Silvervisions passen niet?

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
Mikkie

Silvervisions passen niet?

Bericht door Mikkie » 09 sep 2010, 11:52

Hai allemaal,

Heb zojuist twee setjes Silvervision PY21W gekocht om de look wat strakker te krijgen. Bij de achterlichtunits geen probleem, had ik ze er zo ingedraaid. Voor haal ik echter het knipperlicht er uit, maar de nieuwe passen er niet in? Het heeft te maken met die kleine bolletjes aan de zijkant van de lamp, die matchen niet. Het lampstekkertje geeft echter wel gewoon P21W aan? En de Y staat toch enkel voor Yellow?

Basale paint voor de uitleg:
Afbeelding
Hier kijk je dus vanaf de onderkant van de lampjes.

Mis ik een adaptertje? Moet ik brute-forcen? Of heb ik een andere aanwijzing gemist?

Mikkie

Re: Silvervisions passen niet?

Bericht door Mikkie » 09 sep 2010, 11:56

Crap. Want achter pasten ze wel. Dan moet ik dus terug naar de winkel en kijken of ze andere hebben. -_-
Maar de website van Philips geeft voor merk/model ook aan dat ik deze moet hebben?

Mikkie

Bericht door Mikkie » 09 sep 2010, 11:58

En zijn dat dan wel allemaal PY21W's?

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 09 sep 2010, 18:13

heb je waarschijnlijk origineel oranje knippers gehad. Daar horen witte lampjes in die de pootjes op een andere plek hebben zitten.
Als je dan alleen de glaasjes vervangt en niet de lampstekker passen de oranje lampjes niet.
Silvervisions zijn oranje lampjes en hebben de pootjes dus anders zitten.

Je kan ook gewoon 1 van die bolletjes er af vijlen. :!
Tis niet perfect, maar het werkt wel en je hoeft echt niet bang te zijn dat je lampje er uit valt.

uiteraard is passend beter, maar als je ze niet kan krijgen is het een oplossing.
Of de juiste lampstekkers zien te vinden.

suc6
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

Reloader

Bericht door Reloader » 09 sep 2010, 18:14

ff zo'n pinnetje eraf vijlen.. geen sjieke oplossing maar werkt wel (zit bij mij ook zo bij een knipperlicht :X )

Mikkie

Bericht door Mikkie » 09 sep 2010, 21:39

Origineel oranje koplampen inderdaad en nu witte aftermarket erin gezet met de SV.
Ik kan ze misschien wel passend krijgen maar dan moet ik dus morgen langs de winkel en daar de overige verpakkingen gaan openen om te kijken of er toevallig goede tussen hangen? Dan ga ik wel gewoon vijlen. Die puntjes zijn alleen voor de bevestiging voor zover ik kan zien, geen geleiding ofzo, dan geloof ik het wel :). In het ergste geval vallen ze eruit en belanden ze los in m'n knipperlichtglas, daar piel ik ze dan wel weer uit. Thanks voor de adviezen, ik ga het morgen proberen! |p

R1150GS

Bericht door R1150GS » 09 sep 2010, 21:48

Terugbrengen naar de winkel, geld terug vragen en even informeren bij BimmerParts, hier ook actief op het forum, of hij wel je juiste heeft.

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 10 sep 2010, 06:35

oranje lampjes hebben de nokjes gewoon anders zitten dan witte lampjes.
Als je niet wilt vijlen zal je dus andere lamphouders moeten hebben.

oftewel witte knipperlichten hebben oranje lampjes en oranje knipperlichten hebben witte lampjes origineel.
Om te voorkomen dat je witte lampen in witte knipperlichten doet zijn de nokjes op de lampjes anders zodat je weet dat je fout zit.
Als je nu het glaasje van kleur gaat veranderen moet je dus ook de lamphouder veranderen anders past de goede kleur lamp niet.
Dat is er dus nu aan de hand en dus........

of de lamphouder aanpassen of vijlen. :!
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

Reloader

Bericht door Reloader » 10 sep 2010, 07:42

ik heb gewoon van die silvervisions die passen (aan een kant dan) bij broekhuizen kan ik gewoon kiezen synchroon of a-synchroon ;D
Laatst gewijzigd door Opt1mus op 10 sep 2010, 07:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels m.b.t. quoten

Mikkie

Bericht door Mikkie » 10 sep 2010, 07:52

Bedankt voor alle reacties, zeer verhelderend zo! Had ik niet verwacht, doordat de lampjes achterin probleemloos pasten. Daar komen oranje lampjes uit met die nokjes op dezelfde plek als bij de SIlvervisions, maar dat is aftermarket niet-OEM spul. Nu is e.e.a. me helder en ga ik dadelijk even aan de klus :).

bmwpeter

Bericht door bmwpeter » 10 sep 2010, 17:32

Zowel asymetrisch als symetrisch zijn verkrijgbaar van Philips, staat ook op de verpakking vermeld.
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER

Mikkie

Bericht door Mikkie » 10 sep 2010, 22:15

Hmmm, ik zie op de verpakking niets staan. Of het moet die 'BAU'-code zijn, maar dat moet je dan ook maar net weten. In elk geval geen afbeelding ofzo.

Hoe dan ook, met een beetje provisorisch vijlen (heb er vijltje van een nagelknipper op los gelaten, had niets anders :D) is alles passend gemaakt en hangt het er nu in. Beetje duw- en trekwerk nodig met de units ook, maar het geheel werkt en zit stevig vast. Nu maar hopen dat ik de lampjes niet hoef te vervangen want ik betwijfel of ik ze er dan nog een keer uit krijg :P.

Bedankt voor alle hulp! :)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Styling”