Motor Flush
Re: Motor Flush
Gistermorgen de 10w40 afgetapt en plaats laten maken voor 5w40 volsyntheet van kroon.
Incl. een nieuw oliefilter uiteraard.
Gister 100km gereden en de olie is nog prachtig van kleur! blijkbaar is mijn blok al redelijk geflusht door
4 keer de olie te wisselen in 5maanden.
Vanochtend het moment waarop ik kon testen of dit het tikken van de klepstoters ook heeft verholpen.
Tot nu toe hoor je echt helemaal nix meer! hoop dat dit ook zo blijft. weet dat het acceptabel is als ze dit een paar
seconden doen bij de koude start, maar het hoort niet zo.
Ben er ook achtergekomen via Bmw dat de klepstoters die tegenwoordig vervangen worden gemodificeerd zijn tov de types die
fabrieksaf gemonteerd zijn. ook op -Real oem- kun je zien dat het oude typenummer niet meer leverbaar is, en er nu
een ander onderdeel nummer voor in de plaats is gekomen.
ben erg blij dat het op deze manier waarschijnlijk is opgelost!!
In iedergeval bedankt voor jullie reacties Thanx
Incl. een nieuw oliefilter uiteraard.
Gister 100km gereden en de olie is nog prachtig van kleur! blijkbaar is mijn blok al redelijk geflusht door
4 keer de olie te wisselen in 5maanden.
Vanochtend het moment waarop ik kon testen of dit het tikken van de klepstoters ook heeft verholpen.
Tot nu toe hoor je echt helemaal nix meer! hoop dat dit ook zo blijft. weet dat het acceptabel is als ze dit een paar
seconden doen bij de koude start, maar het hoort niet zo.
Ben er ook achtergekomen via Bmw dat de klepstoters die tegenwoordig vervangen worden gemodificeerd zijn tov de types die
fabrieksaf gemonteerd zijn. ook op -Real oem- kun je zien dat het oude typenummer niet meer leverbaar is, en er nu
een ander onderdeel nummer voor in de plaats is gekomen.
ben erg blij dat het op deze manier waarschijnlijk is opgelost!!
In iedergeval bedankt voor jullie reacties Thanx
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Mooi dat het opgelost lijkt te zijn!
Houd ons op de hoogte!
Houd ons op de hoogte!
bibic schreef:Is een motor flush ook aan te raden op een KM stand van 245.XXX? Heb gehoord dat je blok hierdoor kan gaan zweten :? Omdat; mochten er scheurtjes in je blok zitten, die nu natuurlijk met vuil verstopt zitten dan schoon geflushd worden en daardoor je blok mogelijk kan gaan zweten?
Ik denk dat het er uiteindelijk op neer komt dat er altijd een risico bestaat dat er complicaties optreden.
Waaronder idd ook zwetende pakkingen of erger een verstopping in een olie kanaal.
Dit hangt echter af van de hoeveelheid vervuiling in het motorblok.
als je echt alles wil uitsluiten dan zal je de carterpan en kleppendeksel kunnen demonteren.
dan kun je zien of er sprake is van extreme vervuiling. in dit geval is het af te raden!
Is dit niet het geval dan kun je carterpan, kleppendeksel ook gelijjk schoonmaken, en sluit je ook nog weer 2 lekkages uit!
toch zal het in de meeste gevallen goed gaan denk ik, maar het KAN wel uitlopen op een erg vervelende, zeer dure zaak.
dus miss. is 2 keer olie verversen binnen bijv. 2 maanden een veiligere optie?
Dit zal uiteraard lang niet het reinigende effect hebben van een flush,maar dat is toch ook immers niet perse nodig.
Laatst gewijzigd door 318ci bos op 04 apr 2010, 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
bjornc schreef:Mooi dat het opgelost lijkt te zijn!
Houd ons op de hoogte!
Dank je!
Zal ik zeker doen! (geen bericht goed bericht)
Weet jij waar ik die klepstoters op realoem kan vinden?
Ik heb ook dat tikken bij mijn 318ci. Dit is mij meer opgaan vallen nadat er 2 bobines vervangen. Wil eerst eens met Wynn's proberen en nieuwe olie.
Maar als dit niet lukt, misschien nieuwe klepstoters??!
Thnx
Ik heb ook dat tikken bij mijn 318ci. Dit is mij meer opgaan vallen nadat er 2 bobines vervangen. Wil eerst eens met Wynn's proberen en nieuwe olie.
