H7 Xenon verlichting

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
jeffrey118

H7 Xenon verlichting

Bericht door jeffrey118 » 20 jun 2010, 16:25

Beste Forumleden,

Is het zo dat als je H7 xenon verlichting inbouwt in je OEM lampen (BMW E46 328 1998) dat dit er dan niet mooi uitziet qua lichtbeeld en dat je mogelijk ook mensen verblind dan.

Dit hoorde ik van de eigenaar van de HL automotive winkel in Ede.

Hij zei dat je dan beter nieuwe komlamp units kan kopen met een xenon lens.

Heb onlangs de Predator Orion V2 besteld (6000k) en wil nu graag de H7 xenon 6000k installeren maar zit dus met het bovenstaande.

Iemand hier een mening/advies/antwoord voor/over?

Reloader

Re: H7 Xenon verlichting

Bericht door Reloader » 20 jun 2010, 19:30

niet per definitie waar, er zijn een aantal rijders hier op het forum die dat gedaan hebben.

persoonlijk zeg ik: GEEN xenon in lampen die daar officieel niet voor bedoeld zijn het afstellen is heeel moeilijk en in sommige gevallen heb je strooilicht van hier tot ginder en schijn je de vogeltjes uit de lucht.

RayAmsterdam

Bericht door RayAmsterdam » 20 jun 2010, 20:06

Geen enkel probleem. Wat de meesten echter vergeten is de koplampen goed af te stellen na het plaatsen van de Xenon lampen. Door die figuren hebben de aftermarketsetjes een slecht imago gekregen.

largeproject
Contacteer:

Bericht door largeproject » 20 jun 2010, 21:45

Nou komt ie weer,voor de zoveelste keer.............

Afbeelding

Normale koplamp met aftersales xenon lampen erin.
Dit krijg je echt niet weg met afstellen van de koplampen.

Afbeelding

OEM xenon.

Spoiler: Laat zien
misschien dat 1 van de modjes deze pics boven aan in de leader kunnen plaatsen,hoef ik niet elke keer ze op te zoeken in mijn archief :+
Goede man bij HL heeft gelijk,alleen moet je wel voor OEM xenon gaan en niet die goedkope zooi uit China/Taiwan wat op ebay/marktplaats of HL zelf verkoopt

jeffrey118

Bericht door jeffrey118 » 20 jun 2010, 22:29

haha oke thnx heeeeel duidelijk zo :)

Nou wordt weer ff sparen dus.....die OEM xenon is lekker aan de prijs en een tweedehands setje weet ik tot nu toe op internet nog niet echt te vinden.

largeproject
Contacteer:

Bericht door largeproject » 20 jun 2010, 22:31

Heb laatst nog eeen setje gekocht voor €300 op MP.

jeffrey118

Bericht door jeffrey118 » 20 jun 2010, 22:39

mm staat nu niet echt veel op voor een sedan OEM xenon van 1998 helaas!

Maar ff goed in de gaten houden dan.......verder nog tips waar ik kan kijken toevallig?

DJLeonardo

Bericht door DJLeonardo » 20 jun 2010, 22:43

Hou er rekening mee dat veel 2ehands xenon lampen ingebrande reflectors hebben waardoor de lichtopbrengst erg is teruggelopen. Ben momenteel bezig met een mod om dat te verhelpen, is nog niet zeker of dat gaat lukken.

aftermarket setjes is inmiddels ruimschoots besproken idd. Lijkt me uitgemaakte zaak. Wel doen is Sjonnie predikaat krijgen en je medeweggebruiker in gevaar brengen. Tenzij je de versie met D2R lampjes koopt die wel schijnen te werken vanwege de reflectors op de pit zelf.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i

320driver

Bericht door 320driver » 21 jun 2010, 14:56

RayAmsterdam schreef:Geen enkel probleem. Wat de meesten echter vergeten is de koplampen goed af te stellen na het plaatsen van de Xenon lampen. Door die figuren hebben de aftermarketsetjes een slecht imago gekregen.
Sluit ik me bij aan :duim:

largeproject
Contacteer:

Bericht door largeproject » 21 jun 2010, 17:09

Afstellen helpt echt niet tegen het strooilicht zoals op de eerste foto te zien is.
Als xenon niet via een lens geprojecteerd word blijft het iritant licht voor de tegenliggers.

bmwpeter

Bericht door bmwpeter » 21 jun 2010, 20:45

Rarara pannekoek, ikke toch niet helemaal begrijp.

