hallo
weet iemand toevallig een mooi plekkie eventueel waar een rubber doorvoer ofzo zit waar ik mijn plus kabel voor mn versterker doorheen kan trekker ik wil mn kabel langs mn bestuurders kant laten lopen (andere kant lopen mn versteker kabels)
ik heb zitten zoeken maar kan niet echt een geschikte plek vinden er zal vast wel iemand zijn met meer ervaring daarmee
(bmw e46 compact)
wie helpt mij????
groet lars
plus voor versterker
Re: plus voor versterker
Ik neem aan dat je bedoelt vanaf de accu (motorruimte) naar de kofferbak.
Er zit in de accubak een doorvoer. Moet je alleen de accu er even uit halen. Dan zie je i.i.g 1 grote rubberen dop.
Als je daar een gaat je in boort dan kan je daar je kabel doorheen voeren en kom je achter je dashboardkast uit.
Dan is het verder zaak om de kabel naar achteren door te voeren.
Achteraf had je dus beter de signaalkabels langs de bestuurder kunnen laten lopen
Of heb je al eens aan de middenconsole gedacht?
Daar lopen helemaal geen stroomkabels en heb je dus veel minder kans op ruis.
Als je toch achter je dashboardkastje zit kan je de + kabel meteen rechts wegleggen en de signaalkabel er uit halen.
De + helemaal doorsteken onder je dashboard door is ook niet echt grappig.
De middenconsole heb je er met 10 minuten uit. (ik heb er deels een DIY van gemaakt.)
http://www.bmwportal.nl//diy-ombouwen-a ... 10551.html
De middenconsole zelf zit vast met 4+2 schroefjes.
Onder de asbak achter zitten twee plastic schroefjes en van die plugjes. Loshalen en het bakje er uit tillen. Dan zie je weer 2 schroefjes.
De andere schroefjes zitten onder het raampje bij je versnellingspook. Het is alleen een klein beetje rommelen met de stekkers van de gevarenlichten en evt. alarmlampje. Verder moet je even spelen met de armsteun om de bak er af te tillen.
Als dit er af is kan je de kabel zo doorsteken en onder het tapijt door onder de achterbank uit laten komen.
Met een stukje doorsteekdraad trek je de kabel heel simpel door.
Heb je tevens veel minder kans op afgebroken klemmetjes bij je dorpels enzo.
Bij de sedan zit de doorvoer i.i.g. in de accubak, dus ik ga er van uit dat de compact daar niet in zal verschillen.
Er zit in de accubak een doorvoer. Moet je alleen de accu er even uit halen. Dan zie je i.i.g 1 grote rubberen dop.
Als je daar een gaat je in boort dan kan je daar je kabel doorheen voeren en kom je achter je dashboardkast uit.
Dan is het verder zaak om de kabel naar achteren door te voeren.
Achteraf had je dus beter de signaalkabels langs de bestuurder kunnen laten lopen
Of heb je al eens aan de middenconsole gedacht?
Daar lopen helemaal geen stroomkabels en heb je dus veel minder kans op ruis.
Als je toch achter je dashboardkastje zit kan je de + kabel meteen rechts wegleggen en de signaalkabel er uit halen.
De + helemaal doorsteken onder je dashboard door is ook niet echt grappig.
De middenconsole heb je er met 10 minuten uit. (ik heb er deels een DIY van gemaakt.)
http://www.bmwportal.nl//diy-ombouwen-a ... 10551.html
De middenconsole zelf zit vast met 4+2 schroefjes.
Onder de asbak achter zitten twee plastic schroefjes en van die plugjes. Loshalen en het bakje er uit tillen. Dan zie je weer 2 schroefjes.
De andere schroefjes zitten onder het raampje bij je versnellingspook. Het is alleen een klein beetje rommelen met de stekkers van de gevarenlichten en evt. alarmlampje. Verder moet je even spelen met de armsteun om de bak er af te tillen.
Als dit er af is kan je de kabel zo doorsteken en onder het tapijt door onder de achterbank uit laten komen.
Met een stukje doorsteekdraad trek je de kabel heel simpel door.
Heb je tevens veel minder kans op afgebroken klemmetjes bij je dorpels enzo.
Bij de sedan zit de doorvoer i.i.g. in de accubak, dus ik ga er van uit dat de compact daar niet in zal verschillen.
-
lusig
hey fabian
thanks voor je antwoord heel duidelijk
als het weer droog is hier ga ik eens even kijken
ik heb al problemen gehad met de signaal kabels die dus in mn dorpel ligt 1 klem is afgebroken dus viel me nog mee alles zit weer op zn plek en goed vast dus laat het voor wat het is
de +kabel ga ik denk ik maar via mn middenconsole laten lopen denk dat dat de beste oplossing is voor mij
ik laat nog wel even weten hoe dit afgelopen is
voor nu in elk geval nogmaals bedankt
greetz lars
thanks voor je antwoord heel duidelijk
als het weer droog is hier ga ik eens even kijken
ik heb al problemen gehad met de signaal kabels die dus in mn dorpel ligt 1 klem is afgebroken dus viel me nog mee alles zit weer op zn plek en goed vast dus laat het voor wat het is
de +kabel ga ik denk ik maar via mn middenconsole laten lopen denk dat dat de beste oplossing is voor mij
ik laat nog wel even weten hoe dit afgelopen is
voor nu in elk geval nogmaals bedankt
greetz lars
-
lusig
nou na een paar uur stoeien met de bekleding en het interieur alles goed gelukt
fabian nogmaals bedankt
groet lars
slotje!!
fabian nogmaals bedankt
groet lars