Ralph z'n nieuwe E60?
Re: Ralph z'n nieuwe E60?
Automaat of handgeschakeld?
Ik denk dat een ieder ooit de keus heeft moeten maken tussen automaat of handschakeling.
Ik rij nu handgeschakeld en wou in mijn volgende auto toch gaan voor automaat.
Maar nu heb ik auto gezien waar ik helemaal weg van ben, maar…..hij is handgeschakeld.
Voor diegene die zijn overgeschakeld van handgeschakeld naar automaat of andersom; Ooit spijt gehad van de keus?
Ik denk dat een ieder ooit de keus heeft moeten maken tussen automaat of handschakeling.
Ik rij nu handgeschakeld en wou in mijn volgende auto toch gaan voor automaat.
Maar nu heb ik auto gezien waar ik helemaal weg van ben, maar…..hij is handgeschakeld.
Voor diegene die zijn overgeschakeld van handgeschakeld naar automaat of andersom; Ooit spijt gehad van de keus?
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
Ik heb altijd handgeschakeld gereden en sinds de bmw 525 rijd ik nu automaat. Op zich er relaxt, alleen als je van het sportieve rijden bent ook binnen de bebouwde kom valt het wat tegen. De automaat is echt afgesteld op comfort, waardoor hij bij snel optrekken bij het sotplicht bv vertraagd. lijkt net of je 1,5 seconde zit te wachten voor je wegtrekt!! Het is dus even wennen, het is niet echt sportief, maar wel heerlijk comfortable.
Speltip 9: Weet wanneer je moet stoppen!!
-
Fransosowitz
Misschien ook nog afhankelijk van of je b.v. veel in de file rijdt. Ik kan me voorstellen dat dan een 525i of 530i met handbak een zware koppeling heeft wat vermoeiend is in de file. Maar ik weet dit niet zeker.
Heb trouwens nu al een paar keer in een E61 benzine automaat gereden (523i & 525i), en die automaat reageert vlot bij het wegrijden. Je hebt zeker geen vertraging van 1,5 seconde. Misschien dat dat bij diesel anders is Nielsdorp?
Heb je nog een linkje naar de advertentie Ralph?
Heb trouwens nu al een paar keer in een E61 benzine automaat gereden (523i & 525i), en die automaat reageert vlot bij het wegrijden. Je hebt zeker geen vertraging van 1,5 seconde. Misschien dat dat bij diesel anders is Nielsdorp?
Heb je nog een linkje naar de advertentie Ralph?
ik heb idd een 525d, misschien dat het puur alleen bij diesel is. en anders bouw je een powerbooster in. Schijnt dat dan het probleem ook verholpen is. Dit werkt trouwens alleen bij een benzine motor (naar ik heb begrepen!)
deleted
Laatst gewijzigd door Ralph op 05 aug 2019, 09:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Fransosowitz
Inderdaad...lastig. Persoonlijk zou ik voor een automaat gaan en dan zou die ene dus afvallen.
Die tweede 530i uit 2004 van marktplaats ziet er wel goed uit geloof ik. Uitrusting is mooi compleet! En met comfortstoelen zo te zien. Er staat ook sportstoelen in de advertentie, maar dat klopt niet volgens mij.
Overigens is dit een buitenlands exemplaar. Dus of de term high executive klopt is de vraag. Ondanks dat de uitrusting overeen lijkt te komen. Maar goed, dan maakt natuurlijk niet uit.
Die tweede 530i uit 2004 van marktplaats ziet er wel goed uit geloof ik. Uitrusting is mooi compleet! En met comfortstoelen zo te zien. Er staat ook sportstoelen in de advertentie, maar dat klopt niet volgens mij.
Overigens is dit een buitenlands exemplaar. Dus of de term high executive klopt is de vraag. Ondanks dat de uitrusting overeen lijkt te komen. Maar goed, dan maakt natuurlijk niet uit.
