H7 Xenon verlichting
-
Cliff
Re: H7 Xenon verlichting
Voor 75 piek heb je wel maar een goedkoop xenon setje...de kwalitatief betere sets hikken toch al tegen de 200 aan hoor... 
- DJLeonardo
tegenwoordig wel ja. Ik heb nog een wat ouder setje in m'n mistlampen (had ik nog liggen) en daarvan is het vermogen dus 55Watt. Dat geeft ook meer licht dan mijn OEM setje van 35Watt.largeproject schreef:Bij mijn weten is het wattage van alle xenon branders 35 watt op een spaning van 72 volt.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
-
RayAmsterdam
Nee, je hebt ook 50W Xenon. Die geven (te) veel licht. Vergelijkbaar met de 100W Halogeen die in de ralleywereld gebruikt wordt.
Ik verkoop de aftermarketsetjes al een paar jaar, met name in de motorwereld, en blijf er bij dat er met goed afstellen geen problemen zijn. Ik stoor mezelf ook aan de Sjonnies die die setjes zonder afstellen inbouwen, zij zorgen voor de verkeerde naam van de setjes.
Ik verkoop de aftermarketsetjes al een paar jaar, met name in de motorwereld, en blijf er bij dat er met goed afstellen geen problemen zijn. Ik stoor mezelf ook aan de Sjonnies die die setjes zonder afstellen inbouwen, zij zorgen voor de verkeerde naam van de setjes.
-
Griffendahl
Als jij zegt dat het allemaal wel mee valt als je het maar goed afstelt praat je dus concreet ook alleen maar uit eigen belang...
?? Je gaat natuurlijk je eigen waar ook niet afkraken...
Jouw waarde oordeel hierin is dus alles behalve objectief...
- DJLeonardo
Compleet met Griff eens. Probeer maar eens een niet-D2R lamp af te stellen. Je hebt gewoon te veel licht buiten de bovenste lichtgrens en dat verhelp je niet met naar beneden richten. Hooguit dat het ietjes minder wordt maar dat is dan ook alles. Het resultaat wordt echt volledig bepaald door het soort reflector waar ze in komen. Geloof me nou, ik heb het allemaal al lang geproveerd in diverse auto. Ik reed al met xenon toen het nog maar nauwelijks verkrijgbaar was in NL en dat waren idd (ik wist toen nog niet beter) nog van die 55W setjes zonder reflectors. Ze waren toen ook nog 400-500 euro per set. Ikkwam er al snel achter dat dat echt niet leuk was voor je medeweggebruiker. Heb diverse setjes gehad en in verschillende auto's geprobeerd. De Golf3 was nog de grootste ramp. Die waren er binnen een week weer uit.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
-
RayAmsterdam
Bne ik niet met je eens. Ik verdien er mijn brood niet mee. Ik heb het er jarenlang bijgedaan om kennisen en de motorcommunity te helpen aan betaalbare setjes, welke bij de stealer voor hoofdprijzen werden verkocht.Griffendahl schreef:Als jij zegt dat het allemaal wel mee valt als je het maar goed afstelt praat je dus concreet ook alleen maar uit eigen belang...?? Je gaat natuurlijk je eigen waar ook niet afkraken...
Maar goed, ieder zijn mening. Het is niet mijn bedoeling mijn mening op te dringen. Ik wil alleen aangeven aan de topicstarter dat het prima te doen is en het niet alleen kommer en kwel is.
-
Griffendahl
Ten eerste ben ik gewoon van mening dat je alleen xenon moet gebruiken in een unit die daarvoor bedoeld is. Xenon licht in een halogeen unit is per definitie gewoon te diffuus... In sommige vallen blijft het redelijk beperkt maar het mooie lichtbeeld van een standaard halogeen of standaard xenon unit kan je gewoon nooit bereiken zonder ook iets met je koplampunit te doen.
Het feit dat je je brood er niet mee verdiend maar het erbij doet is natuurlijk een non-argument. Als verkoper ben je per definitie niet als objectief te beschouwen. Hoe goed je het ook bedoeld, je hebt altijd dubbele belangen want je gaat nooit je eigen waar af kraken...
