Deze al eens gezien?

Show je BMW E46. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Hennep
Contacteer:

Re: Deze al eens gezien?

Bericht door Hennep » 03 feb 2008, 14:02

Daar kunnen we nog heel wat van leren. Wat een verhaal zeg.
:amen: :amen: :amen:

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 03 feb 2008, 14:09

Die gast heeft ook een E46 M3 blok in een witte E30 gelegd, ook wel een onwijs stoer verhaal.

Dnl

Bericht door Dnl » 03 feb 2008, 15:06

Heel tof! :pimp:
Maar als die toch zo bezig was, had ik wel even voor een ander uitlaat systeem gekozen :x

Bob.

Bericht door Bob. » 03 feb 2008, 15:20

Wat een werk zeg, als ik ooit nog eens geld teveel heb laat ik een 335 blok in mijn E46 330 touring proppen ja? :p

M3 blok zal het RDW hier niet zo leuk vinden denk ik. Toch?

Dnl

Bericht door Dnl » 03 feb 2008, 15:28

Mag maar 20 of was het nou 40% meer vermogenwinst hebben, dacht ik?

Maar lijkt me wel tof! Een E46 M3 Sedan!

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 03 feb 2008, 15:30

40% inderdaad

Bob.

Bericht door Bob. » 03 feb 2008, 15:35

Vind ik best wel stom, want als je een E46 goed genoeg ombouwt kan hij best de 343 paardjes van een M3 aan lijkt me. |d

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 03 feb 2008, 15:38

Maar je hebt regels nodig, en een Panda met een Uno-turbo blok past ook... En dat is er NIET opgebouwd.

En meer dan 40% mag wel, maar dan mag je met je auto op de trailer naar de RDW voor een nieuwe typegoedkeuring. Dan wordt ook gelijk echt alles getest, weggedrag, geluid, etc etc... En dat wil dan weer behoorlijk in de papieren lopen...

Op zich is dit dan weer te omzeilen door de auto uit te voeren naar de UK waar ze een stuk minder streng zijn met die eisen. Zodra de auto in die configuratie een kenteken heeft kan je hem weer invoeren in NL. Omdat de auto dan een Europese goedkeuring heeft, hij had immers in de UK een kenteken, dan kan je hem in Nederland op kenteken krijgen zonder al die keuringen te ondergaan.

(Voor als er vragen komen, nee je hoeft niet opnieuw BPM af te dragen bij het herinvoeren)

Bob.

Bericht door Bob. » 03 feb 2008, 16:07

Hmm ik snap best dat de regel er is omdat je niet een Veyron motor achterin een Alto moet proppen, dat is niet reëel. Maar 343 pk in een 3 touring moet gewoon kunnen.

Maar ik dacht dus dat je helemaal niet een vermogenstoename mocht hebben van 40%, dat als je bijvoorbeeld meer dan 40% extra vermogen hebt, dat ze dan automatisch zeggen: 'Nee dat mag niet, die gaan we niet APK keuren. Kijk maar wat je ermee doet.'

Maar goed als ik het goed begrijp is het wel mogelijk, al moet je er wel wat meer moeite en geld voor overhebben. Hmmm, goed mijn best doen op school :p

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 03 feb 2008, 16:09

APK checkt eigenlijk alleen maar of je auto niet uit elkaar valt, of je binnen de uitstoot blijft, en of je veilig kan remmen. Verder kijken ze naar je brandstof en het aantal cilinders, that's it... (Ja ik weet dat dit heel kort door de bocht is, maar even voor het idee)

Verschil tussen een 3.0 en een 3.0 (bi-)turbo zien ze misschien wel, maar nemen ze niet mee in de keuring.

Bob.

Bericht door Bob. » 03 feb 2008, 16:19

Oh wacht ik bedoelde de keuring van het RDW die ze houden als je je auto hebt omgebouwd, dat ze bij een vermogenstoename van meer dan 40% zeggen: 'Nee dat mag niet, die gaan we niet goedkeuren, ook al heb je alles onderhuids aangepast. Kijk maar wat je ermee doet.'

Maar dat doen ze dus niet, of wel?

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 03 feb 2008, 16:23

Die keuring bij de RDW is in principe pas nodig bij een vermogenstoename van 40% of meer...

Daaronder moet je het geloof ik melden, maar dan heb je nog wel een soort van conformiteitsverklaring van de fabrikant nodig geloof ik. Maar de echte precieze details weet ik ook niet...

B46
Contacteer:

Bericht door B46 » 03 feb 2008, 16:45

:kwijl:
www. M3 register .nl

Bob.

Bericht door Bob. » 03 feb 2008, 17:02

Griffendahl schreef:Die keuring bij de RDW is in principe pas nodig bij een vermogenstoename van 40% of meer...

Daaronder moet je het geloof ik melden, maar dan heb je nog wel een soort van conformiteitsverklaring van de fabrikant nodig geloof ik. Maar de echte precieze details weet ik ook niet...
Oh op die manier, ik dacht dat je hem altijd moest laten keuren als je er een andere motor in zet. Dan zou een M3 blok dus toch wel moeten kunnen in een E46 touring, zolang je de boel maar goed genoeg aanpast?

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 03 feb 2008, 17:03

Als je genoeg cash meeneemt, en bereid bent een stuk meer om te bouwen dan een blok en een bak... Dan zou het wel moeten kunnen idd.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Showroom”