Gateway 300: tekstweergave werkend

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
Harm78

Re: Gateway 300: PlayAll en geluidskwaliteit?

Bericht door Harm78 » 28 jul 2009, 20:46

Om maar even door te gaan op de Dension:
Daarnet heb ik de tekstweergave werkend gemaakt. Dat ging totaal niet zoals in de handleiding stond, maar door wat knoppen in te drukken is 't me dan toch gelukt. Wat ik waarschijnlijk gedaan heb:

- M knopje ingedrukt (volgens handleiding hoeft dat niet)
- knop voor volgende nummer 10 sec. ingedrukt
- op 1 zitten drukken (hoeft ook niet volgens handleiding, daar moet je > ingedrukt houden tot ie naar CD1 springt
- met > naar track 2 gegaan
- bevestigd met M en daarna >

Daarna werkte 't zomaar ineens. Wel met dat dubbel op toetsen drukken waar ik iets van gehoord heb, maar bij de belangrijkste knoppen ( < en > op het stuur) werkt 't gelukkig wel met 1 druk op de knop.

Wel stoer hoor :)

Tevens heb ik geprobeerd de firmware te upgraden, maar daar had ie blijkbaar geen zin in... maakt ook niet uit, het advies van dension.com is in het kort "if it ain't broken, don't fix it"

mantisnl

Re: Gateway 300: tekstweergave werkend

Bericht door mantisnl » 17 aug 2010, 19:38

Vraagje aan de Dension Gateway 300 bezitters:
Varieert de textgrote bij jullie ook van klein naar groot als je een lange naam hebt die blijft scrollen?
Ik vind dit nog een lichtelijk irritant iets van de Gateway.

Ook zou het prettiger zijn als de ruimte waar de ID3 tag komt te staan wat langer zou zijn, maar dit zit hem in de navigatiecomputer en kan zoiezo niet gewijzigd worden meen ik.

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 17 aug 2010, 19:50

Ik heb de ''gewone' business radio, zonder mode knop.

De text scrollt er door gewoon met hoofdletters, of kleine letters zoals ze in de file staan.

MindWarp

Bericht door MindWarp » 17 aug 2010, 20:09

Varieert de textgrote bij jullie ook van klein naar groot ...
Combinatie: Dension 300 op 16:9 ... ja doet 'tie bij mij ook. De reden hiervan heb ik jammer genoeg nog niet met zekerheid weten te achter halen dus kan je er ook nog geen echte oplossing voor geven. Als ik het zo eens bekijk heeft het wel met de hoofdletters in de tekst te maken aangezien een ID3 tag met alleen kleine letters er geen "last" van heeft. Irritant vind ik het niet maar als het niet gebeurd is het rustiger op/in het beeld van de monitor.

De gebruikte ruimte is jammer genoeg ook net iets te klein maar zoals je al zegt dat ligt aan het systeem zelf.
Afbeelding
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer - Bruce Lee"

mantisnl

Bericht door mantisnl » 17 aug 2010, 20:46

Ik heb net nog even eea. uitgeprobeerd en volgens mij doet het zich alleen voor bij MP3s die een ID3 tag hebben, die verspringen van groot naar klein als ze te lang zijn. MP3s zonder ID3 tag blijven gewoon netjes klein, zelfs al zijn ze erg lang.

Misschien een ideetje om alle ID3 tags uit de MP3s te halen? Je kunt toch sorteren op map waarin ze zitten en binnen die map nog op ABC dus dat zou goed werkbaar zijn!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”