Auto trecht naar rechts
Auto trecht naar rechts
Onder mijn e46 heb ik recentelijk 18 inch replica m velgen gezet. De velgen zijn recht. heb er vier nieuwe banden om gedaan.
uit laten balanceren en uit laten lijnen.
Dan zou het na mijn idee allemaal goed moeten zijn. toch trekt hij wat naar rechts toe.
Heeft iemand een idee hoe ik dit zou kunnen verhelpen?
uit laten balanceren en uit laten lijnen.
Dan zou het na mijn idee allemaal goed moeten zijn. toch trekt hij wat naar rechts toe.
Heeft iemand een idee hoe ik dit zou kunnen verhelpen?
Re: Auto trecht naar rechts
Hoe erg trekt die , wanneer , met remmen erger?
- Niet goed uitgelijnt.
- Kromme draag arm.
Etc etc
Heb je wat meer info over wanneer hij wegtrekt , en met remmen ?
Hiervoor was het niet?
- Niet goed uitgelijnt.
- Kromme draag arm.
Etc etc
Heb je wat meer info over wanneer hij wegtrekt , en met remmen ?
Hiervoor was het niet?
Hij trekt voornamelijk boven de 80 km.
Met het remmen doet hij het, gelukkig, niet.
Als ik mijn stuur vast heb dan voel ik hem niet trekken maar ik kan het stuur niet lang los laten
Hij is twee keer uiteglijnd en banden zijn twee ker uitgebalanceerd.
Bij een beurt is mij verteld dat de rubbers van mijn stuurstang assen versleten zijn..kan dit er ook wat mee te maken hebben?
Met het remmen doet hij het, gelukkig, niet.
Als ik mijn stuur vast heb dan voel ik hem niet trekken maar ik kan het stuur niet lang los laten
Hij is twee keer uiteglijnd en banden zijn twee ker uitgebalanceerd.
Bij een beurt is mij verteld dat de rubbers van mijn stuurstang assen versleten zijn..kan dit er ook wat mee te maken hebben?
Heb je op alle vier de wielen dezelfde banden, met ongeveer dezelfde profieldikte over?
Ja de banden zijn allemaal nieuw(zit een week tussen) en zijn van hetzelfde merk.
Eerst had ik nog wel wat trillingen in mijn stuur. maar door het vervangen van de banden is dat nu verholpen...
Nog meer suggesties
?
Eerst had ik nog wel wat trillingen in mijn stuur. maar door het vervangen van de banden is dat nu verholpen...
Nog meer suggesties

inderdaad de rubbers, das geen onzin verhaal.
enne hou je er rekening mee dat wegen vaak scheef af lopen naar de rechterkant.
enne hou je er rekening mee dat wegen vaak scheef af lopen naar de rechterkant.

Klopt als een bus, ik heb ook wel eens de haren uit mijn hoofd getrokken vanwege het scheeftrekken. Bleek het aan de weg te liggen. Ook de bestaande sporen in de weg dragen daar aan bij. BMW's zijn gewoon wat gevoeliger hiervoor.Fabian79 schreef:enne hou je er rekening mee dat wegen vaak scheef af lopen naar de rechterkant.
De ingreep van de rubbers is niet echt goedkoop dus ik hoop echt dat dat het is.
Wat de wegen betreft lijkt me dat echt iets wat maar af en toe voor komt. Op een goed stuk asfalt heb ik er ook last van.
Wat de wegen betreft lijkt me dat echt iets wat maar af en toe voor komt. Op een goed stuk asfalt heb ik er ook last van.
Zoals inspector gadget al zegt , rubbers 
Je kan uitlijnen wat je wilt maar er blijft speling opzitten

Je kan uitlijnen wat je wilt maar er blijft speling opzitten
enne
hoe test jij het???
Laat je je stuur helemaal los?
Dat is namelijk niet helemaal eerlijk he.
Testen doe je door op een mooi nagenoeg recht stuk asfalt je pols op het stuur te leggen. (iets weerstand dus)
Als de auto dan gewoon spoort is er niks om je druk over te maken.
Ook is het zo dat de auto meteen weg zou moeten trekken en niet na 100 meter of iets in die richting.
Er zijn namelijk zoveel dingen die mee kunnen tellen en je moet het wel in perspektief blijven bekijken. Iets afwijken gebeurt altijd
hoe test jij het???
Laat je je stuur helemaal los?
Dat is namelijk niet helemaal eerlijk he.
Testen doe je door op een mooi nagenoeg recht stuk asfalt je pols op het stuur te leggen. (iets weerstand dus)
Als de auto dan gewoon spoort is er niks om je druk over te maken.
Ook is het zo dat de auto meteen weg zou moeten trekken en niet na 100 meter of iets in die richting.
Er zijn namelijk zoveel dingen die mee kunnen tellen en je moet het wel in perspektief blijven bekijken. Iets afwijken gebeurt altijd

Ja, klopt wel wat hij zegt. Bijna alle wegen zijn hier schuin i.v.m. water afvoer. Als je auto echt niet spoort dan moet ie als een gek trekken en dat zal je ook zien op je banden die gaan schuin afslijten. Tevens je brandstof verbruik zal hoog zijn.
Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D
Huidige: BMW F11 525D
- DJLeonardo
Ik heb het ook. ook als de weg perfect recht is (bv een gloednieuwe snelweg)
Lammert heeft hem zelfs iets naar links laten uitlijnen maar het helpt niet genoeg. Heb de draagarmen vervangen, de stuurstangen, de voorste wiellagers en de schijven en blokken (schijf was wel iets krom)
En het is er nog. Dus als het die zg stuurstangasrubbers of wat dan ook kunnen zijn dan wil ik dat ook nog wel laten doen maar ik wil nou eerst wel eens zeker weten dat dat het is. Nog meer ideeen?
Lammert heeft hem zelfs iets naar links laten uitlijnen maar het helpt niet genoeg. Heb de draagarmen vervangen, de stuurstangen, de voorste wiellagers en de schijven en blokken (schijf was wel iets krom)
En het is er nog. Dus als het die zg stuurstangasrubbers of wat dan ook kunnen zijn dan wil ik dat ook nog wel laten doen maar ik wil nou eerst wel eens zeker weten dat dat het is. Nog meer ideeen?
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
staat je stuur zelf uberhaupt wel in de juiste stand gemonteerd?
- DJLeonardo
Ja zeker. Lammert van der Meulen weet wel wat ie doet.... Ik ga toch maar eens kijken voor die stuurasrubbers
BMW E90 330iA, BMW E87 118i