Ruitenwissers

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
Skip

Ruitenwissers

Bericht door Skip » 19 sep 2010, 21:31

Ik heb laatst nieuwe ruitenwissers gekocht. en nou slaat 1 van de ruitenwissers als ik hem gebruik het laatste stukje over.
Dus als hij weer terug komt in zijn oude stand dan veegt hij de laatste 10 cm niet schoon en staat hij soms ook iets van de ruit af..

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen??

te951

Re: Ruitenwissers

Bericht door te951 » 19 sep 2010, 22:44

als je de bon nog hebt zou ik zeggen RUILEN.

heb het zelf ook gedaan voor een maand geleden.
Maar ik heb de laatste nieuwe van valeo (flatblad) met wat geld bijleggen mijnerzijds gekocht,
omdat deze echt goed zouden zijn.
en ja ze zijn zelf perfect. :amen:
fahren mit vergnugen

Skip

Bericht door Skip » 19 sep 2010, 23:22

Heb al nieuwe gekocht. probleem blijft het zelfde:S
Het is ook bij een hoge snelheid dat ie hem niet pakt..
Alsof er dan teveel wind onder komt ofzo..

Jeroendg

Bericht door Jeroendg » 20 sep 2010, 15:23

bijbuigen , had dit gister toevallig nog nadat ik ze schoongemaakt had ,
Even de arm waar de wisser opzit naar het raam toe buigen ( HEEL klein stukje) dan ligt er meer druk op het blad :!

Richel88

Bericht door Richel88 » 20 sep 2010, 15:26

Wellicht heb je niet de juiste maat?
Afbeelding
Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 28 sep 2010, 07:31

Als het flatblades zijn is het niet erg, door dat stukje ruit kijk je toch niet... Zelfs OEM flatblades hebben dit en da's normaal.

Skip

Bericht door Skip » 01 okt 2010, 20:54

Ik heb bij een iwnkel voor 50 eu ruitenwissers gekocht.
Geen idee of dit duur is. Maar nogsteeds blijft het probleem bestaan.

Wat je zegt Griffendahl over dat het niet erg is. maar wel behoorlijk irritant haha..
in zijn eind stand staat hij gwoon een stuk van m'n ruit af. wat ook steeds een vervelend geluid geeft als ik hem weer activeer.

Ik ga es proberen ze te buigen. Ik hou jullie op de hoogte

largeproject
Contacteer:

Bericht door largeproject » 02 okt 2010, 18:34

Heb ze voor €35 bij de Brezan vandaan,waren van swf.
Ik vind ze wel lomp staan,omdat de arm er nu bovenop zit ipv derin.

320driver

Bericht door 320driver » 03 okt 2010, 12:21

Als het flatblades zijn moet je een stukje er tussenuit halen/klikken van de arm, dan zal hij weer goed wissen, ik heb hetzelfde gehad en daarna geen enkel probleem meer gehad :!

Skip

Bericht door Skip » 03 okt 2010, 20:41

wat bedoel je dan 320driver?
ik heb gekeken maar er is niet iets wat ik er tussen uit kan halen...

Skip

Bericht door Skip » 04 okt 2010, 21:02

Hij maakt niet alleen en stukje niet schoon. het blad zelf staat, als hij in zijn begin positie is, een paar centimeter van m'n raam af..

En dat snap ik niet helemaal.. heb al wat gebogen, andere gekocht maar het blijft hetzelfde

bmwpeter

Bericht door bmwpeter » 23 okt 2010, 15:19

Huhhh een paar centimeter van je raam af, hoe kan dat nou :?

De wisser behoort ten alle tijden gewoon op het raam gedrukt te blijven doet ie dit niet dan is er meer aan de hand. Staat je ruitenwisserarm wel goed en is mooi recht? Zit er geen speling op de asjes waar de wisserarmen op gemonteerd zitten? :roll:

Erg raar in ieder geval, als alles in goede conditie is dan hoor je de wissers nog geen eens als het regent. OK als het heel hard waait kan de wisser het contact met de ruit verliezen en even lichtjes stuiteren maar normaal gesproken moet je nog geen eens merken dat je wissers aan staan. Alleen door het goede zicht natuurlijk en dat de druppels van je ruit verdwijnen :)
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 23 okt 2010, 23:02

bmwpeter schreef:Huhhh een paar centimeter van je raam af, hoe kan dat nou :?
Omdat flatblades gewoon een heel andere constructie hebben als conventionele wissers. Conventionele wissers worden door de druk van de veer metalen constructie in hun geheel op de ruit 'gedrukt', waardoor de wisser zich vormt naar de ruit.

Flatblades gaan zich niet vormen onder druk van je ruitenwisserveer. Die moeten die vorm van nature al hebben, die hebben ze ook, alleen omdat de flatblades onder een hoek werken en onder elke hoek de ruit anders gevormd is tov de wisser kan die niet overal optimaal contact hebben. Ze hebben er voor gekozen om het optimale gebied te kiezen in jouw zichtvlak wat betekent dat zo'n flatblade in rust gewoon kan kieren.

Ik heb weinig op met die flatblades, ben superblij dat ik bij de dealer de afgelopen inspectie weer gewone conventionele wissers erop heb gekregen (ook uitdrukkelijk om gevraagd) Levensduur van de flatblades vond ik ook maar matig, daar tegenover staat wel dat ze goedkoper zijn in aanschaf.

vegito

Bericht door vegito » 24 okt 2010, 10:12

Inderdaad ik had laatst SWF merk ruitenwissers nou ech drama.. strepen en een vage spoor achterlaten tevens zitten ze niet stevig in de arm maar met een beetje speling zelfs me oude OEM bosch waren beter. Nu heb ik originele bosch gekocht vandaag proberen.
Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D

largeproject
Contacteer:

Bericht door largeproject » 24 okt 2010, 11:12

Laatste stukkie ruit zal ie nooit meepakken(rechts onderin),de ruit is daar te gebogen.ook de orginelen die ik der eerst op had kwamen daar niet op de ruit,swf was idd drama,ik gaf de ruit de schuilt omdat ie vol steenslag zat,maar naar plaatsing nieuwe ruit was er nog steeds geen verbetering,heb nu van die hele slapen dingen,looks is klote maar doen het wel goed.
Maar ook die pakken dat stukkie niet,kan me ook niet boeien want daar kijk ik toch nooit door heen. 8)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Performance en tuning”