E36 M3 Supercharged
Re: E36 M3 Supercharged
Hoe kan het dat ik jou topic niet kan zien bij de E36 showroom?,ik kom er alleen in als ik mijn berichten op zoek.
Of is er een M3 showroom?
Edit;Gevonden.
Of is er een M3 showroom?
Edit;Gevonden.
Laatst gewijzigd door DaytonaM3 op 06 jun 2010, 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Alle M3's staan en horen inderdaad in het M3 Forum gedeelte 
www. M3 register .nl
En is de auto verkocht?
Of heb je hem nog?
Of heb je hem nog?
-
Rob S.
Ik heb de auto nog maar de plannen zijn gewijzigd. De bestelling voor de supercharger heb ik gecancelled want heb besloten dat er toch een turbo opkomt. Dit wordt de TRM stage 1 kit. De turbo is een SPA 5000 (400-450pk). Het is een redelijk kleine turbo maar zal genoeg zijn om mee te beginnen. Voordeel hiervan is wel dat max boost al bij ca 2500rpm wordt geleverd...aan koppel in lage toeren dus geen gebrek meer. Binnekort meer hierover.
.
Laatst gewijzigd door DaytonaM3 op 20 jun 2010, 18:12, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Rob S.
Ik zit zelf ook dagelijks op bimmerforums.com....dus dat wist ik al maar toch bedankt
Ik koop trouwens niet de hele kit bij TRM. Van een forummember op bf.com heb ik het volgende gekocht (alles pas 1000 miles oud en nieuw gekocht bij TRM):
-SPA 5000 turbo
-SPA turbo manifold
-Tial 38mm Wastegate
-HKS bov
-42lbs injectors
-Porsche 803 MAF
-Oil feed/return line
-Catch can
-CCV evac valve/kit
-TRM turbo tune
-Southbend stage 5 clutch
Hij is nog ff aan het wachten tot hij een nieuwe koppeling ontvangt want die van hem was vreemd genoeg na 1000 miles al kapot. Zodra deze binnen is laat ik de onderdelen waarschijnlijk naar VAC motorsports.com sturen waar ik de complete intercooler piping koop. Ook maken ze daar een 90 graden elbow op de turbo zodat alles netjes past (https://store.nexternal.com/vacmotors/s ... irect.aspx).
Als dit gedaan is kunnen zij het complete pakket naar Nederland versturen, zo hoef ik niet dubbel verzendkosten uit Amerika te betalen.
Of heb jij misschien een beter/goedkoper adresje waar ze me de piping kunnen maken hier in Nederland???
Wat er dan oa nog gekocht moet worden:
-Complete uitlaat + downpipe
-Precision intercooler en mounting brackets
De kit zal op max 9-10psi gaan draaien. Ik laat mijn blok vooralsnog compleet standaard en dan is dit wel het max wat veilig is.
Ergens in de winter zal het blok dan uit elkaar gaan en zal de compressie worden verlaagd. Ben nog aan het twijfelen of ik dat doe dmv een .140 koppakking en ARP kopbouten of dat ik voor andere zuigers en drijfstangen ga. Met alleen een andere koppakking en kopbouten kun je ook al tot boven de 500whp gaan. Heb nog ff bedenktijd....
Ik koop trouwens niet de hele kit bij TRM. Van een forummember op bf.com heb ik het volgende gekocht (alles pas 1000 miles oud en nieuw gekocht bij TRM):
-SPA 5000 turbo
-SPA turbo manifold
-Tial 38mm Wastegate
-HKS bov
-42lbs injectors
-Porsche 803 MAF
-Oil feed/return line
-Catch can
-CCV evac valve/kit
-TRM turbo tune
-Southbend stage 5 clutch
Hij is nog ff aan het wachten tot hij een nieuwe koppeling ontvangt want die van hem was vreemd genoeg na 1000 miles al kapot. Zodra deze binnen is laat ik de onderdelen waarschijnlijk naar VAC motorsports.com sturen waar ik de complete intercooler piping koop. Ook maken ze daar een 90 graden elbow op de turbo zodat alles netjes past (https://store.nexternal.com/vacmotors/s ... irect.aspx).
Als dit gedaan is kunnen zij het complete pakket naar Nederland versturen, zo hoef ik niet dubbel verzendkosten uit Amerika te betalen.
Of heb jij misschien een beter/goedkoper adresje waar ze me de piping kunnen maken hier in Nederland???
Wat er dan oa nog gekocht moet worden:
-Complete uitlaat + downpipe
-Precision intercooler en mounting brackets
De kit zal op max 9-10psi gaan draaien. Ik laat mijn blok vooralsnog compleet standaard en dan is dit wel het max wat veilig is.
