M51 td geknepen?

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
Tummy

M51 td geknepen?

Bericht door Tummy » 30 mar 2010, 03:09

is een 325 td/m51 ergens flink geknepen?

ben benieuwd of dit het geval is..
weet dat je dmv een chip wel wat kan winnen.. maar verder?

lijkt mij dat je bij een 325TD 2.5 Turbo diesel wel wat meer kan verwachten dan +-115Pk
of mocht ik beetje gaan experimenteren hiermee.. wat heb ik precies nodig om van mijn TD een TDS te maken?

ecu/intercooler? is er nog een verschil in verstuivers? of turbo? of meer dingen?

blok heeft nu 3 ton gelopen, en loopt nog Super knap en mooi.. daarom een lichte twijfel om met die km stand er nog een tds van te gaan maken.

broti

Re: M51 td geknepen?

Bericht door broti » 23 apr 2010, 16:57

Na wat research dankzij google het een en ander gevonden op verschillende fora. Dus geen harde feiten!?!?!

- Blijkbaar is de chip (redelijk) hetzelfde, maar niet swapable...
- De S in TD"S" zou staan voor Sport. Hierdoor heeft de TDS een wat sportiever/stugger onderstel. Ook heeft (zoals je al weet) de motor meer vermogen.
- De TDS zou een ietwat grotere turbo hebben, met intercooler, en de brandstofpomp zou wat meer sappie geven.

Wat je iig kunt doen om het autotje flink te laten blazen (JAAA ZWARTE PLUIMEN!!) is de brandstofpomp eens flink openschroeven. Een maat van me (monteur) heeft dit ook bij een 325TD gedaan, en meld mij dat de TD hierdoor flink vooruit gaat... en ook FLINK in brandstofverbruik...

Mogelijk kun je de turbodruk wat ophogen (en daarbij een intercooler van een 325TDS van de sloop halen)? Ik weet alleen niet wat die computer hier allemaal van vind, en wat de gevolgen zijn daardoor...

Als je meer info wil over dat opdraaien van de brandstofpomp hoor ik dat wel (vraag ik het aan maat/monteur). De technische kant daarvan ken ik namelijk niet!?

Was het maar zo makelijk bij een benzine!! -_-

Hier de infobronnen:
http://uk.answers.yahoo.com/question/in ... 724AAaERJK

http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=360286

Gegroet

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Performance en tuning”