Raamomlijsting (de)monteren

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
JonasCoryn

Raamomlijsting (de)monteren

Bericht door JonasCoryn » 20 jun 2010, 15:30

Hallo, ik kan mijn zwarte raamomlijsting ruilen tegen chroom exemplaren bij een kennis.
Beide de raamomlijstingen zitten nu nog op de wagens en zouden dus gewoon gewisseld moeten worden.

Ik heb wat gesearched hoe je dit precies allemaal loshaalt en heb een DIY gevonden voor de E90. http://www.e90post.com/forums/showthrea ... ndows+trim

Daarin staat wel dat als je de choom lijstjes van de deuren eraf haalt, die plooien en dus niet meer te herbruiken zijn. Bij de zwarte plastieken is dit geen probleem omdat die meeplooien. Tevens moet je de spiegel van de voorste deuren halen etc.

Kan iemand me meer raad geven over hoe dit zit bij een E46?

Mvg, Jonas
Hier zijn al meerdere topics over geweest. Via de zoekfunctie kan je deze vinden. Deze gaat op slot.

Moderatoropmerking Farl
Afbeelding

ranchu

Re: Raamomlijsting (de)monteren

Bericht door ranchu » 20 jun 2010, 17:11

Ik kon de onderste strip er zo van afhalen helemaal geen probleem, maar de lange chrome lijst die is listig vond ik.
Soort van klik schuif systeem, en die breken snel.

Succes ermee :)

JonasCoryn

Bericht door JonasCoryn » 20 jun 2010, 18:11

Kan je anders even kort zeggen waar precies je het best vingers houdt bij de lange bovenlijst? Of is het zoals de DIY over de E90? Want je moet je wel precies achter de ophangpunten trekken of hoeft dat niet?

Ik heb idd al veel gemerkt dat telkens ik iets loshaal van m'n e46, meteen enkele ophangpunten breken (bij de grille, interieurlijsten, instaplijsten,...) en dat is natuurlijk niet zo fijn (|
Afbeelding

JonasCoryn

Bericht door JonasCoryn » 20 jun 2010, 19:23

Ok, heb het intussen zelf gevonden..
De onderste zijn gewoon lostrekken naar omhoog toe, langs achter te beginnen.

De bovenste is gewoon je vingers achtersteken in het midden te beginnen en lostrekken tot je een klik hoort, dan stuk voor stuk lostrekken tot vooraan en achteraan.

Wil wel nog even vragen, mijn zwarte (plastieken) lijsten zijn natuurlijk wat plooibaar en vooral bij de onderste is dit bijna noodzakelijk dat ze plooibaar zijn om ze "opbouwend" los te halen. Gaan de chromen (ijzeren) lijsten dan niet gewoon plooien?

Mvg,
Afbeelding

Gesloten

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”