verdeling van en wat schetst mijn verbazing......ik heb bas ;D En ik moet zeggen dat ik het nog best een behoorlijke bas vind ook die uit de hoedenplank spiekertjes komt. Oke oke, niet te vergelijken met een echte sub natuurlijk en ook niet met het standaard infinity gold systeem wat in familiewagen zit....maar zeker niet slecht. Als ik nu een house ceedeetje erin doe stuitert het toch best.

Maar de hamvraag is nu: hoe kan dit? Gezien alle verhalen over de slechte bas in de e46 van de standaard setup moet er toch iets anders zijn aan die van mij. HK is het op zeker niet. Dus zou het een soundmodule set zijn?

Of ben ik toch gewoon tevreden met de standaard en zijn alle verhalen van geen/ nauwelijks bas lichtelijk overdreven?

Reloader

Re: Heb ik een soundmodule?

Bericht door Reloader » 19 sep 2010, 11:57

YES! iemand die er hetzelfde overdenkt als ik.

ik heb ook best een net geluid erin liggen met best wel een nette bas en volgens mij toch ook helemaal standaard audiosysteem (met cassetedeck zelfs die kapot is haha)

ik heb volgens mij geen soundmodul ofzo volgens mij is het allemaal gewoon standaard bij mij :love:

dieselpower

Bericht door dieselpower » 19 sep 2010, 19:37

Nou ja, ik ben er dus absoluut niet zeker van of het standaard is. Ik kan me het geluid in mijn oude 330dM touring niet echt meer voor de geest halen, maar ik dacht dat dit idd vrij lafjes was.

Nu heb ik vandaag weer een lekker eindje getoerd met de auto en hierbij had ik een ceedeetje opstaan dat ik gister gebrand heb. Maar jongens.....ik stuiterde bijna de auto uit. Zelfs met volume hard ( voor mij hard genoeg althans) is het geluid goed zonder te vervormen oid.

Ik heb geen zin om het halve dashboard te slopen om te kijken of er idd een soundmodul in zit, dus iemand tips?

Kevin ///M

Bericht door Kevin ///M » 19 sep 2010, 20:27

Hebben jullie origineel navigatie?
Dan heb je een losse radio module. Ondanks dat dat nog geen "sound module" of versterker is heb ik het idee dat dit beter klinkt als een standaard radio/cd. Althans, dat idee heb ik dan..:P

Ben benieuwd,
Greetz Kevin

*edit Ik las net ook ergens hier op het forum, dat de professional radio/cd tegen over de business ook meer vermogen levert, en dus meer bass zal opleveren. Dit omdat de cd54? kwa versterker techniek gelijk zou zijn aan de BM54 radio module welke bij een 16:9 nav systeem hoort. thanx to B46 in een ander topic ;)

Reloader

Bericht door Reloader » 20 sep 2010, 09:39

blijft apart, ik heb de BMW Business Cassete van philips x|

dieselpower

Bericht door dieselpower » 20 sep 2010, 17:32

Mmmmmm, tja................

Ik had in mijn eerste 330d ook een aparte radiomodule (BM54), maar mij staat toch echt bij dat het geluid niet veel soeps was. Dit was echter wel een touring dus wellicht dat dat van invloed is. Op het web ook wat rondgekeken naar wat voor een vermogen zo'n radiomodule dan heeft, maar helaas erg weinig te vinden.

MindWarp

Bericht door MindWarp » 23 sep 2010, 22:13

Misschien vind je hier iets dat je bekend voorkomt?

Klikkerdeklik
Afbeelding
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer - Bruce Lee"

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”