xenon inbouwen

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
largeproject
Contacteer:

Re: xenon inbouwen

Bericht door largeproject » 23 aug 2010, 20:29

Griffendahl schreef:Die retrofit dingen in je gewone lampen kun je niet goed afstellen, alleen maar verkeerd... Ondanks dat je altijd mensen zult horen die denken dat het wel kan.

:stupid: in principe werkt xenon allen goed,lees niet verblindend voor je meede weggebruikers,als deze door een lens geprojecteerd word.

Setje oem xenon is het beste,echter liefst 1tje met weinig brand uren,want de reflectors zijn nogal gevoelig voor inbranden.
Ik heb nu zelf 2 sets oem xenon,maar 2 zijn zover ingebrand dat ze niet te gebruiken zijn(zal binnenkort ff piccie er van posten,zit nu in het buitenland op een geleende verbinding).
Kwam toevallig net op ebay een bedrijf tegen die dat kan herstellen,echter vraagt die eeb godsvermogen ervoor €179.

DJLeonardo

Bericht door DJLeonardo » 24 aug 2010, 09:12

Dat kan veel goedkoper. Ik heb de reflectors voor 40 euro (excl verzenden) laten verchromen. Zoek maar even hier, heb het gepost.
http://www.bmwportal.nl/diy-do-it-yours ... or#p208203
BMW E90 330iA, BMW E87 118i

sjef

Bericht door sjef » 24 aug 2010, 12:21

Wat me opvalt is dat er niets gezegd wordt over een ballast en foutmeldingen op de computer.
Totnogtoe had ik begrepen dat je OEM units + lichtschakelaar moet hebben.
Of niet OEM, maar dan met ballast/ontstoringskit.

Toch?

DJLeonardo

Bericht door DJLeonardo » 24 aug 2010, 16:41

lichtschakelaar bij een OEM set is onzin. Je kan je lichten aanmelden in de computer en dan hoef je helemaal geen lichtschkelaar te vervangen. Dat is ook niet aan te raden omdat daar een heleboel info in opgeslagen staat zoals de km stand. Dan moet je dat vervolgens weer gaan aanpassen en dan moet je toch weer an de kast dus kan je net zo goed gelijk je units gewoon aanmelden. Hou er wel rekening mee dat je handmatige hoogte regeling dan uitgezet wordt. Bij somige latere e46's zoals die van mij hoef je niks aan te melden omdat ze helemaal geen foutmelding geven in het dashboard.

In de OEM units zit natuurlijk ook een balast, die heb je altijd nodig. Een aftermarket setje heeft alleen geen behuizing meestal dus dan zit ie er los bij. Een onstoringunit moet je niet nodig hebben anders is het bagger kwalieteit (is het toch al meestal) Je kan wel units kopen die de computer voor de gek houden en doen alsof ze 55W consumeren zodat die foutmelding niet aangaat in je dashboard. Als je voor aftermarket gaat zorg dan dat ze D2R pitjes hebben. Dan heb je tenminste een afdekplaatje op je pit zodat ie niet alle kanten op schijnt. Het blijft sappelen maar het is tenminste iets.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i

largeproject
Contacteer:

Bericht door largeproject » 24 aug 2010, 16:52

DJLeonardo schreef:Dat kan veel goedkoper. Ik heb de reflectors voor 40 euro (excl verzenden) laten verchromen. Zoek maar even hier, heb het gepost.
http://www.bmwportal.nl/diy-do-it-yours ... or#p208203

Thanx,das idd een stuk goedkoper. :amen:

largeproject
Contacteer:

Bericht door largeproject » 24 aug 2010, 16:56

sjef schreef:Wat me opvalt is dat er niets gezegd wordt over een ballast en foutmeldingen op de computer.
Totnogtoe had ik begrepen dat je OEM units + lichtschakelaar moet hebben.
Of niet OEM, maar dan met ballast/ontstoringskit.

Toch?

Ik heb in mijn 99 wel cheaters er tussen zitten ,anders zegt ie dat de lampen stuk zijn,maar heb geen anderen lichtschakelaar.
Misschien als ie geprogrameerd word is het opgelost,maar vind het prima zo.
Wat wel gebeurd is als ik het contact uit/aan doe dat elke keer ff de lampen flikkert,kan ik tig keer achter elkaar doen,blijft ie doen.
Maar goed wie draait dan ook elke keer het contact op aan.uit. ;)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Styling”