Weitec schroefset E36 M3
Weitec schroefset E36 M3
Nu ik besloten heb de M3 toch maar te houden wil ik hem een paar centimeter omlaag schroeven. Het moet perse een schroefsetje zijn want het kan best zijn dat ik de auto in de toekomst eens hoger of lager ga zetten aangezien ik nog een setje andere velgen heb liggen.
Nu kwam ik uit bij het merk Weitec. Beetje over gelezen en het blijken kwalitatief goede setjes te zijn voor een mooie prijs. Er zijn 2 setjes te koop, de Hicon GT en de Hicon TX. Die laatste is ook in hardheid verstelbaar. Het prijsverschil is ca 200 euro.
De ene zegt dat de Hicon GT behoorlijk hard is en de ander zegt dat het een perfect setje is voor straatgebruik.
Hoe zit het nu precies? Iemand ervaring met een van deze 2? Ik snap dat de auto minder comfortabel gaat worden met een schroefset, maar het moet niet TE oncomfortabel worden.
De auto wordt voor 99% gebruikt op de gewone straten, maar zal in de toekomst ook zeer zeker wel een keertje de Nurnburgring gaan meemaken. Met drempels valt het hier in de buurt gelukkig erg mee....het is dus niet zo dat er om de 50 meter eentje ligt.
Graag je mening/ervaring...
Nu kwam ik uit bij het merk Weitec. Beetje over gelezen en het blijken kwalitatief goede setjes te zijn voor een mooie prijs. Er zijn 2 setjes te koop, de Hicon GT en de Hicon TX. Die laatste is ook in hardheid verstelbaar. Het prijsverschil is ca 200 euro.
De ene zegt dat de Hicon GT behoorlijk hard is en de ander zegt dat het een perfect setje is voor straatgebruik.
Hoe zit het nu precies? Iemand ervaring met een van deze 2? Ik snap dat de auto minder comfortabel gaat worden met een schroefset, maar het moet niet TE oncomfortabel worden.
De auto wordt voor 99% gebruikt op de gewone straten, maar zal in de toekomst ook zeer zeker wel een keertje de Nurnburgring gaan meemaken. Met drempels valt het hier in de buurt gelukkig erg mee....het is dus niet zo dat er om de 50 meter eentje ligt.
Graag je mening/ervaring...
Re: Weitec schroefset E36 M3
Hey,
Ik rij zelf met een KW variant 2, deze is behoorlijk duur maar wel stug en toch niet oncomfortabel over de weg. Een vriend van me rijdt op een veel goedkopere schroefset van v-maxx, die is redelijk goedkoop, stug en die stuitert behoorlijk over de weg.
Daarnaast hangt het comfort ook af van de maat velgen/banden die je hebt.
gr
Ik rij zelf met een KW variant 2, deze is behoorlijk duur maar wel stug en toch niet oncomfortabel over de weg. Een vriend van me rijdt op een veel goedkopere schroefset van v-maxx, die is redelijk goedkoop, stug en die stuitert behoorlijk over de weg.
Daarnaast hangt het comfort ook af van de maat velgen/banden die je hebt.
gr
V-Maxx is wel het laatste wat ik zou kopen, dat komt dus echt niet onder de M3. KW V2 is inderdaad ook een hele fijne set...maar is volgens mij nog een stukje stugger dan de Weitec.
Heb je al eens in een auto gereden met de Hicon GT set? Ik zou evt ook de in hardheid verstelbare TX kunnen kopen. Maar als dat niet nodig is (kom in feite toch nooit op het circuit) en een GT ook super lekker rijdt haal ik me die gewoon.
Ik kan trouwens ook een zgan Koni 1150 kopen. Vind het alleen erg jammer dat die achter niet eens in hoogte te verstellen is. Je zit dus voor altijd vast aan eenzelfde verlaging.
Ik kan trouwens ook een zgan Koni 1150 kopen. Vind het alleen erg jammer dat die achter niet eens in hoogte te verstellen is. Je zit dus voor altijd vast aan eenzelfde verlaging.
Ik heb op mijn m3 ook een kw schroefset. Die van mij stuitert behoorlijk en is dus echt oncomfortabel voor op de openbare weg. V-maxx zou ik ook niet doen op je m3, kan je beter de standaard veerpoten etc eronder houden.
