Eibach Sportline i.c.m. originele dempers?
- lverstappenl
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 05 jun 2008, 17:15
- Locatie: Limburg
Eibach Sportline i.c.m. originele dempers?
Zijn de originele dempers bestand tegen een Eibach Sportline verlagingsveren set?
Welke dempers gebruiken jullie bij een Eibach Sportline setje?
Welke dempers gebruiken jullie bij een Eibach Sportline setje?
Snelheden behaald in het verleden, bieden geen voldoening voor de toekomst.
Re: Eibach Sportline i.c.m. originele dempers?
't Kan wel, maar ik zou er niet aan beginnen... Eibach Sportline op standaard shocks is het recept om de grond te raken, als je zo laag wilt kan je beter een schroefset kopen of het anders gewoon houden bij de Eibach Pro.
- lverstappenl
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 05 jun 2008, 17:15
- Locatie: Limburg
Re: Eibach Sportline i.c.m. originele dempers?
Ik wou een verlaging van zo'n 4 á 5 cm aan de voorkant.. Welke vaste setjes zijn dan aan te raden?
Snelheden behaald in het verleden, bieden geen voldoening voor de toekomst.
Re: Eibach Sportline i.c.m. originele dempers?
Ik zou niet te ver gaan op alleen veren, de kans dat je na een drempel wat doorslaat en raakt is gewoon veel groter.
Bij wat extremere verlagingen dan een Eibach Pro zal ik zelf sneller voor wat stuggere dempers kiezen omdat je anders gewoon bij drempels en andere ongemakken veel sneller in de problemen komt.
Bij wat extremere verlagingen dan een Eibach Pro zal ik zelf sneller voor wat stuggere dempers kiezen omdat je anders gewoon bij drempels en andere ongemakken veel sneller in de problemen komt.
- lverstappenl
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 05 jun 2008, 17:15
- Locatie: Limburg
Re: Eibach Sportline i.c.m. originele dempers?
Daarom vroeg ik ook welke VASTE setjes aan te raden zijn
. Met vaste setjes bedoel ik dus veren + dempers.
Misschien is een schroefset wel wat, maar daar heb ik me nog niet in verdiept. Ik heb bij mijn vorige bmw (E36 320i coupé) een v-maxx schroefsetje gemonteerd, en daar was ik zeer tevreden over. Maar onder deze E46 zou ik toch liever voor wat betere kwaliteit willen gaan.

Misschien is een schroefset wel wat, maar daar heb ik me nog niet in verdiept. Ik heb bij mijn vorige bmw (E36 320i coupé) een v-maxx schroefsetje gemonteerd, en daar was ik zeer tevreden over. Maar onder deze E46 zou ik toch liever voor wat betere kwaliteit willen gaan.
Snelheden behaald in het verleden, bieden geen voldoening voor de toekomst.
- DJLeonardo
- Berichten: 2481
- Lid geworden op: 20 dec 2008, 19:31
Re: Eibach Sportline i.c.m. originele dempers?
Plus dat je schokbrekers ineens heel hard gaan slijten omdat ze ineens in een andere gebied hun werk moeten gaan doen.Griffendahl schreef: Bij wat extremere verlagingen dan een Eibach Pro zal ik zelf sneller voor wat stuggere dempers kiezen omdat je anders gewoon bij drempels en andere ongemakken veel sneller in de problemen komt.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Re: Eibach Sportline i.c.m. originele dempers?
Dat hangt sterk af van de huidige staat van je dempers, als je er gewoon goede dempers op hebt zitten die er nog niet zo lang onder zitten merk je hier weinig van.
Re: Eibach Sportline i.c.m. originele dempers?
lverstappenl schreef:Daarom vroeg ik ook welke VASTE setjes aan te raden zijn. Met vaste setjes bedoel ik dus veren + dempers.
Misschien is een schroefset wel wat, maar daar heb ik me nog niet in verdiept. Ik heb bij mijn vorige bmw (E36 320i coupé) een v-maxx schroefsetje gemonteerd, en daar was ik zeer tevreden over. Maar onder deze E46 zou ik toch liever voor wat betere kwaliteit willen gaan.
Ik heb ook ervaring met v-maxx maar buiten dat het een goedkoper produkt is, vind ik deze erg stug.
Ik denk dat je met je bmw toch wel enige comfort wilt blijven behouden.
Ik heb zelf ervaring met KW, Koni en H & R gehad en moet zeggen dat dit super goed bevallen is.
KW heb ik een schroeft van gehad, de versie 2, geloof ik, hiervan is in hoogte en hardheid instelbaar.
Met koni en h&r heb ik alleen dempers en veren gehad, geen schroefset, ook super goed bevallen.
Het ligt er natuurlijk wel aan welk bedrag je uiteindelijk wilt uitgeven.
Ik weet niet of deze merken ook voor bmw leveren. Had dit altijd op mijn volkswagens.
gr Stephan
Re: Eibach Sportline i.c.m. originele dempers?
Ik heb ook de KW versie 2, beste investering in mods aan mijn auto ever !!
Anyway, normaal is het een beetje 'hoe goedkoper hoe stugger' en Vmax is erg goedkoop
Anyway, normaal is het een beetje 'hoe goedkoper hoe stugger' en Vmax is erg goedkoop

