Hi,
Toen ik de 320 (sedan) kocht, was de 2de sleutel zoek. Bij BMW nieuwe 2de sleutel gekocht, toch wel fijn een nieuwe.
Nu het wat beter weer is, heb ik ontdekt waar deze zich bevindt.
Te weten, afgebroken in het slot van de achterklep!
Wat dus inhoud dat de achterklep niet te openen is als er problemen zijn met de accu, en die bevindt zich, jewel, in de achterbak.
Nu heb ik de bekleding van de klep net losgehad, en gekeken of ik iets kan verzinnen.
Echter, er lopen ook draden van wat ik vermoed het alarm naar het slot toe.
Wat kan ik doen om het slot weer gangbaar te maken, gewoon alles loshalen wat er los te halen valt, en pielen met het slot tot de sleutel er uit is? Of hebben jullie andere suggesties?
Groet,
Hans
Afgebroken sleutel in achterslot
Afgebroken sleutel in achterslot
BMW 320i 1999
Re: Afgebroken sleutel in achterslot
Die draden kunnen inderdaad met je alarm te maken hebben en waarschijnlijk ook met je centrale vergrendeling.
Ik zou het slotje er maar helemaal uit halen en dan kan je hoogst waarschijnlijk er beter bij om de sleutel er uit te drukken.
Van buiten af pielen wordt meestal niks.
Spuit er eerst ff een goed smeermiddeltje in, als het al lang vast zit kan het even los weken.
succes.
Ik zou het slotje er maar helemaal uit halen en dan kan je hoogst waarschijnlijk er beter bij om de sleutel er uit te drukken.
Van buiten af pielen wordt meestal niks.
Spuit er eerst ff een goed smeermiddeltje in, als het al lang vast zit kan het even los weken.
succes.
Hi,
Gedeeltelijk gelukt.
Slot helemaal uit elkaar gehaald, wat een gepiel zeg.
Krijg alleen de sleutel of wat er ook vanover is niet uit, en de cylinder is niet open te krijgen.
Met veel moeite alles weer inelkaar gezet, wat een gepiel zeg!
Wat zou zo'n cylinder kosten bij BMW?
Groet,
Hans
Gedeeltelijk gelukt.
Slot helemaal uit elkaar gehaald, wat een gepiel zeg.
Krijg alleen de sleutel of wat er ook vanover is niet uit, en de cylinder is niet open te krijgen.
Met veel moeite alles weer inelkaar gezet, wat een gepiel zeg!
Wat zou zo'n cylinder kosten bij BMW?
Groet,
Hans
BMW 320i 1999
Net even bij BMW Amsterdam geweest, 86 eurootjes inc btw voor een passend slot. ;(
Tikt wel weer aardig aan, al dat soort 'kleine' dingetjes...
Zag trouwens Styling 268 velgjes voor 599 inc banden, maar past niet op de E46 hoorde ik ...
Tikt wel weer aardig aan, al dat soort 'kleine' dingetjes...
Zag trouwens Styling 268 velgjes voor 599 inc banden, maar past niet op de E46 hoorde ik ...
BMW 320i 1999
Afgelopen woensdag toch maar het slot besteld bij de dealer.
Vandaag telefoontje dat het klaar lag.
Meteen opgehaald, en het verbaasde (positief) me dat het de complete unit was.
Geen geklooi met veertjes en palletjes dus, gewoon oude unit d'r uit, nieuwe er in en binnen 5 minuten was het klaar!
Top!
Kan nu weer wat geruster op stap, nou ik weet dat mocht er een probleem zijn, ik zonder ellende bij de accu terecht kan.
Gr,
Hans
Vandaag telefoontje dat het klaar lag.
Meteen opgehaald, en het verbaasde (positief) me dat het de complete unit was.
Geen geklooi met veertjes en palletjes dus, gewoon oude unit d'r uit, nieuwe er in en binnen 5 minuten was het klaar!
Top!
Kan nu weer wat geruster op stap, nou ik weet dat mocht er een probleem zijn, ik zonder ellende bij de accu terecht kan.
Gr,
Hans
BMW 320i 1999