update:Koppeling/drukgroep/druklager/krukaskeeing

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
largeproject
Contacteer:

update:Koppeling/drukgroep/druklager/krukaskeeing

Bericht door largeproject » 14 mei 2010, 10:47

Was gisteren onderweg naar Zuid Frankrijk voor een week vacantie.
Heb de motoraanhanger bij me met 2 motoren erop.
Hij heeft een 500km prima gelopen,maar plots met weg rijden van een parkeer plaats gaat ie in de noodloop,ff gestopt,sleutel uit contact en nix aan de hand.
Dat gaat een 200km prima,tot ie op de cruisse een berg op weer in de noodloop gaat,weer stoppen,,sleutel er uit,starten en weer prima,later doet ie dat nog een paar keer,maar telkens op cruisse hevel op,maar hij herstelde zich ook weer rijdend,dus ik hoefde hem niet te resseten.
Later hebben we maar zelf gas gegeven en toen de auto eraan moest trekken niet het pendaal doortrappen,maar iets voet van het gas af,dat gaf geen problemen meer.
Het viel ons op dat als ie in de noodloop liep de verbruiks meetr zo rond de 10/l bleef staan en als ie weer er aan ging trekken dat schoot de verbruiksmeter meteen weer door naar (zeg maar) max.

Iemand een idee??
LMM die eraan loopt te gaan brandstof filter is pas nieuw.
Laatst gewijzigd door largeproject op 06 jun 2010, 17:43, 3 keer totaal gewijzigd.

320driver

Re: Auto gaat af en toe in de noodloop.

Bericht door 320driver » 14 mei 2010, 14:02

Het zou best wel eens je LMM kunnen zijn inderdaad, er worden verkeerde waarden gemeten/doorgegeven waardoor de auto in noodloop gaat. Zou ik zeker laten checken als ik jou was :!

largeproject
Contacteer:

Re: Auto gaat in de noodloop update en koppeling

Bericht door largeproject » 15 mei 2010, 13:36

Nou heb ik het helemaal voor elkaar.
We zouden vandaag met de auto naar Andorra gan,das een kleine 350 van de Dordogne vandaa,waar we op de camping zitten.
Had getankt,rij een km of 15,merk ik dat met opschakelen naar zijn 4 de toerenteller doorschiet.
Schakel door naar zijn 4,geef gas en merkte dat idd de koppeling aan slippen is.
Ben toen maar om gedraait,want als ie deze heuvel al niet pakt,laat staan de bergen vanAndorra op 2200 meter hoogte.
Anwb gebelt,is ie net op de camping opgehaalt,zou pas op zijn vroegs woensdag klaar zijn,.
De afsleep heeft zelf ook een garage ,die had geen tijd en de BMW ook zeker nie wist hij me te vertellen.
Ik zit nu op telefoon te wachten van de anwb wanneer ik kan rekenen op de vervangde auto.
Heb wat druk op de ketel gezet door te zeggen dat we eigenlijk mandag al weer naar huis gaan.
De auto zelf zou pas naar een week of 2 terug zijn in Holland.

Als der meer nieuws is dan zal ik tztdat posten hier.
AL met al en klote vacantie,zeker ook omdat we gisteren een bekeuring krgen voor het niet stoppen bij een stopstreep,koste €90.
We hadden nog mazzel,want een Fransman kan hier voor zelfs zijn rijbewijs kwijt raken,werd nog ff fijntjes door die lieve agent meede gedeelt..

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 15 mei 2010, 14:03

Oef, het zit niet mee...
Succes ermee!

largeproject
Contacteer:

Bericht door largeproject » 15 mei 2010, 15:10

Werd net geelt door de anbw,zij hadden nog geen contact gehad met de garage,maar zouden nu zelf gaan ellen,nadt ik ze vertelt had dat de auto voor woensdag niet herstelt zou zijn.
Ander probleem is dat Franse huur auto's geen trekhaak hebben. :(
De anwb heeft daarom meesal een aantal auto;s van uit nederland hier staan,maar deze schijnen nu of bezet of weer terug te zijn. -_-
Ik heb weinig zin om de afsleep 2 motoren en aangehanger mee tegeven.

De afsleper had al moeite genoeg om de \uto op de wagen te krijgen,ivm lage voorkant.
Gelukkig had de camping eigenaar voldoende hout.

bofkont

Bericht door bofkont » 15 mei 2010, 15:47

Pfff zuur allemaal man :(

Toch veel sucses met een goede en snelle afhandeling :)
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe

largeproject
Contacteer:

Bericht door largeproject » 15 mei 2010, 18:58

Au revoir. -_-

Afbeelding

Afbeelding

Dial_888

Bericht door Dial_888 » 15 mei 2010, 19:05

Ai.... succes met de terugreis.....ik vertrouw die (franse) bergers voor geen meter....verstandige keuze om je aanhanger met motoren niet mee te geven..

