Hallo, ik heb mijn M3 voornamelijk voor circuit gebruik.. Tot nu toe heb ik de remmen aangepast (Movit rondom) en de electrische stoelen vervangen voor Evo kuipen met 4-punts gordels (en de auto weegt nu 50kg minder). De volgende stap is velgen/banden (nu 18inch 225/255 met Michelin PS2) en/of schokbrekers aanpassen.
Wie heeft hier ervaring mee en wat is een goede aanrading van keuzes?
Ik heb destijds mijn standaard M velgen vervangen door BBS CH 19 inch, en dan 8.5J breed voor, en 10J achter. Ik hem hem ook verlaagd door er andere veren op te zetten en de schokbrekers heb ik aan laten passen bij Reiger Suspension. De wielset beviel super, de auto lag nog weer een stuk strakker op de weg.
De wielset heb ik niets over te klagen, en eigenlijk het onderstel ook niet. Echter was de combi veren/dempers aan laten passen door een professioneel bedrijf uiteindelijk zo kostbaar dat ik bij een volgende keer zou kiezen voor een schroefset.
En dan zou voor mij de keuze liggen tussen KW Variant 2, of Intrax.
Echter heb ik vernomen ( niet zelf gecontroleerd! ) dat de prijzen van Intrax beginnen waar ze bij KW ophouden.
Voor een track-only auto niet denk ik. Dan zou ik voor 18 inch gaan.
Heb er destijds met mijn 325i/M3 veel mee gereden, zonder problemen ( op het circuit uiteraard )
Overigens was de CH ( of in ieder geval een nagenoeg gelijke variant ervan ) standaard op de Ferrari 360 Challenge auto`s.
Dus Daniel, hoe kom jij er bij dat ze niet circuit geschikt zijn?
@ TS, ga je met een aanhanger naar het circuit of rijd je er met de heen? Als je hem op de aanhanger zet zou ik een setje met slicks monteren, maar als je terug moet rijden is dat niet echt aan te raden.