Ten eerste zijn het totaal verschillende blokken een 4.4 v8 of een 3.0 m3 motor. Een 3.0 zal doorgaans sneller door de versnellingen gaan dan die v8. M3 is makkelijker te tunen en ook sneller te maken n/a dan de 4.4 v8. De m3 heeft namelijk als voordeel dat je er een carbon airbox op kan zetten wat de auto behoorlijk agressiever maakt, plus het blok is lichter. De v8 van de 540i is niet echt een blok wat gebasseerd is op tuning, meer op stevig doorrijden. De s50 is meer een race blok van de 2. Ik heb al in beide auto's gereden (heb zelf een m3) en al hebben ze dezelfde specificaties, de

motoren zijn gewoon van een totaal andere orde. Dit is dus echt niet met elkaar te verglijken. Ik denk dat de meeste m3 eigenaren dit met me eens zijn. En geloof me, de vaste stamkroeg van mijn m3 is ook de shell. Die S50 motoren kunnen erg hard zuipen.
De v8 heeft weel de geweldige v8 roffel. Er zijn genoeg m3 swaps te vinden, maar een v8 swap is toch wat exclusiever. Vind ik wel leuker.
Dan heb je het blok erin en dan moet je het eens gaan onderhouden. Dave323ti, een redelijk goed m3 blok heb je al voor 3500 euro. De aanschafprijs is niet zo zeer het struikelblok van een m3 motor, maar wel het onderhoud van de m motoren. Geloof me dit is een stuk duurder dan de normale bmw blokken. Dit is ook vaak een reden waarom mensen een m3/m5 wegdoen. Ze kunnen het wel betalen, maar zodra er onderhoud gepleegd moet worden, schrikken ze van de cijfertjes. Overal waar de

van motorsport op staat betaal je driedubbel voor zeg ik altijd.
Jordybcs, hoezo gok je dat je uit een v8 meer kan halen? N/a is een m3 veel beter te tunen en met een turbo tunen, ligt het ook vooral aan het soort turbo wat je hebt.
Maar een corvette motor is echt vloeken in de kerk. Alhoewel het mooie blokken zijn vind ik dat je een amerikaan in een amerikaan moet laten. Dan kan je beter voor de s62 motor van de m5 4.9 gaan. Een maat van me heeft deze in zijn e30 m3 en dat loopt bizar hard.