Als ik op de verkoopsites kijk naar 5 series die te koop staan, dan valt op dat de handgeschakelde versies maar een klein percentage is van het totaal.
Ik denk dat een 5 serie een beetje gereden wordt vanwege zijn luxe en daar hoort "geen schakelen" bij.
Conclusie lijkt dat de auto slecht verkoopbaar is na een paar jaar ivm een automaat.
Ik denk dat een 5 serie een beetje gereden wordt vanwege zijn luxe en daar hoort "geen schakelen" bij.
Conclusie lijkt dat de auto slecht verkoopbaar is na een paar jaar ivm een automaat.
Inderdaad ...als ik even een occasionsite bekijk en ik kijk naar 5-series van 2004/2005 dan blijkt slechts iets van 1 op de 17 handgeschakeld te zijn.
En dat zijn dan vaak ook nog de 520d en 520i omdat de mensen die die auto's kopen soms ook nog een beetje naar zuinigheid kijken. Kom je bij de 530d/i en hoger dan zie je nagenoeg helemaal geen handgeschakelde meer. Boven de 535 worden ze volgens mij zelfs al helemaal niet meer handgeschakeld geleverd.
Op zich staat een handgeschakelde E60 al snel zo'n € 1.5000,- goedkoper te koop op Marktplaats dan een automaat, maar je moet er rekening mee houden dat je hem t.z.t. ook voor een lagere prijs weer zal moeten proberen te verkopen.
Ben zelf trouwens ook al geruime tijd aan het rondkijken naar een E60 535d.
Probleem is alleen dat er bij de gemeente waar ik al 5 jr gedetacheerd zit binnenkort bezuinigd gaat worden, waardoor ik wellicht ander werk moet gaat zoeken. Op zich verwacht ik zo wel weer ander werk te hebben, maar mocht dat een stuk dichterbij zijn (nu woon ik 60 km bij mijn werk vandaan) dan is een 535d wellicht niet echt rendabel meer. In september hoor ik meer, dus tot die tijd staan mijn plannen helaas even in de koelkast. Mocht mijn contract met weer min. 1 jaar verlengd worden dan gaat hij er zeker komen!
En dat zijn dan vaak ook nog de 520d en 520i omdat de mensen die die auto's kopen soms ook nog een beetje naar zuinigheid kijken. Kom je bij de 530d/i en hoger dan zie je nagenoeg helemaal geen handgeschakelde meer. Boven de 535 worden ze volgens mij zelfs al helemaal niet meer handgeschakeld geleverd.
Op zich staat een handgeschakelde E60 al snel zo'n € 1.5000,- goedkoper te koop op Marktplaats dan een automaat, maar je moet er rekening mee houden dat je hem t.z.t. ook voor een lagere prijs weer zal moeten proberen te verkopen.
Ben zelf trouwens ook al geruime tijd aan het rondkijken naar een E60 535d.
Probleem is alleen dat er bij de gemeente waar ik al 5 jr gedetacheerd zit binnenkort bezuinigd gaat worden, waardoor ik wellicht ander werk moet gaat zoeken. Op zich verwacht ik zo wel weer ander werk te hebben, maar mocht dat een stuk dichterbij zijn (nu woon ik 60 km bij mijn werk vandaan) dan is een 535d wellicht niet echt rendabel meer. In september hoor ik meer, dus tot die tijd staan mijn plannen helaas even in de koelkast. Mocht mijn contract met weer min. 1 jaar verlengd worden dan gaat hij er zeker komen!
Inderdaad. Als je elke toch elke dag 120 km moet rijden... is er bijna geen betere manier om die tijd in een 535 door te brengen.Mooggie schreef: Probleem is alleen dat er bij de gemeente waar ik al 5 jr gedetacheerd zit binnenkort bezuinigd gaat worden, waardoor ik wellicht ander werk moet gaat zoeken. Op zich verwacht ik zo wel weer ander werk te hebben, maar mocht dat een stuk dichterbij zijn (nu woon ik 60 km bij mijn werk vandaan) dan is een 535d wellicht niet echt rendabel meer. In september hoor ik meer, dus tot die tijd staan mijn plannen helaas even in de koelkast. Mocht mijn contract met weer min. 1 jaar verlengd worden dan gaat hij er zeker komen!