Re: Eibach Sportline i.c.m. originele dempers?
Ik heb een cupkit van H&R eronder liggen...bevalt ook perfect!
Persoonlijk zou ik altijd voor de combinatie van veren + dempers gaan. Ben niet zo'n voorstander van verlagingsveren op gewone dempers.
Persoonlijk zou ik altijd voor de combinatie van veren + dempers gaan. Ben niet zo'n voorstander van verlagingsveren op gewone dempers.
- lverstappenl
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 05 jun 2008, 17:15
- Locatie: Limburg
Re: Eibach Sportline i.c.m. originele dempers?
Ik vond het echt niet verkeerd rijden met vmaxx onder mijn E36, en die stond er zo bij:Griffendahl schreef:Ik heb ook de KW versie 2, beste investering in mods aan mijn auto ever !!
Anyway, normaal is het een beetje 'hoe goedkoper hoe stugger' en Vmax is erg goedkoop

Maar ik heb inmiddels al voor mezelf besloten om geen verlagingsveren te gaan gebruiken icm mijn originele dempers. Het word een schroefsetje, of een cupkit.
Snelheden behaald in het verleden, bieden geen voldoening voor de toekomst.
Re: Eibach Sportline i.c.m. originele dempers?
Je zou eigenlijk eens met mijn auto mee moeten rijden, dan weet ik zeker dat je snapt wat ik bedoellverstappenl schreef:Ik vond het echt niet verkeerd rijden met vmaxx onder mijn E36

- lverstappenl
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 05 jun 2008, 17:15
- Locatie: Limburg
Re: Eibach Sportline i.c.m. originele dempers?
Je mag me altijd een keertje ophalen voor een toertochtje
Nee ik snap wel wat je bedoeld, daarom wil ik nu ook voor een fatsoenlijk setje gaan. Was die kw v2 maar niet zo duur, dan had ik mijn keuze al lang gemaakt..

Nee ik snap wel wat je bedoeld, daarom wil ik nu ook voor een fatsoenlijk setje gaan. Was die kw v2 maar niet zo duur, dan had ik mijn keuze al lang gemaakt..
Snelheden behaald in het verleden, bieden geen voldoening voor de toekomst.
Re: Eibach Sportline i.c.m. originele dempers?
Kost iets maar dan heb je wel iets.... ik kan de mening van griffendahl ook zeker beamen.
Laatst gewijzigd door Gast op 12 apr 2010, 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
- lverstappenl
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 05 jun 2008, 17:15
- Locatie: Limburg
Re: Eibach Sportline i.c.m. originele dempers?
Ik heb uiteraard al het een en ander gelezen op andere fora, en daar zijn genoeg mensen die beweren dat de variant 2 eigenlijk overbodig is, omdat je alleen de rebound in kunt stellen. Bovendien zou de instelling van een niet in hardheid verstelbaar setje ook gewoon goed moeten zijn voor straatgebruik. (ergens op een duits forum gelezen)
Snelheden behaald in het verleden, bieden geen voldoening voor de toekomst.