BMW 318i, aangenaam kennis te maken

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
BMWema

BMW 318i, aangenaam kennis te maken

Bericht door BMWema » 02 mei 2010, 12:57

Beste forum-leden en BMW vrienden,

Na een jaar of 15 in loondienst met bijbehorende leasewagens, ben ik sinds kort voor mezelf begonnen. Daar hoort ook een nieuwe auto bij. Nou ja, bijna nieuw. Als zelfstandige wil je de uitgaven natuurlijk een beetje binnen de perken houden. Maar ook gewoon een fijne auto rijden.

Via Autoscout ben ik in Duitsland terechtgekomen en heb ik bij een particulier deze BMW 318i uit 2005 gekocht. Klassiek verhaal; altijd in de garage gestaan, bij dealer onderhouden, 75K op de teller, bekleding als nieuw (hadden stoelhoezen omheen gezeten) etc. Klein putje op de motorkap, dat is alles. Deze mensen waren in de 70 en wilden nu een auto met een hogere instap. Auto met een Duits exportkenteken (15 dagen) naar Nederland gereden en na keuring bij de RDW op NL kenteken laten zetten. Klinkt allemaal soepel, maar ik heb wel gemerkt dat er ook veel boeven actief zijn op Autoscout.

Na de eerste weken ben ik zeer positief over de wagen. Hij rijdt heerlijk en aan de automaat ben ik snel gewend. Het is een degelijke redelijk basic uitvoering met de volgende opties:
Elektrisch schuifdak, Navigatie, Witte knipperlichten, Automatische airco, Elektrisch bedienbare ramen voor/achter, PDC, verwarming in de voorstoelen en een afneembare trekhaak (zie foto...). Ik vind het wel opvallend dat BMW in 2005 nog navigatiesystemen plaatste met een cassettespeler. Mijn tapejes stonden toen al 20 jaar op zolder. En waar laat ik m'n blikje drinken tijdens het rijden? Ik zie geen bekerhouders! Kleine dingen, makkelijk overheen te komen natuurlijk. De volgende zaken wil ik nog veranderen/toevoegen:

- CD-wisselaar of een M-station of een IPod connectie
- Chromen sierlijsten
- Sonniboys of folie achter
- De Parrot voor de autotelefoon installeren
- De deurgrepen in carrosseriekleur
- En natuurlijk een bekerhouder ;)

Alles op z'n tijd en verder niet teveel gekkigheid, Hier de foto's, met m'n telefoon genomen. Voldoende voor een eerste indruk en ruimte voor verbetering zullen we maar zeggen. En de trekhaak had er wel even afgemogen, daar hebben jullie gelijk in.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groeten,

Frank

BMWema

Re: BMW 318i, aangenaam kennis te maken

Bericht door BMWema » 02 mei 2010, 13:22

Dank je. Ja, die stuurbediening had ik ook wel leuk gevonden. Heb ik in m'n vorige auto's nl. ook gehad. Je kunt niet alles hebben in het leven.

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 02 mei 2010, 17:49

... Maar je kan wel proberen alles te krijgen :+

MF inleg is niet schrikbarend duur dacht ik.

Mooie wagen verder!

Leen
BimmerPortal Team

Bericht door Leen » 06 mei 2010, 21:56

Welkom hier en veel plezier.
Lexus RX450h President Line

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”