Turbo stuk?
Turbo stuk?
Ik heb een BMW 320D uit 2004 en heb sinds vandaag last van fors verlies van vermogen in elke versnelling. Wanneer ik het gaspedaal intrap hoor ik 'm hard fluiten en lawaai maken.
Alleen bij heel rustig optrekken hoor ik geen geluid.
Ik denk dat het de turbo is...zou dat kunnen? Ik zie verder geen rook.
Alleen bij heel rustig optrekken hoor ik geen geluid.
Ik denk dat het de turbo is...zou dat kunnen? Ik zie verder geen rook.
Re: Turbo stuk?
Inderdaad, fluiten van de turbo is vaak een scheur in een slang (of een los geschoten slang)
Meestal in het inlaatlucht gedeelte na je turbo.
Meestal in het inlaatlucht gedeelte na je turbo.
als je turbo kapot is heb je meestal een zwart rook gordijn achter de auto , soort stadsbus idee krijg je dan ik spreek uit ervaring 

inderdaad, zwarte rook omdat je te weinig verbrandingslucht hebt.
hoogst waarschijnlijk tezamen met blauwe rook omdat er meestal ook olie lekt dan vanuit de turbo richting de cilinders.
Verbrande olie geeft blauwe rook.
hoogst waarschijnlijk tezamen met blauwe rook omdat er meestal ook olie lekt dan vanuit de turbo richting de cilinders.
Verbrande olie geeft blauwe rook.

Bij een koude motor zie je witte rook bij een warme motor geen rook.
Ik heb voor maandag een afspraak gemaakt bij de garage.
Ik heb voor maandag een afspraak gemaakt bij de garage.
Koelvloeistof heb ik nog niet gecontroleerd.
Zoals ik al vermoedde was de turbo stuk en vandaag vervangen door een nieuwe. De intercooler was ook vol met olie gelopen dus die is ook vervangen. Ook de olieafscheider was niet goed meer en is vervangen alsmede oliefilter en nieuwe olie.
Hij rijdt nu weer als een trein maar ben ruim € 1700 lichter.
Hij rijdt nu weer als een trein maar ben ruim € 1700 lichter.
Pfffff, flinke slok geld weer! Maar ja, die turbo kan er voorlopig weer tegen

ik had een gat in mn voorste intercooler zitten. Als ik dus optrok hoorde je um echt een soort fluit geven. Dit betekende dus lucht verlies dus minder vermogen. Intercooler vervangen en het probleem was verholpen.