Ergens in de winter zal het blok dan uit elkaar gaan en zal de compressie worden verlaagd. Ben nog aan het twijfelen of ik dat doe dmv een .140 koppakking en ARP kopbouten of dat ik voor andere zuigers en drijfstangen ga. Met alleen een andere koppakking en kopbouten kun je ook al tot boven de 500whp gaan. Heb nog ff bedenktijd....
.
Laatst gewijzigd door DaytonaM3 op 20 jun 2010, 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Rob S.
Ik heb eens een mailtje gestuurd naar APE garage...die kunnen het ook op maat maken. Alleen denk ik dat de prijs wel 4 keer zo hoog is als jij aangeeft.
Een vriend van mij is lasser van beroep en die zou de pijpjes zo aan elkaar kunnen lassen. Heb je die op Ebay.com gekocht? Ik heb deze Ebay store gevonden: http://stores.ebay.com/Votion-Inc.
Daar staat bv een Intecooler voor ca 150 dollar...dan nog wat piping en een paar van die silicone couplers voor ca 150-200 dollar. Heb je voor ca 300-350 dollar je complete intercooler setup. Tig-lassen kan mn maatje zo voor me doen hoeft hij niet eens iets voor te hebben. Probleem is alleen dat ik totaal niet weet welke en hoeveel pijpjes en silicone couplers ik moet kopen. Heb je misschien een idee?
Een vriend van mij is lasser van beroep en die zou de pijpjes zo aan elkaar kunnen lassen. Heb je die op Ebay.com gekocht? Ik heb deze Ebay store gevonden: http://stores.ebay.com/Votion-Inc.
Daar staat bv een Intecooler voor ca 150 dollar...dan nog wat piping en een paar van die silicone couplers voor ca 150-200 dollar. Heb je voor ca 300-350 dollar je complete intercooler setup. Tig-lassen kan mn maatje zo voor me doen hoeft hij niet eens iets voor te hebben. Probleem is alleen dat ik totaal niet weet welke en hoeveel pijpjes en silicone couplers ik moet kopen. Heb je misschien een idee?
.
Laatst gewijzigd door DaytonaM3 op 20 jun 2010, 18:11, 3 keer totaal gewijzigd.
.
Laatst gewijzigd door DaytonaM3 op 20 jun 2010, 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Rob S.
Wat een turbo op die M3 van je zeg. Als je niet zo ver weg woonde was ik graag een keertje komen kijken!
Voor de intercooler piping heb ik al iemand gevonden, Kel van APE :garage:. Uiteraard duurder als dat ik het zelf ga doen maar ik heb gewoon geen zin om daarmee te gaan kloten. Laat ik het liever door iemand doen die weet waarmee hij bezig is. Is iemand die normaal alleen maar Honda doet...dit wordt de eerste BMW waaraan hij gaat werken. Hij gaat dan ook mijn downpipe en complete 3'' uitlaat maken.
Hier wat werk van hem:

Nu moet ik in feite alleen nog op zoek naar een goede intercooler. Is zo'n Ebay ding goed genoeg of is het verstandig iets meer te investeren en bv voor een Precision te gaan?
Voor de intercooler piping heb ik al iemand gevonden, Kel van APE :garage:. Uiteraard duurder als dat ik het zelf ga doen maar ik heb gewoon geen zin om daarmee te gaan kloten. Laat ik het liever door iemand doen die weet waarmee hij bezig is. Is iemand die normaal alleen maar Honda doet...dit wordt de eerste BMW waaraan hij gaat werken. Hij gaat dan ook mijn downpipe en complete 3'' uitlaat maken.
Hier wat werk van hem:

Nu moet ik in feite alleen nog op zoek naar een goede intercooler. Is zo'n Ebay ding goed genoeg of is het verstandig iets meer te investeren en bv voor een Precision te gaan?
Laatst gewijzigd door Rob S. op 18 jun 2010, 08:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij zo'n project zou ik meteen voor een goede gaan.
Hoor wel eens wat van de members van de subaruclub, die hebben een hoop gezeur met de goedkopere coolers
Hoor wel eens wat van de members van de subaruclub, die hebben een hoop gezeur met de goedkopere coolers
Ik zag dat deze weer op marktplaats stond?
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..
Die foto die je op Extreme-machines heb geplaatst is een bar and plate intercooler en werkt prima zoals ik al eerder zei!
Zie link:
http://cgi.ebay.co.uk/LARGE-UNIVERSAL-I ... 0520668042
Zie link:
http://cgi.ebay.co.uk/LARGE-UNIVERSAL-I ... 0520668042