Motor mood swing..

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Jan van Duin

Motor mood swing..

Bericht door Jan van Duin » 22 mei 2010, 18:24

Goedenavond,

Ik heb sinds een paar weken een probleem met mijn e46 328i coupe uit 1999.
Totaal zonder patroon of enige duidelijke reden houd de motor in.
Hiermee bedoel ik dat het vanaf het moment van starten OF lekker rijden is zonder problemen, OF dan het vanaf het starten heel moeilijk is om zelfs een seicento voor te blijven. Het gebeurt niet alleen bij heel koud weer, maar ook als het warm is zoals nu. het gebeurt niet als je motor koud is, alleen als ie warm is of dat ik er +/- 15 minuten mee gereden heb. Dus als ik bijvoorbeeld naar de albert rijd voor boodschappen dan kan ie daarna dus spontaan weer slecht lopen. Ik rijd er elke week mee van amsterdam naar eindhoven en weer terug maar dan heb ik nooit problemen. Verder schakelt de auto prima, zijn alle vloeistoffen op pijl, en branden er geen lampjes in het dashbord. Ook heb ik de luchtmassameter afgekoppeld gehad om te kijken of het dan beter werd maar ook dat hielp niet. Het is dus vanaf het moment van starten OF wel OF niet goed. Het word niet opeens beter of slechter als ik al aan het rijden bent. Ik heb de auto laten uitlezen bij een garage en die vertelde mij dat er geen storingen in staan.. Ik hoop dat hier iemand weet wat ik bedoel en de gouden tip voor me heeft ;(

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Re: Motor mood swing..

Bericht door bjornc » 22 mei 2010, 19:33

Ik zet in op; Bobine.
Bij vochtig weer kan ie opspelen, en bij hogere temperaturen ook.

Jan van Duin

Bericht door Jan van Duin » 22 mei 2010, 20:58

Maar waarom kan het dan zijn dan ie het zo af en toe heeft ? Net starte ik de auto, reed 300 meter terwijl ie slecht liep, herstart de motor en hij loopte weer zoals het hoort.. x|

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 22 mei 2010, 21:55

Is inderdaad vreemd.
Wellicht dat je de wagen eens moet laten uitlezen.

Jan van Duin

Bericht door Jan van Duin » 23 mei 2010, 21:00

Ik ga em zodra ik vakantie heb laten uitlezen, voor die tijd ga ik nog even kijken naar de bobines zodra ik weet hoe ik dat moet doen. En ook over het gasklephuis hoor ik van alles en nog wat dus wellicht kijk ik daar ook alvast naar.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”