LMM vervangen en nu?
LMM vervangen en nu?
Sinds kort heb ik mijn LMM vervangen ( BMW 316i bj 2000). Dit op aanraden van de BMW dealer die bij een andere reparatie tijdens de foutlezing gezien had dat de LMM kapot zou zijn. Echter blijft het lampje "motor" (op display aan linkerkant)branden.
Nu heb ik twee vragen;
- Moet je nadat je zelf de LMM vervangen hebt, de auto perse bij de dealer de foutmelding laten resetten?
- Is het mogelijk zelf de foutmelding resetten (dat scheelt toch weer €50 ex BTW)?
Nu heb ik twee vragen;
- Moet je nadat je zelf de LMM vervangen hebt, de auto perse bij de dealer de foutmelding laten resetten?
- Is het mogelijk zelf de foutmelding resetten (dat scheelt toch weer €50 ex BTW)?
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Re: LMM vervangen en nu?
Waarmee is de LMM vervangen, een Pierburg, eenzelfde LMM, of een vernieuwde versie?
Bij dezelfde LMM zou er niets verandert hoeven worden.
Echter bij een Pierburg, of verbeterde versie moet je ECU weer worden ingeleerd.
Bij dezelfde LMM zou er niets verandert hoeven worden.
Echter bij een Pierburg, of verbeterde versie moet je ECU weer worden ingeleerd.
Uhm ik heb hem vervangen met onderstaande OEM LMM
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... SA:NL:1123
Kan je uberhaupt de ECU zelf weer inleren??
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... SA:NL:1123
Kan je uberhaupt de ECU zelf weer inleren??
Laatst gewijzigd door Gast op 18 jul 2010, 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
-
Dial_888
Kun je zelf doen..... koop een uitlees/reset tool en via het menu het lampje resetten...(zo'n apaaraat heb ik gekocht via MP)
Wat ik niet snap: had die bmw dealer het lampje ook gelijk kunnen resetten als service ipv weer je te laten dokken.
Wat ik niet snap: had die bmw dealer het lampje ook gelijk kunnen resetten als service ipv weer je te laten dokken.
Uhm ... zo reset tool reset alleen de service/olie interval toch? ik had begrepen dat het motormanagement gereset moest worden.Dial_888 schreef:Kun je zelf doen..... koop een uitlees/reset tool en via het menu het lampje resetten...(zo'n apaaraat heb ik gekocht via MP)
ligt er aan welke tool je koopt 
-
Dial_888
Uitlezen vd foutcodes en het resetten van het motormanagement lampje!.....sl800 schreef:Uhm ... zo reset-tool reset alleen de service/olie interval toch? ik had begrepen dat het motormanagement gereset moest worden.Dial_888 schreef:Kun je zelf doen..... koop een uitlees/reset tool en via het menu het lampje resetten...(zo'n apaaraat heb ik gekocht via MP)
Hangt er vanaf welke type je koopt...... en ik heb hem er al 'uit' als ik jouw prijs ziet..........
Mijn ruim 10 jaar oude schuit zal een bmw garage nooit zien... altijd de multi multi-garage om de hoek hier .. iig geen glazen paleis en dito huppeltrutjes........
Laatst ook nog zo'n voorbeeld.... de airco....bmw dealer 139,- euro......bij de plaatselijke airco boer....60euro....ohja, ben er bij gebleven want het duurde vrij lang ~1 uur (vacumeren/vullen/checken/filter).....
Maar goed, succes.....
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Sorry sjaak, maar dat is geen originele LMM.
Oftewel Merkartikel in OEM-kwaliteit. (dus niet hetzelfde, maar wel net zo goed)Markenware in Erstausrüsterqualität
Tsja ... onwetendheid is soms goed, althans voor de bmw dealer.Dial_888 schreef:Uitlezen vd foutcodes en het resetten van het motormanagement lampje!.....sl800 schreef:Uhm ... zo reset-tool reset alleen de service/olie interval toch? ik had begrepen dat het motormanagement gereset moest worden.Dial_888 schreef:Kun je zelf doen..... koop een uitlees/reset tool en via het menu het lampje resetten...(zo'n apaaraat heb ik gekocht via MP)
Wat ik niet snap: had die bmw dealer het lampje ook gelijk kunnen resetten als service ipv weer je te laten dokken.![]()
Hangt er vanaf welke type je koopt...... en ik heb hem er al 'uit' als ik jouw prijs ziet..........![]()
Mijn ruim 10 jaar oude schuit zal een bmw garage nooit zien... altijd de multi multi-garage om de hoek hier .. iig geen glazen paleis en dito huppeltrutjes........
Laatst ook nog zo'n voorbeeld.... de airco....bmw dealer 139,- euro......bij de plaatselijke airco boer....60euro....ohja, ben er bij gebleven want het duurde vrij lang ~1 uur (vacumeren/vullen/checken/filter).....![]()
Maar goed, succes.....
Welke tool raadt jij aan? En vooral waar voor weinig te koop
- largeproject
- Contacteer:
Dial_888 schreef:Kun je zelf doen..... koop een uitlees/reset tool en via het menu het lampje resetten...(zo'n apaaraat heb ik gekocht via MP)
Wat ik begrijp dat de dealer het heeft uitgelezen,pas daarna is de lmm vervangen,resetten voor het vervangen heeft weinig zin omdat ie dan direct weer een fout lees.
Ja vandaar mijn vraag nu ook.
Laatst gewijzigd door Gast op 18 jul 2010, 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
- largeproject
- Contacteer:
Dus zul je na de vervangen hem weer moeten ;aten uitlezen en eventueel late resetten.