externe radio
externe radio
beste mensen,
ik heb het forum al volledig doorlopen maar vind hier echter niks over,
mijn probleem gaat als volgt : in mijn nieuwe compact van 2003 zit een radio met cassette, NIET met cd lader......
maar ik ben geen fan van een gewone radio in te bouwen op de plaats waar de originele zit (zo is heel het interieur anders ge-f*@#ed en is het echt niet meer mooi ) eigen mening!
mijn vraag is, hoe kan ik mijn simpele kenwood radio inbouwen in BV de kofferruimte, of het brilhoudertje links onder het stuur?
Zonder verlichting te verliezen op mijn originele radio (hij moet niet functionere, maar de verlichting moet nog steeds werken om het interieur mooi netjes en origineel te houden
wie helpt mij ???
dank u bij voorbaat
ik heb het forum al volledig doorlopen maar vind hier echter niks over,
mijn probleem gaat als volgt : in mijn nieuwe compact van 2003 zit een radio met cassette, NIET met cd lader......
maar ik ben geen fan van een gewone radio in te bouwen op de plaats waar de originele zit (zo is heel het interieur anders ge-f*@#ed en is het echt niet meer mooi ) eigen mening!
mijn vraag is, hoe kan ik mijn simpele kenwood radio inbouwen in BV de kofferruimte, of het brilhoudertje links onder het stuur?
Zonder verlichting te verliezen op mijn originele radio (hij moet niet functionere, maar de verlichting moet nog steeds werken om het interieur mooi netjes en origineel te houden
wie helpt mij ???
dank u bij voorbaat
Re: externe radio
Waarom koop je geen E46 radio met CD speler? Die zijn er zelfs te krijgen met MP3 functie en externe ingang om bijv je MP3 speler op aan te sluiten. Zoek even op marktplaats of ebay en je vindt er genoeg!
hoi, tx voor de reactie,mantisnl schreef:Waarom koop je geen E46 radio met CD speler? Die zijn er zelfs te krijgen met MP3 functie en externe ingang om bijv je MP3 speler op aan te sluiten. Zoek even op marktplaats of ebay en je vindt er genoeg!
ik weet dat ik zo'n radio met cd kan vinden....,
maar dan moet ik direct ook van die high-low converter bijkopen, terwijl ik op een gewone radio er direct werk vn kan maken (budget heb ik voorlopig niet meer)
nuja, ik shop later wel eens rond, ik heb 0% verstand van audio, kzal me eens verdiepen in die converter dinges dan
cheerio !
- yourenotmytype
Niet alleen wat Mantis zegt, maar er zijn ook aftermarket spul om gewoon met je huidige radio van alles af te spelen... GROM, Intravee iclink enz enz enz, lijkt mij een mooie optie in uw geval: alles mooi, kenwood kan verkocht worden, dension kan ingebouwd worden => mooi afgewerkte, niet omslachtige oplossing, met evt stuurbediening... veel functies (op ipod/mp3speler/wat dan ook)
Dus je wilt je audio verder ook nog upgraden? (denk aan extra versterker en andere speakers). Dan zul je inderdaad een high-low converter moeten kopen, of een versterker met ingebouwde high-low converter.ik weet dat ik zo'n radio met cd kan vinden....,
maar dan moet ik direct ook van die high-low converter bijkopen, terwijl ik op een gewone radio er direct werk vn kan maken
Het is misschien handig om even te vermelden wat je precies wil, dan kunnen we een betere oplossing aandragen.
Mis je de CD functionaliteit?
Wil je harder en/of beter geluid?
mantisnl schreef:Waarom koop je geen E46 radio met CD speler? Die zijn er zelfs te krijgen met MP3 functie en externe ingang om bijv je MP3 speler op aan te sluiten. Zoek even op marktplaats of ebay en je vindt er genoeg!
Met mp3 functie?
Waar dan??
Ik heb op ebay gekeken en op mp maar ik kon niets vinden

mantisnl schreef:Dus je wilt je audio verder ook nog upgraden? (denk aan extra versterker en andere speakers). Dan zul je inderdaad een high-low converter moeten kopen, of een versterker met ingebouwde high-low converter.ik weet dat ik zo'n radio met cd kan vinden....,
maar dan moet ik direct ook van die high-low converter bijkopen, terwijl ik op een gewone radio er direct werk vn kan maken
Het is misschien handig om even te vermelden wat je precies wil, dan kunnen we een betere oplossing aandragen.
Mis je de CD functionaliteit?
Wil je harder en/of beter geluid?
eigenlijk heb ik alles al liggen ,
woofer in kist, versterker
nu nog de upgrade set (want ik ken de diepte van de speakers niet)
ik wil een keihard zuiver geluid
cd hoeft niet echt, mp3 is zeer interessant (ik zocht die dension op, dat ziet er wel ok uit)
maar dan vrees ik kwaliteitsverlies .....
Dan zou je al vooruit kunnen met een high-low converter, zo duur zijn deze niet. Hier hang je de versterker met vervolgens de woofer en/of nog andere speakers aan.
Als het goed is zou je op de Radio/Cassette speler die je er nu in hebt zitten ook zo`n dension kunnen aansluiten, dan hang je daar een MP3 speler aan. Ben je voor vrij weinig geld klaar en ziet het er netjes uit.
Als het goed is zou je op de Radio/Cassette speler die je er nu in hebt zitten ook zo`n dension kunnen aansluiten, dan hang je daar een MP3 speler aan. Ben je voor vrij weinig geld klaar en ziet het er netjes uit.
Ebay.com (US) moet je eens kijken. Er staan daar een hoop units te koop die ook MP3 CD`s spelen. In de US zijn deze namelijk geleverd, in de EU meen ik niet. Heb de mijne daar ook vandaan.Met mp3 functie?
Waar dan??
-
Hier werden ook de MP3 radio's geleverd.
Wel pas op het laatst.
Ik heb er 1 van in mijn 2005 touring ;D
Wel pas op het laatst.
Ik heb er 1 van in mijn 2005 touring ;D
BMW 3.18i E30
BMW 3.25i Cabrio E30
BMW M3 E36
BMW 3.28i Cabrio E36
BMW 3.18D E46
BMW 3.20i E90
BMW 3.20I F30 Lux. Line
BMW 2.20i F23 M-sport