ik ben Tom, woon in Zuid-Limburg, en heb deze week mijn eerste BMW (auto) aangeschaft. Sinds 2006 had ik al een motorfiets van BMW, die K1100LT (komt aardig in de buurt van een auto, alleen het aantal wielen verschilt

het is een E39 523 Touring geworden uit 1997. Heeft uiteraard gebruikssporen, maar is over het algemeen nog supernetjes. Onderhoudshistorie erbij, iets meer dan 2 ton op de teller.
De velgen die er nu opliggen zijn 19"replicas, en die vind ik eigenlijk net wat groot. Die gaan waarschijnlijk de verkoop in als de banden op zijn, of als ik er genoeg van heb

Jullie willen natuurlijk foto's zien, dus bij deze:

ik had hiervoor een Volvo V70 D5 uit 2001, die qua uitrusting en dergelijke erg leek op de 523, hij had net iets meer nuttige opties. Maar omdat die 4 ton op de teller had inmiddels, en ik de wegenbelasting te duur vond worden, ben ik vergestapt op de BMW. Is wat langzamer, maar dat is niet erg, ik reed toch altijd al veel te hard

van het wisselgeld van de V70 tov de 523 heb ik een Rover 216 cabrio gekocht, waar ik de meeste "alleen"kilometers ga maken. De 523 wordt dan gebruikt voor de gezinskilometers en langere ritten. Op die manier zou ik wat moeten besparen tov vroeger.
verder ben ik Honda-gek: een CRX uit 1988 die volledig gerestaureerd is in 2003 door mijzelf, een CRX uit 1986 die nog door mij gerestaureerd moet worden (staat al 5 jaar stil in de garage), een Civic uit 1978 die evt ook nog gerestaureerd gaat worden, tenzij het te lang gaat duren, dan wordt hij verkocht. Dan heb ik nog twee Renault Goelette 4x4 uit 1953, een bus en een pickup, welke beide in meerdere of mindere mate gerestaureerd moeten worden. Ten slotte rijdt mijn vrouw in een oude gare Volvo V40, waar ze zo veel deuken in mag maken als ze wil. In de BMW rij ik dus uitsluitend

Aangezien ik nog niet veel weet over mijn nieuwe aanwinst, zullen jullie me hier nog heel wat tegenkomen