Alles over de remmerij

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
Griffendahl

Re: Alles over de remmerij

Bericht door Griffendahl » 16 jul 2010, 19:38

Dat was voor de 330d neem ik aan... ?? Remmerij daarvan is vaak net een tikje duurder als van de overige modellen.

Dnl

Bericht door Dnl » 16 jul 2010, 19:38

€185.64 2x voor alleen de schijven dan ..
Voor een 330i dan hé ...

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 16 jul 2010, 19:41

Die zijn gelijk aan de 330d... :)

Ik was een 650 euro kwijt incl montage en 2 nieuwe slijtage indicatoren voor een EBC setup (schijven en blokken) op mijn 320d.

Dnl

Bericht door Dnl » 16 jul 2010, 19:44

Maar dit zijn de prijzen van geperforeerde schijven hé...
Waar vind ik prijzen van de EBC blokken voor een 330i?

Chris

Bericht door Chris » 16 jul 2010, 19:49

185,- ja dat is even slikken.

@grif, nee dat was nog van me 320d dat was een hele oude rekening. bij die 330d zaten al nieuwe onder toen ik hem kocht incl banden.
//.00.-// > /.-////.-///.-

Dnl

Bericht door Dnl » 16 jul 2010, 20:06

Rij je daar nog steeds op/mee? zo zo ..

Chris

Bericht door Chris » 16 jul 2010, 21:45

nee geen van beide ik praat in het verleden. er stond ''dat was''
//.00.-// > /.-////.-///.-

DJLeonardo

Bericht door DJLeonardo » 17 jul 2010, 03:38

Zo zie je maar weer hoe keuzes gemaakt worden op basis van "hear say" En dan nog is het lastig vergelijken als je niet alles zelf hebt geprobeerd. En zelfs dan nog zijn de ervaringen anders.
Zoals Griff die vind dat DS2500's toch wel wat temp nodig hebben. Daar heb ik destijds niet veel last van gehad. Waar ik wel last van had is dat ik bijna door de voorruit ging als ik hard remde ;) Gewoon perfecte blokken dus. Maar was ook icm met geperforeerde schijven. Niet geschikt overigens voor het circuit. Daarvoor zijn de DS3000's bedoeld.
Mij is overigens verteld (door Biesheuvel o.a.) dat gegroefde schijven meer voor circuit zijn bedoeld, omdat ze wel erg hard plakjes van je blokjes af schaven b.v. Het remt wel hard natuurlijk. Voor straat gebruik zou je beter af zijn met geperforeerd.
Verder verbaasd het me dat Textar blokjes beter remmen dan OEM. Dacht dat OEM blokjes juist van Textar waren, tenzij er upgrade blokjes worden bedoeld.
Weer een andere "verhaal" is dat EBC blokjes snel zouden gaan piepen, geen idee of dat waar is. Het zal wel niet want Griff heeft ze en die heeft altijd perfecte spullen of niet? ;)
Ach je blijft wat proberen he. Waarom hoor ik trouwens verder niemand over Hawk HPS?
Laatst gewijzigd door DJLeonardo op 17 jul 2010, 08:35, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i

bmwpeter

Bericht door bmwpeter » 17 jul 2010, 08:15

Het betreft hier Textar blokjes met een hogere frictiewaarde. De Textar's bij de BMW-dealert zijn conform de OEM-specs, de Textar's die gecombineerd worden met de Brakemax schijven zijn dus niet dezelde als bij de dealert :) Je kunt deze Textar(sport) blokjes overigens ook zonder schijven bestellen alleen niet bij de BMW-dealer want die mag alleen OEM-approved spul verkopen.

Leg ze naast elkaar en ze zien er precies hetzelfde uit, alleen op de achterkant van de upgrade blokjes staat een hogere frictiewaarde vermeld en dat merk je gelukkig echt in de praktijk :~

PS: van horen zeggen of gelezen hebben op een forum is een redelijke leidraad om info te vergaren. Het zou een drukke bedoeling worden als je eerst alle componenten zelf dient uit te proberen in de praktijk voordat je ze aanschaft. Hmmmmm, misschien toch maar eens bij BMW-duitsland solliciteren :+
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 17 jul 2010, 14:18

DJLeonardo schreef:Het zal wel niet want Griff heeft ze en die heeft altijd perfecte spullen of niet? ;)
Ik heb zeker niet altijd de perfecte spullen, maar meestal gaat er wel grondig vooronderzoek aan af - volgens mij ben jij daar ook best goed in - een jaar lang nadenken over een bepaalde mod is geen uitzondering. Dus de kans dat ik iets zou kopen wat me echt niet aan staat is niet heel groot. Blijft wel een feit dat een product dat precies biedt wat ik wil, niet per sé naadloos hoeft aan te sluiten bij de wensen van een ander.

Wat betreft het piepen van de EBC's, ik heb het bij mij nog niet gehoord en ik heb ook van Paul nog nooit wat hierover gehoord, die rijdt met dezelfde blok en remschijf combinatie als ik.

Gegroefde schijven en hardere slijtage, dat is zeker waar. Zelf had ik het betere remmen hoger op mijn lijstje als slijtage, plus dat de EBC blokken relatief hard zijn en die gaan dus vrij goed om met het stukje hogere slijtage dat de gegroefde schijven zouden geven. So far so good, slijtage lijkt op dit moment maar een fractie boven OEM te liggen, maar tegenwoordig heeft mijn auto een andere hoofdbestuurder en rijdt deze dagelijks een andere route dus hoe het in werkelijkheid ligt durf ik niet te zeggen.

Wat de EBC blokken op OEM schijven aangaat, ik weet niet of ik zelf die keuze gemaakt zou hebben. Maar de set zoals ik die zelf onder de auto heb bevalt echt heel erg goed. Wellicht zit de kracht ook juist in de combinatie van deze set met deze blokken.

Dnl

Bericht door Dnl » 17 jul 2010, 16:53

En heb jij ook geperforeerde schijven Griff?

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 17 jul 2010, 17:04

Nee, alleen gegroefd.

Dnl

Bericht door Dnl » 17 jul 2010, 17:10

Waar had jij ze ook alweer besteld?

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 17 jul 2010, 20:40

Bij Hooijer Carstyling in Hoogeveen

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 19 jul 2010, 21:50

Ff kleine review posten;

Nu ca 150km de Textar Pro set eronder, en vanaf begin af aan voelen de remmen een stuk directer.
Bij aankoop van deze auto heb ik 'gratis' rondom nieuwe blokken en schijven gekregen, en ik vermoed niet de kwaliteit
die ik nu heb.
Niet dat ze slecht functioneerden, maar dit gaat toch wel even beter.
Het aangrijpen is zeker directer, maar ook niet te direct. Gewoon goed te doseren.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Performance en tuning”