Zoekerig weggedrag

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
liesbeth4u

Zoekerig weggedrag

Bericht door liesbeth4u » 07 apr 2010, 15:07

Nu ik dit probleem zo lees, komt het in de buurt van mijn probleem.
Ik heb in jan. 2010 een bmw320d sedan gekocht uit 2004. Gezien het winter was heb ik er direct winterbanden onder laten zetten. De garage had nog 4 oude velgen 15". Tijdens het rijden vernam ik dat ie niet relaxed reed. Hij zocht erg zijn weg en reed erg onrustig. Weer naar de garage en bleek dat er een extra ring om de velg moest, omdat ie niet recht op de as getrokken werd. Oke, toen was het goed!! Reed weer perfect!!
Nu hebben we de zomerbanden er weer onder met de originele 16" velgen. En nu is het net of ie bij hobbelig wegdek weg springt en zijn weg zoekt. Net of hangen de wielen los! Echt heel apart. De garage heeft er al naar gekeken, maar kan niks raars zien. De banden zitten er wel recht onder.
Hij suggereerde ook de rubbers te vervangen voor stugge rubbers, maar een week geleden, met de winterbanden, reed ie nog goed!! Dus ik ben hier geen voorstander van!
Weten jullie wat dit kan zijn?
Even een eigen topic voor geopend, dit was toch wel heel duidelijk een ander probleem

Moderatoropmerking Griffendahl

DJLeonardo

Re: Zoekerig weggedrag

Bericht door DJLeonardo » 07 apr 2010, 20:10

Ik zou je draagarmrubbers toch even laten controleren. Zullen wel (net zoals bij de meesten) verouderd en zacht geworden zijn. Met de winterbanden merk je er waarschijnlijk minder van omdat ze wat zachter en dus vergevingsgezinder zijn qua spoorvorming. Je zomerbanden hebben waarschijnlik een bredere spoorbreedte en een breder loopvlak dus heb je er ook sneller last van.
Dus draagarmrubbers (en gelijk de hele draagarm) vervanen en daarna uit laten lijnen.
dus:
draagarmen + rubbers van Meyle (beter dan standaard) 253 euro bij Autoteileman op ebay
arbeidsloon voor ongeveer 2 uutjes werk
uitlijnen 80 euro o.i.d.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i

liesbeth4u

Bericht door liesbeth4u » 08 apr 2010, 07:10

Had m'n vraag idd bij de verkeerde gezet :( !! Kon hem niet meer wijzigen, dus bedankt voor het openen van de topic.
Bedankt voor je reactie :amen: ! Ik zal het met de garage bespreken!! Wordt weer een duur grapje ;(
Heb net ook al de remschijven moeten laten vervangen!! Daar kan het niet aan liggen?
Hij trilt niet extra bij het remmen, dus denk zelf van niet!! Het is net of hangen de banden iets los. Denk dat het dan idd de draagarmrubbers zijn! De monteur had hetzelfde verhaal, maar wist het niet zeker of dat het was.

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 08 apr 2010, 07:21

Waarom de draagarmen vervangen dan?

Dat vind ik echt onzin. Als de kogels in de armen nog goed zijn is dat echt geldverspilling.
Het werk blijft nagenoeg hetzelfde, alleen komt er 10 minuten bij om de oude rubbers van de armen af te halen.
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

DJLeonardo

Bericht door DJLeonardo » 08 apr 2010, 09:48

Simpel: Als de rubbers oud zijn zijn meestal de kogels daar niet ver vanaf. Als je kort daarna je kogels moet doen kan je weer aan de slag. Sterker nog, ik hoor toch vaak dat als de rubbers gedaan worden de kogels ook versleten blijken te zijn. (zoals o.a. bij mij)
Daarbij komt dat het persen van de rubbers best een pokkeklus is en als je de set compleet hebt je dat niet meer hoeft te doen omdat ze d'r al op zitten. Dat scheelt werk en dus arbeidsloon.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i

Roeffie

Bericht door Roeffie » 11 apr 2010, 12:00

Draagarmrubbers heb je zo vervangen (als je een brug hebt) gister in een uurtje gedaan. Verstevigingsbalk of kruis (ligt aan type) demonteren (4 bouten), vooras opbokken dan kun je de ophangrubbers losschroeven, het rubber goed inspuiten en dan kun je ze met een waterpomptang eraf draaien. Bij monteren de de ophangrubbers goed inspuiten en je draait ze er met de hand op.

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 11 apr 2010, 18:56

Dan heb je mazzel, bij mij ging dat echt niet, maar de draagarmen heb je bij de 330d er zo onder vandaan. Je kan de bouten bij dit type namelijk van bovenaf bereiken.

Gister bij booth gekeken, daar lijkt het wat lastiger maar moet ook te doen zijn van bovenaf.
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Performance en tuning”