Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Moderatoropmerking Darudevampire
Mijn M3 was al verlaagd toen ik hem kocht met een KW Variant 2 Schroefset. Deze set heb ik op mijn vorige 330i Touring ook al gehad. Ik vind het echt een superset. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Of ie echt veel stugger is als een originele M3 kan ik niet heel goed beoordelen. Er is in ieder geval goed mee te rijden zonder dat je tanden eruit rammelen. Mijn M3 staat echt behoorlijk laag en toch kan ik overal overheen zonder dat er iets raakt. Ook de achterwielen met 10J en 275 banden lopen niet aan, zelfs niet met 4 personen erin. Ook hoge drempels zijn absoluut geen probleem. Uiteraard moet ik er wel rustig overheen maar niet absurd.
Er zijn ook mensen die de originele veren vervangen voor een setje Eibach Pro. Ik ben hier niet zo'n voorstander van omdat je dempers dan eigenlijk te lang zijn voor je veren. Ook zijn de dempers niet afgestemd op de veren.
Toch schijnt het niet heel verkeerd te rijden dus het is het overwegen waard. Dan ben je met een paar honderd euro klaar.
Op enigzins normale auto's vind ik dit niet zo'n probleem, maar op een M3 met 343 pk en ervanuit gaande dat je af en toe de Nederlandse wegen als "circuit" gebruikt zou ik dat geld niet willen besparen op banden of een onderstel, maar dat is mijn mening.
Mocht je kiezen voor een schroefset zou ik absoluut niet een van die hele goedkope setjes kopen. Dan heb je met een beetje pech een stuiter-kart en bij verkoop zijn mensen vaak niet echt gescharmeerd van dergelijke setjes.
Dus mocht je voor een schroefset gaan dan zou ik Billlstein of KW nemen. Prijs vanaf ca. €1500,-
Wat mij betreft zijn er maar een paar velgen die mooi zijn op een E46 M3 :
- BBS Le Mans Breedset (wel origineel)
- BBS RS-GT Breedset (origineel) (dat zijn de velgen die op mijn M3 liggen)
- BBS CSL Breedset (origineel)
- M3 Evo velgen (origineel)
Vrijwel alle andere velgen doen in mijn opzicht afbreuk op de schitterende lijnen van de M3.