Maar als dit niet lukt, misschien nieuwe klepstoters??!
Thnx
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=25
Nr3 is het
Kosten zijn ca 15 a 20 euro perstuk. vervangen kan zonder cilinderkop te demonteren maar nokkenas
zal wel gedemonteerd moeten worden waardoor het wel een iets moeilijkere klus word.
Geen iedee wat voor tijd hiervoor gerekend moet worden maar met juiste gereedschap en een goedde kennis van zaken
denk ik een uurtje of 8? ervaren monteurs natuurlijk veel sneller (en duurder
)
Kortom de meeste kosten zullen hem in de arbeid zitten, als je gaat vervangen is het opzich wel raadzaam om ze
gelijk allemaal te vervangen.
Doe anders eerst olie en filter, wel kwaliteits olie! Castrol 5w30 of kroon 5w40 en dat ook met juiste kwaliteitseisen van bmw.
dit heeft het tenslotte bij mij tot nu toe ook verholpen.
Nr3 is het
Kosten zijn ca 15 a 20 euro perstuk. vervangen kan zonder cilinderkop te demonteren maar nokkenas
zal wel gedemonteerd moeten worden waardoor het wel een iets moeilijkere klus word.
Geen iedee wat voor tijd hiervoor gerekend moet worden maar met juiste gereedschap en een goedde kennis van zaken
denk ik een uurtje of 8? ervaren monteurs natuurlijk veel sneller (en duurder
Kortom de meeste kosten zullen hem in de arbeid zitten, als je gaat vervangen is het opzich wel raadzaam om ze
gelijk allemaal te vervangen.
Doe anders eerst olie en filter, wel kwaliteits olie! Castrol 5w30 of kroon 5w40 en dat ook met juiste kwaliteitseisen van bmw.
dit heeft het tenslotte bij mij tot nu toe ook verholpen.
Thnx. Ben ook zeker van plan dit eerst te doen. Maar nu weet ik dat er iig nog 1 alternatief achter de hand is.
Ik moet zeggen; die spullen van wynn's of forte zijn moeilijk op internet te koop te vinden.
Iemand enig idee?
Iemand enig idee?
Forté kan je bijna alleen maar bij garage's verkrijgen, wynn's bij de Brezan dacht ik.... 
Power is useless without control!
ik raad je toch aan om spullen van forte of tunap te gebruiken.
Die zijn toch ff een tikkie beter dan de producten van wynn's
Bij een normale garage kan je die ook gewoon kopen, meestal hebben ze het wel staan of hebben ze het met 2 uurtjes in huis.
Ik weet ook dat rijsbergen het verkoopt.
Die zijn toch ff een tikkie beter dan de producten van wynn's
Bij een normale garage kan je die ook gewoon kopen, meestal hebben ze het wel staan of hebben ze het met 2 uurtjes in huis.
Ik weet ook dat rijsbergen het verkoopt.
Heb het gisteren toevallig ook gedaan, flesjes Forte Motor Flush erin (12,- euro) toen 45 min laten draaien en aftappen die handel, nieuw filter en nieuwe olie erin (Orginele BMW LL04 5W30 voor 6,20 per liter op ebay) en gaan weer.
Zat eerst 0W30 in, deze was 8000km geleden ververst, na de spoeling kwam het er gitzwart uit.
Zat eerst 0W30 in, deze was 8000km geleden ververst, na de spoeling kwam het er gitzwart uit.
http://www.rijsbergen.nl/
vestigingen in:
Katwijk
Waddinxveen
Hoofddorp
Hoorn
Amsterdam
Den Helder
Alkmaar
Korver Automaterialen & Gereedschappen B.V. (purmerend)
Cartal valt onder hetzelfde concern en zit ook nog in alphen a/d rijn
die verkopen het volgens mij. Zo niet hebben ze zeker een hoogwaardige variant die door de betere garages gebruikt worden.
Ook lees ik op het VW forum dat je forte bij de VW dealer kan halen voor ongeveer 15 euro.
vestigingen in:
Katwijk
Waddinxveen
Hoofddorp
Hoorn
Amsterdam
Den Helder
Alkmaar
Korver Automaterialen & Gereedschappen B.V. (purmerend)
Cartal valt onder hetzelfde concern en zit ook nog in alphen a/d rijn
die verkopen het volgens mij. Zo niet hebben ze zeker een hoogwaardige variant die door de betere garages gebruikt worden.
Ook lees ik op het VW forum dat je forte bij de VW dealer kan halen voor ongeveer 15 euro.