Ja er zijn een heleboel auto's op de weg met een aftermarket Xenon setje in de normale lichtunits die de vogels uit de bomen schijnen en waarbij het licht zelfs overdag irritant is. x|

Ja er zijn ook een heleboel auto's met een aftermarket Xenon setje in de normale lichtunits die totaal niet verblinden en toch een hele goede lichtopbrengst hebben. :)

Ja er zijn auto's met OEM Xenon lichtunits die de vogels uit de bomen schijnen en waarbij het licht overdag maar vooral in de schemer irritant is. x|

Ja er zijn auto's met OEM Xenon lichtunits die totaal niet verblinden en een perfecte lichtopbrengst hebben. :P

Tsja vier mogelijkheden, twee negatief en twee positief maar ik ben zelf toch wel een beetje geneigd om me aan te sluiten dat het eigenlijk beter is om OEM Xenon aan te schaffen op de E46. Maar dan wel met lampen met een waarde die niet hoger is dan 6000K en iemand die zijn lampen goed afstelt en mooi op tijd zijn lichtunits wast. :zwaai:
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER

B46
Contacteer:

Bericht door B46 » 21 jun 2010, 21:57

Een goed alternatief is een set DEPO koplampen, maar icm een goede Xenon kit komt de totaalprijs aardig dicht in de buurt van een goede set gebruikte OEM's :)
www. M3 register .nl

Mac

Bericht door Mac » 21 jun 2010, 22:49

Depo's met AE's kosten 165 eu, setje xenon heb je voor 75 eu. Is wel wat goedkoper dan OEM, maar dan heb je wel alles nieuw :!

DJLeonardo

Bericht door DJLeonardo » 21 jun 2010, 22:58

@ BMWpeter.

Jouw punt1: lijkt me duidelijk idd. Daar zijn er veel van.
Jouw punt2: daar zijn er maar heel weinig van. Zoals gezegd kan een xenon nabouwset met D2R lampen wel werken omdat die voor normale reflector behuizing zijn bedoelt (vandaar D2R) Merken als MB en Renault hebben deze methode een tijdje gebruikt (OEM dus, een D2R lamp in een reflector behuizing zonder lens)
Maar dan nog is er verschil tussen de diverse reflectors hoe een xenon pit daarin tot z'n recht komt. Neem bijv een echt oudere auto, zoals een Oldtimer of een Youngtimer (zoals een oude Mercedes of een Volvo Amazone) Ik zie dat soort auto's hier rondrijden met kermis xenon erin (wat een lelijk gezicht!) en dat is ronduit verblindend. Die oude reflectoren werken dus duidelijk zeker niet met een xenon pit. Ook ken ik auto's (voornamelijk modernere) waarin het idd nog meevalt mits je de lampen goed naar beneden laat schijnen. Dan is nog nog steeds besides the point want wat heb je er dan aan.... Het werkt beter naarmate de reflector unit vanzich zelf een goede scheiding heeft tussen licht en donker waar die het belangrijkst is: de bovenste lichtgrens in het lichtbeeld.
Dus idd zijn er verschillen tussen wat slecht werkt en wat extreem slecht werkt.
Een Xenon behuizing met lens heeft n.l. niet alleen een lens maar ook een aluminium plaatje wat precies de scheiding aangeeft tussen boven en onder die lichtgrens. En omdat er daarna nog een lens zit blijft dit beeld mooi scherp bij elkaar.

Punt 3: als er dan een OEM unit te h oog wordt afgsteld schijn je uiteraard mensen in de ogen. Dat is gewoon menselijke fout. Dat heb je ook met gewone halogeen units overigens.

Punt 4: een kwestie van goed kijken hoe hoog de bundel kan schijnen zonder in iemands z'n achterraam te schijnen b.v. (zo test ik het, ik kan ze n.l. met het wieltje nog bijregelen wat eigenlijk niet hoort)

Dit alles heeft helemaal niets met de kleurtemperatuur te maken (in Kelvin)
Waar nog wel verschil in zit is dat de oudere aftermarket setjes 55W waren, dat is te veel. Een halogeen pit trekt 55 Watt maar een OEM xenon unit maar 35. Als je dan een xenon set hebt die 55W levert heb je veel te veel licht.

Zo beetje duidelijker?
BMW E90 330iA, BMW E87 118i

largeproject
Contacteer:

Bericht door largeproject » 22 jun 2010, 16:47

Bij mijn weten is het wattage van alle xenon branders 35 watt op een spaning van 72 volt.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Styling”