Kofferbak afdekhoes.

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
jon00419

Kofferbak afdekhoes.

Bericht door jon00419 » 11 sep 2010, 07:20

Het volgende,
in mijn touring zit een afdekhoes die automatisch naar boven gaat bij het openen van de kofferbak.
Nu wil het geval dat deze meer weigert en niet naar boven gaat dan dat hij goed functioneerd.
Iemand een oplossing of tip om dit vlekkeloos te laten functioneren.

Mvg,

Ger.

Kingfisher
Contacteer:

Re: Kofferbak afdekhoes.

Bericht door Kingfisher » 12 sep 2010, 18:44

Hallo Ger,

Ik had hetzelfde probleem en heb de geleider en de rolletjes gewoon even ingevet en nu werkt het weer gewoon.

Overigens heb ik hetzelfde een tijdje geleden ook gedaan met de achterruitenwisser. Deze ging bij mij steeds langzamer wissen en kwam niet meer netjes horizontaal tot stilstand.

Ik heb de hele wisser inclusief as gedemonteerd, opnieuw ingevet (het was compleet uitgedroogd) en nu wist ie weer soepeltjes.

ronnyt

Bericht door ronnyt » 13 sep 2010, 14:44

Ik heb ook gehad dat hij niet meer omhoog ging.
Het probleem zat hem in de kleine schroefjes die in de geleiding zitten (redelijk van onder),die waren wat los gekomen.
Ze terug vastgedraaid en nu gaat hij telkens weer omhoog.

jon00419

Bericht door jon00419 » 14 sep 2010, 17:09

Hallo,
en zijn die zij paneeltjes om toegang tot de rolletjes te krijgen een beetje makkelijk te demonteren voordat ik iets afbreek.quote="Kingfisher"]

Hallo Ger,

Ik had hetzelfde probleem en heb de geleider en de rolletjes gewoon even ingevet en nu werkt het weer gewoon.

Overigens heb ik hetzelfde een tijdje geleden ook gedaan met de achterruitenwisser. Deze ging bij mij steeds langzamer wissen en kwam niet meer netjes horizontaal tot stilstand.

Ik heb de hele wisser inclusief as gedemonteerd, opnieuw ingevet (het was compleet uitgedroogd) en nu wist ie weer soepeltjes.[/quote]

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”