Het is zo weer september. Dus je kunt alvast beginnen rond te kijken of er al wat mooie exemplaren op de markt zijn.
Ik ben alvast een beetjeRalph schreef:Inderdaad. Als je elke toch elke dag 120 km moet rijden... is er bijna geen betere manier om die tijd in een 535 door te brengen.Mooggie schreef: Probleem is alleen dat er bij de gemeente waar ik al 5 jr gedetacheerd zit binnenkort bezuinigd gaat worden, waardoor ik wellicht ander werk moet gaat zoeken. Op zich verwacht ik zo wel weer ander werk te hebben, maar mocht dat een stuk dichterbij zijn (nu woon ik 60 km bij mijn werk vandaan) dan is een 535d wellicht niet echt rendabel meer. In september hoor ik meer, dus tot die tijd staan mijn plannen helaas even in de koelkast. Mocht mijn contract met weer min. 1 jaar verlengd worden dan gaat hij er zeker komen!
Het is zo weer september. Dus je kunt alvast beginnen rond te kijken of er al wat mooie exemplaren op de markt zijn.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=b3kucindsit3
Alleen net iets teveel km voor het mooie (en niet erg scherp geprijsd), zoek er eigenlijk eentje met km-stand rond de 100.000 km.
Hij ziet er wel goed uit. En ook Head Up displayMooggie schreef: Ik ben alvast een beetjeop deze:
Alleen net iets teveel km voor het mooie (en niet erg scherp geprijsd), zoek er eigenlijk eentje met km-stand rond de 100.000 km.
Inderdaad een redelijk hoog kilometrage
Prachtige 535d!! met Navi Prof en comfort stoelen. en vind de km-stand nog best meevallen voor een auto uit 2004. 150.000 km in bijna 6 jaar is toch niet zo gek veel. Misschien dat het bij de inruil wat tegengaat vallen, maar dat heb je denk al snel als je boven de 200.000 km komt. Verder echt een mooie bak.
-
Fransosowitz
Zonder Ralph z'n topic te willen vervuilen (wat heet!), kun je dan misschien beter een paar extra euro's op tafel leggen voor deze beauty Mooggie!Mooggie schreef: Ik ben alvast een beetjeop deze:

http://www.autotrader.nl/auto/kopen/Bmw ... al=1&pos=1
Echt een hele mooie kleur in combi met het sportpakket en deze velgen. Ziet er zeer snel uit zonder te patserig te zijn. Maar ja, da's mijn mening!
Zeker ook erg mooi die! :~ Alleen zoek ik zelf dus echt specifiek een sedan.
Ik moet zeggen dat die zwarte met M-pakket alleen inderdaad wel erg patserig is en zelfs lichtjes naar het 'onderwereldse' begint te neigen.
Maar laten we het topic verder niet vervuilen nee.
Kijken of we Ralph alvast aan zijn nieuwe E60 kunnen helpen! Ik zal morgenavond eens gaan rondkijken voor hem.
Ik moet zeggen dat die zwarte met M-pakket alleen inderdaad wel erg patserig is en zelfs lichtjes naar het 'onderwereldse' begint te neigen.
Maar laten we het topic verder niet vervuilen nee.
Kijken of we Ralph alvast aan zijn nieuwe E60 kunnen helpen! Ik zal morgenavond eens gaan rondkijken voor hem.
-
Fransosowitz
@Mooggie: Dan misschien maar een eigen topic starten met als titel "Mooggie zoekt een 535d sedan"??
Hoe staat het verder Ralph? Al iets gekocht of een concreet model op het oog?
Hoe staat het verder Ralph? Al iets gekocht of een concreet model op het oog?