Het feit dat je je brood er niet mee verdiend maar het erbij doet is natuurlijk een non-argument. Als verkoper ben je per definitie niet als objectief te beschouwen. Hoe goed je het ook bedoeld, je hebt altijd dubbele belangen want je gaat nooit je eigen waar af kraken...
+1Griffendahl schreef:Ten eerste ben ik gewoon van mening dat je alleen xenon moet gebruiken in een unit die daarvoor bedoeld is. Xenon licht in een halogeen unit is per definitie gewoon te diffuus... In sommige vallen blijft het redelijk beperkt maar het mooie lichtbeeld van een standaard halogeen of standaard xenon unit kan je gewoon nooit bereiken zonder ook iets met je koplampunit te doen.
die voorbeeld foto hierboven zegt genoeg
Laatst gewijzigd door Anonymous op 26 jun 2010, 12:42, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote aangepast aan forumregels
Reden: Quote aangepast aan forumregels
Eerlijke mensen bestaan heus nog wel hoor en ook mensen die het toegeven als iets niet goed is of tegenvalt.
Maarja da's een beetje persoonsgebonden en de meeste mensen zullen daarom nooit zeggen dat het slecht met hen gaat maar altijd goed want dat is tenslotte het gemakkelijkste.
Maarja deze wijsheid komt met de jaren.
Voorbeeldje:
Een Mercedesrijder zul je nooit in het openbaar over zijn auto horen klagen terwijl er toch best wat dingen zijn die niet goed of zelfs slecht zijn aan zijn auto. Op de verschillende Mercedesfora is het dan ook aanmerkelijk rustiger dan hier op het BMW-forum.
De BMW-rijder is meestal gecharmeerd van de rijeigenschappen en techniek van zijn Bimmer en wanneer dit niet tip top is ergerd hij of zij zich hieraan en zal dit in redelijk wat gevallen ook tegen vrienden durven te vertellen.
De Fiat/Alfa-rijder wil voor minder geld een goed en sportief rijdende auto onder zijn kont en neemt hier een aantal rammeltjes en frequente slijtage van onderdelen voor lief. Wanneer er eens iets kapot is zal hij dit openhartig aan iedereen vertellen omdat de meeste mensen dit ook van een Fiat of een Alfa verwachten en dus eigenlijk voor hen niet echt nieuws is. Heb je ooit een Mercedesrijder zijn auto horen afkraken? Juist ik ook niet .....
Wat heeft dit nu met Xenonlicht te maken, als je goed nadenkt eigenlijk alles.
Maarja da's een beetje persoonsgebonden en de meeste mensen zullen daarom nooit zeggen dat het slecht met hen gaat maar altijd goed want dat is tenslotte het gemakkelijkste.
Maarja deze wijsheid komt met de jaren.
Voorbeeldje:
Een Mercedesrijder zul je nooit in het openbaar over zijn auto horen klagen terwijl er toch best wat dingen zijn die niet goed of zelfs slecht zijn aan zijn auto. Op de verschillende Mercedesfora is het dan ook aanmerkelijk rustiger dan hier op het BMW-forum.
De BMW-rijder is meestal gecharmeerd van de rijeigenschappen en techniek van zijn Bimmer en wanneer dit niet tip top is ergerd hij of zij zich hieraan en zal dit in redelijk wat gevallen ook tegen vrienden durven te vertellen.
De Fiat/Alfa-rijder wil voor minder geld een goed en sportief rijdende auto onder zijn kont en neemt hier een aantal rammeltjes en frequente slijtage van onderdelen voor lief. Wanneer er eens iets kapot is zal hij dit openhartig aan iedereen vertellen omdat de meeste mensen dit ook van een Fiat of een Alfa verwachten en dus eigenlijk voor hen niet echt nieuws is. Heb je ooit een Mercedesrijder zijn auto horen afkraken? Juist ik ook niet .....
Wat heeft dit nu met Xenonlicht te maken, als je goed nadenkt eigenlijk alles.
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER