Edit: Door een stomme actie van mij werkte het niet.. voedingsdingetje.. sorry voor het ongemak. Het werkt harstikke goed. Hoefde zelfs de mutekabel niet aan te sluiten.. ?
Ik heb zojuist een voorstel-berichtje geplaatst (mocht je dat interessant vinden), maar de reden dat ik me het geregistreerd heb is het volgende:
Ik heb sinds deze week een opvolger voor m'n vorige E46. In de vorige zat een Parrot systeem i.c.m. de originele business radio en dat werkte prima. Ik heb de kabelboom die in de vorige auto zat eruit gehaald (de aftakboom tussen de radio en de originele BMW audiostekker, 17 polig) om in de nieuwe te gaan gebruiken, waar ik alvast een Parrot CK3000 systeem in gezet heb.
En toen.... ging het mis..
In de nieuwe auto zit dus een Harman Kardon systeem. Harstikke leuk, al had het van mij niet perse gehoeven. Nou kom ik er dus achter dat er een extra 10 polig stekkertje bij dat Kardon systeem komt kijken. Ik heb me laten vertellen dat dit komt omdat het een actief systeem is. Er zit overigens geen extra subwoofer in de bank dus ik weet ook niet of er een extra versterker ergens in zit (of is dit dom dat ik dit zeg omdat er wellicht altijd een externe versterker bij een HK systeem zit?
Ik heb 2 optie's gekregen van 2 verschillende audio-bedrijven;
- een losse speaker installeren (als het aan mij ligt geen optie);
- een mutebox plaatsen, maar deze schijnt nogal duur te zijn, zeker in verhouding met het carkitje van € 75,-. (Mutebox zit rond de € 120,-).
Ik heb uiteraard al flink gezocht (ook hier), maar ben nog niet echt concreet een oplossing tegengekomen.
Nou zitten er vast wel mensen hier die mij raad kunnen geven, 't zou zo zonde zijn als ik dat systeempje er voor niks ingebouwd heb (heeft me best wat blauwe plekken en zere knieën gekost
Ik dacht trouwens nog even intelligent te zijn; kan dat 10 polige stekkertje niet voor de wisselaar zijn? En dat ik dat dus eigenlijk niet nodig heb als ik de wisselaar niet gebruik? (In mijn vorige BMW zat geen wisselaar dus vandaar dat ik meteen dacht dat het 10 polige stekkertje voor de wisselaar zou zijn...).
Ik moet er wel bij zeggen dat er geen geluid komt als dat 10 polige stekkertje niet is aangesloten.
Ik wacht met smart op uw verlichtende en verlossende suggesties!
Groet,
Jeroen
Ps, met dat 10 polige stekkertje bedoel ik dus die witte op onderstaande foto.