@G-style, je hebt toch een mosselman turbo?heb je er ook een topic van want ben namelijk wel benieuwd naar je spec list(injectors,tuning etc..)

theoretisch gezien is 1 bar het dubbele vermogen echter dit haal je nooit. en we hadden het over een 318 normaal geen ISGriffendahl schreef:Waar haal je die "wetenschap" vandaan dan, want dat is echt niet zo. Een E36 318is op 1 bar overdruk levert wel wat meer vermogen dan een E36 325i.Drost schreef:Maar om evenveel "vermogen" uit een 1.8 te halen dan uit een 325 moet je minimaal op 1 bar draaien.
Ben je ook.. ligt er alleen aan hoe je hem samenstelt..DaytonaM3 schreef:Als het aan mister k(nowhow) ligt ben je voor 1500 euro klaar met een turbokitje,was het maar waar![]()
't Is natuurlijk deels ook wel afhankelijk van je setup, maar met een 'simpele' Mosselman setup (met een Garrett T25) op een 318i ga je al van 115 naar 172 pk @ 0,4 bar overdruk... Als je dat doorrekent heb je zeker geen 1,0 bar overdruk nodig om 192 pk te halenDrost schreef:theoretisch gezien is 1 bar het dubbele vermogen echter dit haal je nooit. en we hadden het over een 318 normaal geen IS
Idd, 1100 euro voor een goede setup kan haast niet. Maar iedereen zal zijn eigen ideeën hierbij hebben. Imho kan je voor 1100 euro je ECU nog niet eens op orde hebben, maar niet iedereen vindt dat nodig voor een 'goede' setup.Drost schreef:Petje af als je voor 1100 euro een "goede" turbo set-up waarbij het blok heel blijft kan monteren!
Volgens mij heb jij te veel indianen verhalen op internet gelezen... Een turbo set voor 1100 is de grootste troep. Daar blijft je blok niet bij heel. Alleen al je ecu goed aanpassen ben je al zowat 800 of meer voor kwijt. Maar natuurlijk snap jij dat niet want jij weet alles beter en krijgt alles betaald...Kaantjee schreef:![]()
Eerlijk? Ik had nog op mijn laptop een Excel bestandje met huidige Marktplaats prijzen en onderdeel prijzen, en ik kwam (met nieuw/oud spul) op ca. 1100 euro ofzo.. EN dat was (uit het kop) een IC van +/- 200euro (sprinter/iveco Daily), Turbotje voor 3-500euro en nog heel veel gerei er bij..
Hier een mosselman turbokit.. Leuke geldklopperij vind ik.. Koop voor dat prijs een donor 325i en bouw alles om.. (| :
http://board.carstyling.net/showthread.php?t=34068
http://www.bmwportal.nl/showroom-f75/ge ... 71-60.htmlDaytonaM3 schreef:@G-style, je hebt toch een mosselman turbo?heb je er ook een topic van want ben namelijk wel benieuwd naar je spec list(injectors,tuning etc..)
Hoezo? spruitstuk maak je zelf, turbotje van mp/speurders, monteer hem er op samen met de olie toe en afvoer.JurT schreef: Volgens mij heb jij te veel indianen verhalen op internet gelezen... Een turbo set voor 1100 is de grootste troep. Daar blijft je blok niet bij heel. Alleen al je ecu goed aanpassen ben je al zowat 800 of meer voor kwijt. Maar natuurlijk snap jij dat niet want jij weet alles beter en krijgt alles betaald...![]()
Oh ja en je hebt al jaren rij ervaring met bmw's en turbo's....