Iig je hebt mooi weer zo te zien. ;)

HansKl

Bericht door HansKl » 16 mei 2010, 14:11

Oei dat is wel heel erg naar!
Heel veel succes!
Morgen ga ik voor 2 weken naar Duitsland toe, hoop niet dat het mij zo vergaat *klopt af op hout*
Nogmaals, heel veel sterkte d'r mee!
BMW 320i 1999

remind99

Bericht door remind99 » 16 mei 2010, 16:43

Heel veel sterkte!

mijn ervaringen met de ANWB en vervangend vervoer zijn ronduit triest te noemen. Vorig jaar met mijn vorige BMW 525D in frankrijk stil komen staan (iets met de koeling). Ik dacht ook recht te hebben op vervangend vervoer. Antwoord van de ANWB. "u hebt pas recht op vervangend vervoer als de auto niet binnen 3 dagen te repareren is, het vervangend vervoer wordt ter beschiking gesteld op of direct na de 3e dag......" Ik heb direct vervangend vervoer europa uit mijn anwb pakket gehaald. Ik hoop dat jij meer geluk hebt. TIP: scheck ook even je reisverzekering, vaak zit daar ook nog een clausule vervoer in, bij mij bleek die clausule een veel betere en snellere dekking te hebben. Nogmaals sterkte.
Wish it, dream it, do it!

largeproject
Contacteer:

Bericht door largeproject » 16 mei 2010, 17:29

Vanmorgen belde ze dat ze contact met de garage hadden gehad en dat ie hier zo wie zo niet gemaakt word,iets wat ik eigenlijk al direct al wist.
Alleen wil ik een auto met trekhaak en dat gaat niet lukken,dus worden de motoren en aanhanger ook door de anwb opghaalt en daar ben ik niet happy mee.
Het ophalen kan tot 2 weken duren,we moeten zelf de motoren transport klaar zetten,maar kan toch moeilijk de 2 motoren 2 weken lang vast getrokken onderin de vering laten staan,das niet goed voor de keering,vering,enz,.....
Ook zijn het 2 nieuwe motoren,das om die zomaar af te geven en ik ook niet echt happy mee.

Als goed gaat hoor ik morgen waar de vervangende auto kan worden opgehaalt.

Blazer

Bericht door Blazer » 16 mei 2010, 18:22

hoeveel pech kun je hebbe vervelend man (|
AfbeeldingBMW 118d '05 (E87), BMW 320i Coach '85(E30) , BMW 320i Cabrio '93(E30)Afbeelding

Afbeelding

largeproject
Contacteer:

Bericht door largeproject » 16 mei 2010, 19:46

Nou dat je bv op de eerste dag hier met de motor rond aan het knallen ver boven de max sneleid,behalve dan in de dorpjes.
En dan in 1 of ander lullig gat een boete van €90 voor het niet stoppen bij een stopstreep. -_-
Werd nog wel ff fijntjes daarbij opgemerkt dat we mazzel hadden dat we geen fransen waren,anders had je de kans gehad om het rijbewijs kwijt te raken. (h)

Hopelijk morgen aan het eind van de dag een andere auto,dan kunnen dinsdag als nog inkopen gaan doen in Andorra. 8)

Lexie

Bericht door Lexie » 17 mei 2010, 07:39

Sooo dat is balen allemaal zeg! (| Sterkte en toch nog een goede vakantie gewenst.

largeproject
Contacteer:

Bericht door largeproject » 17 mei 2010, 20:18

Nou vanmiddag eindelijk de vervangde auto kunnen ophalen. :)
Was maar 83 km rijden,maar wie de wegen hier een eetje kent weet dat je dat niet ff doet. -_-
Ben om 12 uur gaan rijden en was om half 5 weer terug. :z
Heb nu een splinter Opel (sorry) Corsa eco nog wattes diesel,wel lekker zuinig. 8)
Dus woensdag nog maar eens een poging wagen om in Andorra te kommen :P .
Enige vervelende aan deze auto is dat ik die in Lille zaterdag (op de terug weg) moet omruilen voor een huurauto van de anwb zelf. :(
Als ik de anwb hun zin had geven was de auto en aanhanger nog eerder thuis geweest dan ik zelf,die wilde ze nl. morgen al ophalen,toen ik vroeg wanneer ze dan terug kwamen voor de 2 motoren hebben ze de planing maar wat om gegooit. (h)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”