Het enigste onderhoud aan de installatie is het vervangen van de o-ringetjes van de injectoren geweest en dat kostte me circa 250 euries. De o-ringetjes verharden op den duur waardoor ze gaan lekken.
De pomp is een kwetsbaar onderdeel. Wanneer je echter op tijd tankt dus net voor de motor automatisch overschakelt op benzine gaat ie een leven lang mee. In de praktijk is dit niet altijd haalbaar want door de beperkte aktieradius van zo'n 300 km op een ringtankie gebeurd het nog weleens dat je net de benzine/gaspomp niet haald en de brandstofpomp even te weinig gekoeld wordt tijdens het automatisch overschakelen naar benzine.
Qua bagageruimte verlies je met een ringtank geen bagageruimte mits je een voetpomp en een spuitbus in de auto legd voor het geval dat. Ik heb overigens wel een thuiskomer achterin liggen maar dit is puur voor mijn vrouw omdat die de gedachte van een reservewiel prettiger vind.
Zijn er dan helemaal geen nadelen aan gasrijden, toch wel:
- je staat dus vaker dan je lief is bij de benzinepomp (beperkte aktieradius bij een ringtank)
- BMW doet niets aan je gasinstallatie bij onderhoudswerkzaamheden
- in het buitenland is niet overal gas verkrijgbaar
Kom je echter niet vaak in het buitenland en ziet het meisje bij de pomp er lekker uit dan blijf je gewoon lachuh op gas ;D
Oh ja een 320D is wel krachtiger natuurlijk maar ik heb jaren diesel gereden en dit verschil vind ik verwaarloosbaar in de praktijk (was ik ook een beetje huiverig voor) of je moet vaak een caravan willen trekken of in de bergen/heuvels gaan rijden want dan mis je de dieselpower wel natuurlijk.