Diversen geluiden !
Diversen geluiden !
Ik heb 2 dingen waar ik me aan erger.
1e is een soort pruttelend/rammelend geluid in de omgeving van me dashboard aan de bijrijderskant.
-Inmiddels vervangen, alle span en geleiderollen + riemen + nieuwe DISA klep, maar geluid is er nog.
-als ik hem in Drive zet gaat het toerental iets zakken en dan hoor je het duidelijker, in Neutraal ook hoorbaar maar minder omdat het toerental weer iets hoger draait, bij gas geven niks hoorbaar, me vriendin zegt soms lijkt wel een dieseltje.
2e is rond de 50 a 60 km per uur een soort aanlopend/jankend geluid van achter bij gas geven en uitrollen, alleen rond die snelheid goed hoorbaar, als ik hem in N zet en laat uitrollen vanaf die snelheid wordt het geluid luider.
1e is een soort pruttelend/rammelend geluid in de omgeving van me dashboard aan de bijrijderskant.
-Inmiddels vervangen, alle span en geleiderollen + riemen + nieuwe DISA klep, maar geluid is er nog.
-als ik hem in Drive zet gaat het toerental iets zakken en dan hoor je het duidelijker, in Neutraal ook hoorbaar maar minder omdat het toerental weer iets hoger draait, bij gas geven niks hoorbaar, me vriendin zegt soms lijkt wel een dieseltje.
2e is rond de 50 a 60 km per uur een soort aanlopend/jankend geluid van achter bij gas geven en uitrollen, alleen rond die snelheid goed hoorbaar, als ik hem in N zet en laat uitrollen vanaf die snelheid wordt het geluid luider.
Laatst gewijzigd door Hompie op 05 nov 2012, 19:17, 4 keer totaal gewijzigd.
- largeproject
- Contacteer:
Re: Diversen geluiden !
2de probleem zou iets met de eind overbrenging kunnen zijn.
Ooit eens bij een oude bemer van me en spanstift uit het diff gelopen,was tussen het pignon en kroonwiel terrecht gekommen,wat daar dus een afdruk op het gemaakt,dat veroorzaakte een jankend geluid.
Ooit eens bij een oude bemer van me en spanstift uit het diff gelopen,was tussen het pignon en kroonwiel terrecht gekommen,wat daar dus een afdruk op het gemaakt,dat veroorzaakte een jankend geluid.
Na laten kijken bij de dealer, wiellagers en cardan en die waren in orde, volgens hun lag het aan de banden waren gecupt volgens hun, ik zal het wel een keer testen met een ander setje :?
-
klankie
staat de achterwielen recht of boven scheef naar binnen
kan uitluinen dan betekenen
wat ook kan is dat de verbindingen tussen de assen ( koppelingen ) voor de cardan en op de cardan niet hellemaal jofel zijn
cardanolie vernieuwen kan ook wel eens helpen
heeft bij mij toen wel geholpen
succes
kan uitluinen dan betekenen
wat ook kan is dat de verbindingen tussen de assen ( koppelingen ) voor de cardan en op de cardan niet hellemaal jofel zijn
cardanolie vernieuwen kan ook wel eens helpen
heeft bij mij toen wel geholpen
succes
Cardanolie verversen wou ik al lang doen, maar kan alleen maar een aftap vinden onder en geen vuldop aan de zijkant zoals ze zeggen, ook de olie die er in gaat is lastig te krijgen, non slip van Castrol SAF-XO 75w90.
Uitlijnen is donderdag gebeurt, maar dat heeft niks geholden (alleen dat me stuur netjes rechts staat weer) ook hadden zij de wielagers na gekeken op slijtage, maar er was niks aan te merken, ook me banden waren nog in nieuwstaat en niet gecupt of schuin afgesleten.
Uitlijnen is donderdag gebeurt, maar dat heeft niks geholden (alleen dat me stuur netjes rechts staat weer) ook hadden zij de wielagers na gekeken op slijtage, maar er was niks aan te merken, ook me banden waren nog in nieuwstaat en niet gecupt of schuin afgesleten.
Welke olie heb jij gebruikt voor je cardan ? en zat er bij jouw wel een aftap en vul plug, op mijn cardan kan ik er maar een vinden (vul) achter in het midden, ik heb inmiddels 75w90 GL5 Limited Slip gekocht vol syntetisch van MPM voor BMW.
Wat voor geluid had jij precies met rijden ?
Wat voor geluid had jij precies met rijden ?
Gisteren me auto bij de BMW gebracht, alles was nagekeken, uitlaat eraf, hitteschild eraf, cardanas(lagers), hardy, ophanging, wiellagers, aandrijfassen nagekeken etc.
Conclusie geluid komt uit de cardan/differentieel achter, op de brug heel duidelijk te horen en met een stethoscoop erbij nog beter.
Prijskaartje 1435,- voor een nieuwe cardan/differentieel incl. montage excl. de diagnose a 260 euro die ik moest betalen.
Is zo een cardan niet als revisie te krijgen ?
Zou graag in eerste instantie de olie alleen willen verversen, maar zoals ik al vertelde, er zit GEEN aftap op, alleen een vulplug.
Toch veel kosten gehad in 6 maanden voor een 320i uit 2003 met 96.000 km er op ;(
Conclusie geluid komt uit de cardan/differentieel achter, op de brug heel duidelijk te horen en met een stethoscoop erbij nog beter.
Prijskaartje 1435,- voor een nieuwe cardan/differentieel incl. montage excl. de diagnose a 260 euro die ik moest betalen.
Is zo een cardan niet als revisie te krijgen ?
Zou graag in eerste instantie de olie alleen willen verversen, maar zoals ik al vertelde, er zit GEEN aftap op, alleen een vulplug.
Toch veel kosten gehad in 6 maanden voor een 320i uit 2003 met 96.000 km er op ;(
Laatst gewijzigd door Hompie op 20 aug 2010, 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgens mij is het inderdaad ook het differentieel, op de nota staat het beschreven als cardan, het is inderdaad het achterste gedeelte waar je aandrijfassen aan vast zitten.
Hup snel zoeken via onderdelenlijn of andere speciaal sloperijen zoals Dparts, BLparts. Die kunnen voor max 350 euro een goede diff voor je zorgen. Check welke overbreng je heb en onderdeel nummer van je oude diff is belangrijk.
Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D
Huidige: BMW F11 525D
Ik vind het nog steeds raar dat je niet de olie kan verversen bij het diffrentieel bij mijn auto, nieuwe olie wil ook nog wel eens helpen lees ik ;(
Zo heb 2 liter goede diffrentieelolie gehaald en een pomp om de olie uit me cardan te zuigen, ga in het weekend eens even proberen of het lukt 
Inmiddels een nieuwe differentieel besteld bij de BMW, wordt 08 oktober gemonteerd, kost wel wat, maar dan ben ik wel van het probleem af vanaf tenminste 
Zo nieuwe diffrentieel gemonteerd, probleem opgelost, geluid weg, 1333 euro lichter ;(