Demontage schokbreker en vering
Demontage schokbreker en vering
Heren,
Vandaag de stoute schoenen aangetrokken en getracht mijn vering rondom te vervangen door een setje van Eibach.
De voorste schokbreker is los en de veer is ingeklemd met spanners. Echter na het verwijderen van het stofkapje aan de bovenzijde van de schokbreker krijg ik de hierin zittende bout helaas niet los...
De bout is een inbus en zit om een maat 20? bout heen... om deze bout zitten allerlei kleine bolletjes in flink wat vet. Moet deze bout los, of moet de inbus los? Iemand suggesties?
Iemand dus enig idee hoe de bovenzijde van de schokbreker losgaat zodat de nieuwe veer gemonteerd kan worden?
Alle hulp is welkom,
Met vriendelijke groet,
Val
Vandaag de stoute schoenen aangetrokken en getracht mijn vering rondom te vervangen door een setje van Eibach.
De voorste schokbreker is los en de veer is ingeklemd met spanners. Echter na het verwijderen van het stofkapje aan de bovenzijde van de schokbreker krijg ik de hierin zittende bout helaas niet los...
De bout is een inbus en zit om een maat 20? bout heen... om deze bout zitten allerlei kleine bolletjes in flink wat vet. Moet deze bout los, of moet de inbus los? Iemand suggesties?
Iemand dus enig idee hoe de bovenzijde van de schokbreker losgaat zodat de nieuwe veer gemonteerd kan worden?
Alle hulp is welkom,
Met vriendelijke groet,
Val
Re: Demontage schokbreker en vering
20 rings bout moet worden losgedraait, daartussen moet een inbus sleutel geplaatst worden voor het tegen gewicht. \moet alleen nog op zoek naar het gereedschap gaan.
ik heb een geschikte dop uit een doppenset op die moer gezet. Daarna een inbus sluetel in het midden gestoken en vastgehouden met een bahco om het midden van de demper te fixeren en met een waterpomp tang de moer losgedraaid.
- largeproject
- Contacteer:
"allerlei kleine bolletjes in flink wat vet" zoiets noemt men een lager.
en nader controle of dit soepel draait is geen overbodige luxe.
en nader controle of dit soepel draait is geen overbodige luxe.
Hallo,
De procedure loopt precies zoals je beschrijft, Helaas ligt de buitenste ring nogal erg laag. Dit in combinatie met de soepele standaard veren en mijn, blijkbaar, niet zo goede verenspanners heeft me doen besluiten de walk of shame te lopen en de schokbreker met nieuwe veer maar even naar de garage te brengen.
Nu ik hem weer terug heb vraag ik me af of ik de gehele demper er weer in kan schuiven of dat ik toch wat van verenspanners moet aanbrengen om dit te doen. ik heb het gehele "wiel" los op de axiaalstang en de draagarm na.
Zijn idd de lagers lol ik ben niet zo thuis in de termen:d
Thanks!
De procedure loopt precies zoals je beschrijft, Helaas ligt de buitenste ring nogal erg laag. Dit in combinatie met de soepele standaard veren en mijn, blijkbaar, niet zo goede verenspanners heeft me doen besluiten de walk of shame te lopen en de schokbreker met nieuwe veer maar even naar de garage te brengen.
Nu ik hem weer terug heb vraag ik me af of ik de gehele demper er weer in kan schuiven of dat ik toch wat van verenspanners moet aanbrengen om dit te doen. ik heb het gehele "wiel" los op de axiaalstang en de draagarm na.
Zijn idd de lagers lol ik ben niet zo thuis in de termen:d
Thanks!
- largeproject
- Contacteer:
Als je het zonder veerspanners gaat lukken zou ik dat knap van je vinden. 
Of je moet wel een hele korte veer gaan monteren.
Of je moet wel een hele korte veer gaan monteren.
Mooi, schokdempers voor zijn geplaatst. Idd met spanners. Phoe auto ligt wel laag schrok er van (eibach prokit).
Nu achter nog en dan op naar de volgende stap.
thanks
mvg
Nu achter nog en dan op naar de volgende stap.
thanks
mvg