Eibach Sportline i.c.m. originele dempers?

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
lverstappenl

Eibach Sportline i.c.m. originele dempers?

Bericht door lverstappenl » 09 apr 2010, 15:58

Zijn de originele dempers bestand tegen een Eibach Sportline verlagingsveren set?

Welke dempers gebruiken jullie bij een Eibach Sportline setje?
Snelheden behaald in het verleden, bieden geen voldoening voor de toekomst.

Griffendahl

Re: Eibach Sportline i.c.m. originele dempers?

Bericht door Griffendahl » 09 apr 2010, 18:31

't Kan wel, maar ik zou er niet aan beginnen... Eibach Sportline op standaard shocks is het recept om de grond te raken, als je zo laag wilt kan je beter een schroefset kopen of het anders gewoon houden bij de Eibach Pro.

lverstappenl

Bericht door lverstappenl » 09 apr 2010, 20:09

Ik wou een verlaging van zo'n 4 á 5 cm aan de voorkant.. Welke vaste setjes zijn dan aan te raden?

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 09 apr 2010, 20:15

Ik zou niet te ver gaan op alleen veren, de kans dat je na een drempel wat doorslaat en raakt is gewoon veel groter.

Bij wat extremere verlagingen dan een Eibach Pro zal ik zelf sneller voor wat stuggere dempers kiezen omdat je anders gewoon bij drempels en andere ongemakken veel sneller in de problemen komt.

lverstappenl

Bericht door lverstappenl » 09 apr 2010, 22:43

Daarom vroeg ik ook welke VASTE setjes aan te raden zijn ;) . Met vaste setjes bedoel ik dus veren + dempers.

Misschien is een schroefset wel wat, maar daar heb ik me nog niet in verdiept. Ik heb bij mijn vorige bmw (E36 320i coupé) een v-maxx schroefsetje gemonteerd, en daar was ik zeer tevreden over. Maar onder deze E46 zou ik toch liever voor wat betere kwaliteit willen gaan.

DJLeonardo

Bericht door DJLeonardo » 09 apr 2010, 22:44

Griffendahl schreef: Bij wat extremere verlagingen dan een Eibach Pro zal ik zelf sneller voor wat stuggere dempers kiezen omdat je anders gewoon bij drempels en andere ongemakken veel sneller in de problemen komt.
Plus dat je schokbrekers ineens heel hard gaan slijten omdat ze ineens in een andere gebied hun werk moeten gaan doen.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 10 apr 2010, 09:59

Dat hangt sterk af van de huidige staat van je dempers, als je er gewoon goede dempers op hebt zitten die er nog niet zo lang onder zitten merk je hier weinig van.

Steef

Bericht door Steef » 11 apr 2010, 19:14

lverstappenl schreef:Daarom vroeg ik ook welke VASTE setjes aan te raden zijn ;) . Met vaste setjes bedoel ik dus veren + dempers.

Misschien is een schroefset wel wat, maar daar heb ik me nog niet in verdiept. Ik heb bij mijn vorige bmw (E36 320i coupé) een v-maxx schroefsetje gemonteerd, en daar was ik zeer tevreden over. Maar onder deze E46 zou ik toch liever voor wat betere kwaliteit willen gaan.

Ik heb ook ervaring met v-maxx maar buiten dat het een goedkoper produkt is, vind ik deze erg stug.
Ik denk dat je met je bmw toch wel enige comfort wilt blijven behouden.
Ik heb zelf ervaring met KW, Koni en H & R gehad en moet zeggen dat dit super goed bevallen is.
KW heb ik een schroeft van gehad, de versie 2, geloof ik, hiervan is in hoogte en hardheid instelbaar.
Met koni en h&r heb ik alleen dempers en veren gehad, geen schroefset, ook super goed bevallen.
Het ligt er natuurlijk wel aan welk bedrag je uiteindelijk wilt uitgeven.

Ik weet niet of deze merken ook voor bmw leveren. Had dit altijd op mijn volkswagens.

gr Stephan

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 11 apr 2010, 21:24

Ik heb ook de KW versie 2, beste investering in mods aan mijn auto ever !!

Anyway, normaal is het een beetje 'hoe goedkoper hoe stugger' en Vmax is erg goedkoop ;)

Cliff

Bericht door Cliff » 11 apr 2010, 21:30

Ik heb een cupkit van H&R eronder liggen...bevalt ook perfect!

Persoonlijk zou ik altijd voor de combinatie van veren + dempers gaan. Ben niet zo'n voorstander van verlagingsveren op gewone dempers.

lverstappenl

Bericht door lverstappenl » 11 apr 2010, 22:28

Griffendahl schreef:Ik heb ook de KW versie 2, beste investering in mods aan mijn auto ever !!

Anyway, normaal is het een beetje 'hoe goedkoper hoe stugger' en Vmax is erg goedkoop ;)
Ik vond het echt niet verkeerd rijden met vmaxx onder mijn E36, en die stond er zo bij:
Afbeelding

Maar ik heb inmiddels al voor mezelf besloten om geen verlagingsveren te gaan gebruiken icm mijn originele dempers. Het word een schroefsetje, of een cupkit.

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 12 apr 2010, 08:43

lverstappenl schreef:Ik vond het echt niet verkeerd rijden met vmaxx onder mijn E36
Je zou eigenlijk eens met mijn auto mee moeten rijden, dan weet ik zeker dat je snapt wat ik bedoel ;)

lverstappenl

Bericht door lverstappenl » 12 apr 2010, 08:51

Je mag me altijd een keertje ophalen voor een toertochtje ;)

Nee ik snap wel wat je bedoeld, daarom wil ik nu ook voor een fatsoenlijk setje gaan. Was die kw v2 maar niet zo duur, dan had ik mijn keuze al lang gemaakt..

Steef

Bericht door Steef » 12 apr 2010, 17:50

Kost iets maar dan heb je wel iets.... ik kan de mening van griffendahl ook zeker beamen.
Laatst gewijzigd door Gast op 12 apr 2010, 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren

lverstappenl

Bericht door lverstappenl » 12 apr 2010, 18:36

Ik heb uiteraard al het een en ander gelezen op andere fora, en daar zijn genoeg mensen die beweren dat de variant 2 eigenlijk overbodig is, omdat je alleen de rebound in kunt stellen. Bovendien zou de instelling van een niet in hardheid verstelbaar setje ook gewoon goed moeten zijn voor straatgebruik. (ergens op een duits forum gelezen)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Performance en tuning”