lampje sensor remblokken plotseling aan - oorzaak gevonden!
lampje sensor remblokken plotseling aan - oorzaak gevonden!
Toen ik vandaag met de auto reed, ging het lampje van de sensor van de remblokken plotseling aan, dit terwijl er zo'n 1000KM geleden rondom nieuwe blokken op de auto gezet zijn.
De oude waren nog wel niet versleten, maar de remmen trilden en een achterrem stond vast, vandaar.
waar moet ik dat in zoeken?
De oude waren nog wel niet versleten, maar de remmen trilden en een achterrem stond vast, vandaar.
waar moet ik dat in zoeken?
Laatst gewijzigd door mardevi op 11 jun 2010, 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Beamer AR15
Re: lampje sensor remblokken plotseling aan
Nivo remvloeistof ??
BMW 3.18i E30
BMW 3.25i Cabrio E30
BMW M3 E36
BMW 3.28i Cabrio E36
BMW 3.18D E46
BMW 3.20i E90
BMW 3.20I F30 Lux. Line
BMW 2.20i F23 M-sport
BMW 3.25i Cabrio E30
BMW M3 E36
BMW 3.28i Cabrio E36
BMW 3.18D E46
BMW 3.20i E90
BMW 3.20I F30 Lux. Line
BMW 2.20i F23 M-sport
Nee staat keurig op peil
en dat is toch een ander lampje?
en dat is toch een ander lampje?
Laatst gewijzigd door Gast op 10 jun 2010, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Is het sensortje wel goed gemonteerd? Stekkertje goed vast? Of kapotte sensor?
Het kan zijn dat het nokje van de sensor uit het blokje is geschoten en nu dus massa maakt. FF checke dus 
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER
-
Griffendahl
Heb je nieuwe sensoren laten monteren of alleen nieuwe blokken ??
Nee ik heb alleen nieuwe blokken + voorste remschijven laten vernieuwen.
Ik weet niet of de sensor van achter vernieuwd is, maar de voorste sensor is in ieder geval gecontroleerd voor montage en daar leek niets mee aan de hand.
Het blijft vreemd dat zo'n sensor ineens aanspreekt terwijl de blokken ruim daarvoor al vernieuwd zijn?
Is een kapotte sensor 1 van de kwaaltjes? dus komt dat vaker voor?
Ik weet niet of de sensor van achter vernieuwd is, maar de voorste sensor is in ieder geval gecontroleerd voor montage en daar leek niets mee aan de hand.
Het blijft vreemd dat zo'n sensor ineens aanspreekt terwijl de blokken ruim daarvoor al vernieuwd zijn?
Is een kapotte sensor 1 van de kwaaltjes? dus komt dat vaker voor?
Gevonden!
Bij het vervangen van de achterste remblokken is de kabel die naar de remblok sensor leidt niet goed bevestigd.
Toen ik vanavond onder de auto keek, zag ik namelijk een kabeltje bungelen bij het achterwiel. Dit kabeltje bleek dus van de remblok sensor te zijn en heeft af en toe de straat geraakt waadoor de draden blank zijn.
Ik heb de kabel opnieuw ingetaped en opnieuw vastgemaakt. Het lampje is echter nog niet uit, ook niet na de reset truc via opend deur en contactstand 2.
Wordt dus een ritje naar de garage want die heeft zijn werk niet goed gedaan en zal dus ook moeten zorgen dat het weer gerepareerd wordt.
Bij het vervangen van de achterste remblokken is de kabel die naar de remblok sensor leidt niet goed bevestigd.
Toen ik vanavond onder de auto keek, zag ik namelijk een kabeltje bungelen bij het achterwiel. Dit kabeltje bleek dus van de remblok sensor te zijn en heeft af en toe de straat geraakt waadoor de draden blank zijn.
Ik heb de kabel opnieuw ingetaped en opnieuw vastgemaakt. Het lampje is echter nog niet uit, ook niet na de reset truc via opend deur en contactstand 2.
Wordt dus een ritje naar de garage want die heeft zijn werk niet goed gedaan en zal dus ook moeten zorgen dat het weer gerepareerd wordt.
Re: lampje sensor remblokken plotseling aan - oorzaak gevonden!
en anders ff een nieuw kabeltje scoren voor 15-20 euro. mocht het niet resetbaar zijn.