Weitec zou niet mijn eerste keuze zijn, ik zou eerder kijke voor een H&R, KW, AST of Bilstein. Vaak kan je die op ebay duitsland voor erg leuke prijzen vinden.
Weitec zou niet mijn eerste keuze zijn, ik zou eerder kijke voor een H&R, KW, AST of Bilstein. Vaak kan je die op ebay duitsland voor erg leuke prijzen vinden.
Je zegt net zelf dat KW behoorlijk oncomfortabel is en toch beveel je hem aan? Klopt niet echt he...
Denk dat ik toch voor de Weitec ga...is dezelfde kwaliteit als KW (komt ook uit dezelfde fabriek) alleen minder stug. Enige nadeel is dat ze niet van RVS zijn zoals de KW's.
Denk dat ik toch voor de Weitec ga...is dezelfde kwaliteit als KW (komt ook uit dezelfde fabriek) alleen minder stug. Enige nadeel is dat ze niet van RVS zijn zoals de KW's.
Waar staat dat ik KW aanbeveel....?? Ik zeg alleen dat je voor de betere merken moet kijken.. Denk toch dat je iets beter moet lezen.
En een weitec zal niet veel meer soepel zijn dan een kw.

En een weitec zal niet veel meer soepel zijn dan een kw.
Ik zal niet voor een schroefset gaan die niet van rvs is...
Zoals je zelf al aangeeft is Weitic van KW, en van de dingen die ik hoor van goede kwaliteit.
Kwa comfort kan ik je niets vertellen en dat verschilt ook echt per persoon.
Sommige lopen bij een straatset al te janken dat het te hard is, maar dat weet je als voor een schroefset gaat, maar de meeste straatsets zijn naar mijn idee gewoon zeer goed te rijden en comfortabel op straat.
Kijk ook eens naar D2 of K-sport, ook zo'n beetje als KW en Weitec, de streetsets hiervan zijn in mijn ogen confortabel voor een schroefset, en in hardheid te verstellen onderanderen.
De prijzen van de D2 sets zijn dit jaar drastisch omlaag gegaan door de hoeveelheid die verkocht is dit jaar bij Full Car Tuning.
Ik zelf rijd met een Driftspec set van D2, en deze is echt hard, een maatje van mij rijd met een streetset van K-sport (zelfde als die van D2) En deze is perfect voor straat en af en toe eens een dagje ring.
Kwa comfort kan ik je niets vertellen en dat verschilt ook echt per persoon.
Sommige lopen bij een straatset al te janken dat het te hard is, maar dat weet je als voor een schroefset gaat, maar de meeste straatsets zijn naar mijn idee gewoon zeer goed te rijden en comfortabel op straat.
Kijk ook eens naar D2 of K-sport, ook zo'n beetje als KW en Weitec, de streetsets hiervan zijn in mijn ogen confortabel voor een schroefset, en in hardheid te verstellen onderanderen.
De prijzen van de D2 sets zijn dit jaar drastisch omlaag gegaan door de hoeveelheid die verkocht is dit jaar bij Full Car Tuning.
Ik zelf rijd met een Driftspec set van D2, en deze is echt hard, een maatje van mij rijd met een streetset van K-sport (zelfde als die van D2) En deze is perfect voor straat en af en toe eens een dagje ring.
rijd zelf met h&r, voor en achter te verstellen. Met hoge banden is het comfortabel genoeg
Inderdaad, let hier wel op. Als de schroefdraad van alu is gaat deze oxideren en komt de verstelring muurvast te zitten.johnsdale schreef:Ik zal niet voor een schroefset gaan die niet van rvs is...
Vaak is dan de enigste manier om de ring los te krijgen, deze door te slijpen ;(
Huidig: E46 330Ci cabriolet / S1000R
Weitec is inderdaad van KW alleen slapper dan KW.
Zoals JurT al zegt kijk liever voor een merk als KW, AST, Bilstein.
Op dit moment wordt een leuk Bilstein B14 setje geveild op Ebay Duitsland in nieuwstaat.
Zoals JurT al zegt kijk liever voor een merk als KW, AST, Bilstein.
Op dit moment wordt een leuk Bilstein B14 setje geveild op Ebay Duitsland in nieuwstaat.