Dag teller knop zit vast

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
tino_90

Dag teller knop zit vast

Bericht door tino_90 » 26 mar 2010, 18:48

Zoals de titel dus al zegt, doet de knop van mijn dag teller het niet. Kan het dat deze op de een of andere manier vast zit?
Ik heb al op het forum rond gezocht met de zoekfunctie, maar het enige wat ik kon vinden was dat deze wel is stuk gaan door fout (d)monteren van het klokken huis, iemand die hier meer over weet of weet hoe dit te repareren is?
Ook had ik zelf al gekeken of ik het los kon maken of er misschien iets verkeerd zat maar ik kreeg er geen beweging in.
Ik hoop dat er een oplossing voor is want ik krijg nu ook elke keer een melding olie service, dat is al gedaan bij de grote beurt vorige week maar hij kan dus niet gereset worden.

Alvast bedankt,

Martijn

tan_n86

Re: Dag teller knop zit vast

Bericht door tan_n86 » 29 mar 2010, 13:45

Dag Tino,

Ja mijn eerste ingeving is ook helemaal uitelkaar bouwen die hap, maar jij geeft aan dat die helemaal vast zit?Er zitten 2 schroefjes voor boven in als je die eruit draait zou je als het goed is hele spul naar voren kunnen trekken. Dan de 2 kabels eraf waar de stekkers aan zitten en vervolgens kan je dan overal bij. Heb dit vorige week nog gedaan toen ik de tachoringen had ingebouwd.

Gr Tan

tino_90

Bericht door tino_90 » 29 mar 2010, 18:40

Bedankt voor het antwoord.
Het knopje zelf zit vast ja, maar ik het klokkenhuis kan er dus vrij makkelijk uit, zonder dat ik gelijk wat sloop?

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 29 mar 2010, 21:59

yeps, alleen die twee schroefjes bovenaan en dan kantel je em zo los.
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 29 mar 2010, 22:01

Wel het stuur zo ver mogelijk naar achter doen, en helemaal naar beneden.
Volgens mij moet je ook oppassen met de printplaat achterop, dat je die niet met je vingers aanpakt?
Wellicht beter ff de accu afkoppelen :!

tan_n86

Bericht door tan_n86 » 30 mar 2010, 15:56

Dag,

Ja heb het toen gewoon met de accupolen erop gedaan x| oepsie haha

Om even mijn bericht aan te vullen..het blijft niet bij 2 schroefjes voor eruit en dat je dan overal bij kan. Idd eerst stuur helemaal naar voren en beneden zodat je ruimte hebt om dat klokje helemaal eruit te halen.

dan zie je dus dat er 2 stekkers aan zitten..die eraf en dan begint pas alles:

Goed kijken waar er schroefjes zitten die eraf, dan goed kijken waar klik systemen zitten en dan alles eraf klikken dus niet haastig te werk gaan zodat je zit te klikken en de boel afbreekt :X

Gr Tan

with-style

Bericht door with-style » 30 mar 2010, 17:14

Bekijk dit filmpje:
<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/dYuZDDAtm2I&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/dYuZDDAtm2I&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/youtube]
Maar ik heb dus ook mijn knopje gesloopt, omdat het knopje achter de cover van de lampjes bleef hangen en de dealer levert ze niet los. TIP, knip de covertjes een beetje weg (de bar-code dan).
Dus dat word lijmen.. (|
Laatst gewijzigd door Opt1mus op 30 mar 2010, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: filmpje ingesloten
Rijden alsof je in een achtbaan zit..

tan_n86

Bericht door tan_n86 » 30 mar 2010, 17:44

Hallo,

Ja die tellerknopjes zijn 2 delig, die moet je idd uit elkaar trekken:P

tino_90

Bericht door tino_90 » 30 mar 2010, 18:39

Bedankt allemaal!
Zeer handig filmpje ook!

Stranger_

Bericht door Stranger_ » 31 mar 2010, 13:21

Heeft hij nou de wijzer rood gemaakt met een stift?

tino_90

Bericht door tino_90 » 01 apr 2010, 17:30

Lijkt het wel op ja...
Als je dan toch bezig ben kan je het beter meteen goed doen lijkt mij, maar goed misschien ziet het er wel netjes uit.

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 02 apr 2010, 09:16

Het probleem is vermoedelijk dat die knop uit zijn plek is geschoten... Aan het einde van de knop aan de binnenkant zit een soort van aftakkinkje die de daad werkelijke dipsensor indrukt. Wat ik al een paar keer gezien heb is dat de knop nog wel op zijn plek zit, maar dat die aftakking uit zijn plek is geschoten, hierdoor werkt het allemaal niet meer en lijkt de dagtellerknop vast te zitten.

Dan moet je inderdaad je instrumentenpaneel even loshalen, en dan die ook gewoon op je gemak losmaken, op een gegeven moment zie je het euvel dan vanzelf zitten. Is relatief makkelijk op te lossen...

tino_90

Bericht door tino_90 » 02 apr 2010, 10:28

Bedankt!
Ik heb het net uit elkaar gehaald, helaas is het palletje dat de schakelaar in moet drukken dus afgebroken...
Als deze niet los verkocht worden moet ik zelf maar wat gaan knutselen.

Helaas heb ik nog wat ontdekt, Het lampje van de airbag is afgeplakt dus die zal ook wel blijven branden, en onderbreken 3 schroeven, dus daar zijn ze ook niet al te nauwkeurig mee omgegaan.

tino_90

Bericht door tino_90 » 02 apr 2010, 11:16

Super bedankt!

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 03 apr 2010, 07:19

tino_90 schreef:Bedankt!
Ik heb het net uit elkaar gehaald, helaas is het palletje dat de schakelaar in moet drukken dus afgebroken...
Als deze niet los verkocht worden moet ik zelf maar wat gaan knutselen.

Helaas heb ik nog wat ontdekt, Het lampje van de airbag is afgeplakt dus die zal ook wel blijven branden, en onderbreken 3 schroeven, dus daar zijn ze ook niet al te nauwkeurig mee omgegaan.

Check dat even. als het lampje brand werken de airbags niet.
Ik d8 zelf eerst ook dat alleen degene waar de storing in zat niet zou werken, maar het gehele systeem staat dan dus uit.
Uitlezen geeft dan aan wat er mis kan zijn.
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”