buitentemperatuursensor

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
stijn329

buitentemperatuursensor

Bericht door stijn329 » 06 aug 2010, 14:20

hoi,
ik heb het forum al eens doorzocht maar niet echt een oplossing gevonden. het zit hem nl. zo: de buitentemperatuur die weergegeven wordt klopt niet met de werkelijkheid. Hij duidt nu 9 graden aan terwijl het buiten zeker 25 graden is. Hij staat in de zon. Ik heb nu wel al e.e.a. kunnen opmaken uit het forum en dat is dat ie niet kapot is, want dan zou hij -40 graden aanduiden?
PS: sorry dat ik me nog niet heb voorgesteld, ben nieuw lid en heb de auto nog maar juist, 320ci cabrio van 2002. ik zal me binnenkort wel voorstellen :)

Mario TT

Re: buitentemperatuursensor

Bericht door Mario TT » 06 aug 2010, 20:55

Sensor intern kapot of je hebt een overgangsweerstand op een stekker. De sensor is simpelweg een temperatuursafhankelijke weerstand, dus als je weerstand verandert door roest,vocht of wat dan ook dan denkt je computer dat de temperatuur anders is dan wat het werkelijk is.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.

largeproject
Contacteer:

Bericht door largeproject » 07 aug 2010, 17:24

Of dat ie smerig is door vuil en zout.

stijn329

Bericht door stijn329 » 07 aug 2010, 21:13

ik heb hem al eens uit de houder genomen en ik zie dat, als je wat met de kabel speelt, de temperatuur terug de normale waarde aanduidt. Mss best vervangen? Of afwachten wat het doet?

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 07 aug 2010, 22:02

Stekkeraansluitingen goed schoonmaken en proberen.

Als het dan nog steeds gebeurt bij rommelen aan de kabel kan je proberen om de ppotjes in de stekker een heel klein stukje te buigen, waardoor ze harder contact maken met de contrastekker. Eventueel een beetje contactspray.

Als dat allemaal niet werkt zou ik een nieuwe gaan halen incl. stekker.
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”