Even voorstellen.

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
jot

Even voorstellen.

Bericht door jot » 21 mei 2010, 14:58

Hallo allemaal,

Mijn naam is Tammo, 46 jaar en vader van 2 kinderen. Ik ben al vele jaren verstokt BMW-fan. In mijn jeugd door mijn vader met dit virus besmet en hier nooit meer van hersteld. Ben ooit begonnen met een Honda civic daarna de Simca 1301 van mijn vader overgenomen toen deze op was een Mazda 626 1.6 LX uit 1983 gekocht. BMW vond ik toen al erg mooi maar kon hem me nog niet veroorloven. Hierna volgde nog twee Audi’s een 80 1.6D van de tweede generatie, ja die eerste met een geheel verzinkt plaatwerk. Daarna een A4 1.9DI. Toen kreeg ik de kans om de 11 jaar oude BMW E34 520I uit 1989 van mijn vader over te nemen. Deze auto hebben we indertijd nieuw uit Duitsland opgehaald. Ik denk dat we misschien wel de eerste in Nederland waren die met het 24v blok reden. In die tijd was, en nog jaren daarna, 150pk voor een 2.0 blok heel veel. Ik heb hier 5 jaar met veel plezier mee gereden. Daarna door omstandigheden 4 jaar met een Jaguar X type gereden dit was geen straf maar vond sommige mensen wat onprettig reageren als ze merkte dat je met een Jaguar reed.
Doordat we in 2009 een hond namen zag ik de kans schoon de Jaguar weg te doen en een mooie BMW Touring (voldoende ruimte voor de hond) te kopen. Na veel zoeken, het type wat ik graag wilde wordt in Nederland tweedehands bijna niet meer aangeboden, toch eindelijk mijn huidige E39 520D Touring uit 2001 kunnen vinden. Op een paar opties na is de auto helemaal zoals ik hem wilde hebben. De kilometerstand was wel wat hoog toen ik hem aan het eind van de zomer van 2009 kocht 273k is niet niks. Maar heb, na de E34 520i die ik met 350k op de teller weg deed, voldoende vertrouwen in de kwaliteit van BMW.
Tot nu toe zo een 18k met de auto gereden en dit vertrouwen is niet beschaamt. Alleen een gescheurde turbo slang en zo nu en dan een onwillige PDC. Ook heb ik de bekende kwaal met pixels. Verder vind ik dat de auto achter wat slap geveerd is en het schakelen gaat soms wat lastig. Voor de rest vind ik het de ideale auto. Alles zit op de goede plek en vele onderdelen hebben van die slimme dingen die je soms jaren later pas bij de concurrentie ziet. Bedoel bv de automatisch dimmende buitenspiegels. Ik heb het idee dat als ik over een paar jaar, de kans krijg een nog iets rijker uitgerust verzie van dit type die ook nog van het laatste bouwjaar (2004) is kan vinden, daar naar zal overstap.

Hoop dat we op dit forum nuttige tips met elkaar kunnen uitwisselen om nog meer plezier aan onze E39 te kunnen beleven.

Gegroet,

Tammo

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Re: Even voorstellen.

Bericht door bjornc » 21 mei 2010, 15:31

Welkom Tammo,

Mooie uitgebreide intro.
Veel plezier gewenst op 't forum!

Chucky

Re: Even voorstellen.

Bericht door Chucky » 23 mei 2010, 11:04

Hey Tammo welkom op het forum!

Ik vind het leuk te lezen dat er nog een mooie E39 Touring bij is gekomen!

Het faceliftmodel vind ik nog steeds het mooist, hoewel ik de E61 ook steeds mooier ga vinden.

Maar daar rijden er teveel van met M-pakket... ;(

Ben benieuwd naar de foto's!

cheers
E39 530D AT Carbon Schwarz, M-Pakket
--------Afbeelding------

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”