Pinbezetting spiegels
Pinbezetting spiegels
Beste leden,
Ik ben op zoek naar een schema van de pinbezetting van een normale spiegels (320I bj 99) en die van een m3.
Ik wil graag weten wat welk draadje doet.
Als iemand dit heeft of weet te vinden hoor ik het graag.
Groetjes Ivo
Ik ben op zoek naar een schema van de pinbezetting van een normale spiegels (320I bj 99) en die van een m3.
Ik wil graag weten wat welk draadje doet.
Als iemand dit heeft of weet te vinden hoor ik het graag.
Groetjes Ivo
Quote van Daniel in BMWPortal | Zomerwielen Meet & Greet - 10 April 2011
Dnl schreef:Daar is Ivo! He-hè...
-
Griffendahl
Re: Pinbezetting spiegels
Wat heb je op je M3 spiegels en je gewone spiegels, 12 of 6-polig ??
Glass motor uses
1. Rood
2. Groen
3. Grijs
4. Bruin
Glass heating element uses
5. Zwart (of bruin)
6. Zwart
Memory function uses
7. Oranje
8. Rose
9. Wit (dun)
Autofold motor uses
10. Wit (dik)
11. Blauw (dik)
6-polig is gelijk aan 12-polig tot en met nummer 6...
Glass motor uses
1. Rood
2. Groen
3. Grijs
4. Bruin
Glass heating element uses
5. Zwart (of bruin)
6. Zwart
Memory function uses
7. Oranje
8. Rose
9. Wit (dun)
Autofold motor uses
10. Wit (dik)
11. Blauw (dik)
6-polig is gelijk aan 12-polig tot en met nummer 6...
M3 is 12 polig en mijn eigen zijn 6 polig
heb zelf op het verticale stekkertje (bovenste) zitten:
grijs, rood, groen, zwart, zwart
op de horizontale (onderste) zitten,
blauw met grijs(wit) streep, blauw met groene streep, blauw met zwarte streep, bruine en een geel/groene draad.
hoop dat het iets duidelijker is geworden.
heb zelf op het verticale stekkertje (bovenste) zitten:
grijs, rood, groen, zwart, zwart
op de horizontale (onderste) zitten,
blauw met grijs(wit) streep, blauw met groene streep, blauw met zwarte streep, bruine en een geel/groene draad.
hoop dat het iets duidelijker is geworden.
-
Griffendahl
't Gaat om die bovenste, die moet je gewoon matchen met de juiste kleuren op de M3 spiegels, de andere kleuren heb je niet nodig en dan behoudt je de originele functionaliteit. Ingewikkelder is het niet...
Het enige wat lastig is, is als je zoals ik 6-polig hebt met elektrisch inklapbare spiegels (dan heb je naast die 6 nog twee draden extra), dat is - bij mijn weten - niet mee te nemen omdat de M3 spiegels een ander signaal verwachten als de unit doorgeeft aan de oude set spiegels (zelfs als je het correct aansluit...)
Verder is de andere moeilijkheid als je de ribbonstekkers aan je oude spiegels hebt (ik heb gelezen bij auto's na sept 2003) dus daar heb jij ook geen last van. Maar in dat geval moet je de stelmotoren van de oude spiegels in de M3 spiegels bouwen.
Heb je zowel op je oude als je nieuwe 12 polig, dan kan je ze simpel weg gewoon omsteken en zijn er sowieso geen obstakels.
Het enige wat lastig is, is als je zoals ik 6-polig hebt met elektrisch inklapbare spiegels (dan heb je naast die 6 nog twee draden extra), dat is - bij mijn weten - niet mee te nemen omdat de M3 spiegels een ander signaal verwachten als de unit doorgeeft aan de oude set spiegels (zelfs als je het correct aansluit...)
Verder is de andere moeilijkheid als je de ribbonstekkers aan je oude spiegels hebt (ik heb gelezen bij auto's na sept 2003) dus daar heb jij ook geen last van. Maar in dat geval moet je de stelmotoren van de oude spiegels in de M3 spiegels bouwen.
Heb je zowel op je oude als je nieuwe 12 polig, dan kan je ze simpel weg gewoon omsteken en zijn er sowieso geen obstakels.
dus als ik het goed begrijp kan ik van de 12 polige stekker de draden pakken die ik nodig heb, in de 6 polige stekker prikken?
-
Griffendahl
Ik denk dat je het beste de stekker van de oude spiegels af kan knippen en die aan je M3 spiegels kan solderen, die stekkers krijg je niet makkelijk open zonder ze te beschadigen en ze zijn niet los bij BMW te koop.
kleuren vand e draaden zijn alle twee et zelfde?
-
Griffendahl
Dat was bij mij idd het geval, alleen meende ik dat ik 1 zwarte aan een bruine draad moest maken...
dat dacht ik al. heb zelf namelijk 2 zwarte draden en maar 1 op bij de m3 spiegels.