Wegen vallen af en toe spontaan weg
-
Tommy
Wegen vallen af en toe spontaan weg
Mijn MK4 laat af en toe spontaan de wegen weg vallen. Ja, er zit een originele 2009 DVD in en deze heeft het ook altijd keurig gedaan. Kan het zo zijn dat de lazer vies wordt zodat deze af en toe moeite heeft om de DVD te lezen? Het weg vallen duurt ook maar een minuut of 4 a 5, daarna laat hij alle wegen weer zien. Ik vermoed dat het lees problemen zijn omdat dit alleen gebeurd bij hoge snelheden (120 a 130 km/h) dan moet de lazer natuurlijk sneller het volgende stukje kaart lezen dan bij 80 km/h. Is een lazer te reinigen?
-
Tommy
Re: Wegen vallen af en toe spontaan weg
Ik ben waarschijnlijk de eerste met dit probleem. Ik wil toch niet stil zitten en ben wat gaan onderzoeken. Ik heb geen tweede MKx systeem ter beschikking om te testen dus dan maar proberen. Omdat ik de lazer verdenk wilde ik deze eerst gaan reinigen met alcohol.
Toen ik de kap van de speler haalde zag ik enkele type nummer aanduidingen staan en dacht dat ik mogelijk op deze manier lotgenoten zou kunnen vinden waar ook ter wereld.
Type aanduiding is : DVD M3 4.6 9307.006.30401
Als je dit in google in type is de eerste hit van navigatie-onderdelen.nl
Ik dacht laat ik voor de structurele oplossing kiezen het gewoon de lazer vervangen incl. printplaat.
Zodra ik resultaat heb laat ik het weten zodat ook andere er hun voordeel mee kunnen doen.
Toen ik de kap van de speler haalde zag ik enkele type nummer aanduidingen staan en dacht dat ik mogelijk op deze manier lotgenoten zou kunnen vinden waar ook ter wereld.
Type aanduiding is : DVD M3 4.6 9307.006.30401
Als je dit in google in type is de eerste hit van navigatie-onderdelen.nl
Ik dacht laat ik voor de structurele oplossing kiezen het gewoon de lazer vervangen incl. printplaat.
Zodra ik resultaat heb laat ik het weten zodat ook andere er hun voordeel mee kunnen doen.
-
Tommy
Als het de oplossing blijkt te zijn en er is interesse wil ik er wel een DIY voor maken. Wordt vervolgd
- largeproject
- Contacteer:
Kan ook de dvd zelf zijn,had een zelfde probleem met navi van pioneer,kreeg ook het advies om laser te vernieuwen.
Maar heb eerst nieuwe copy van de navi dvd gekocht en het probleem was opgelost.
Wel lulllig als je ergens midden in het centrum van München rijd en de navi geeft aan dat je in zee rijd.
Maar heb eerst nieuwe copy van de navi dvd gekocht en het probleem was opgelost.
Wel lulllig als je ergens midden in het centrum van München rijd en de navi geeft aan dat je in zee rijd.
-
Tommy
Ik heb het binnenwerk vervangen en alles lijkt weer OK. Ik heb foto's gemaakt voor een DIY maar toen kwam ik deze tegen en die is uitgebreider dan wat ik heb gedaan http://www.xoutpost.com/articles/all-bm ... -unit.html . Ik heb de DVD drive incl. lazer vervangen (tot de regel "For those of you who bought a complete DVD drive you just have to reassemble everything with the new drive in reversed order"). En daarna was ik klaar (15 min. incl foto's). Maar mogelijk willen enkelen alleen de lazer vervangen en dan zul je de hele DIY af moeten lopen. Ik zal hem nog wel bij topics DIY vermelden.
-
Griffendahl
Je was niet de eerste, ik het had het hele verhaal enkele weken geleden ook al vervangen. Helaas dit topic gemist anders had ik je eerder kunnen helpen, had het bij mij beschreven in mijn showroom.
- largeproject
- Contacteer:
Tsss,topic gemist en dat voor een modje die alles dient bij te houden. 
-
Griffendahl
Daarom hebben we meerdere mods
TS had het zelf ook kunnen lezen in mijn showroom topic