keukenpapier en lak
Re: keukenpapier en lak
Dus vogelpoep erop -> verwijderen -> doekje in de wasmachine? Als je daarna weg gaat en je treft weer zo'n lading dezelfde cyclus herhalen?
Dan heb ik per week misschien wel 's vijf doekjes nodig. x| x|
Wat doen jullie met deze doekjes, gebruik je die na het wassen ook weer gewoon voor het poetsen van je auto?
Dan heb ik per week misschien wel 's vijf doekjes nodig. x| x|
Wat doen jullie met deze doekjes, gebruik je die na het wassen ook weer gewoon voor het poetsen van je auto?
Ik gebruik met vogelpoep altijd speeddetailer van Meguiars (paarse fles groene dop) en een speciale microfiber doek die ook van Meguiars komt zo krijg je 0 krassen.
1x spuiten en wipen en klaar ben je, zodra je het op je auto ziet direct aktie ondernemen anders bijt het in de lak x|
Deze doek kan gewoon in de was
1x spuiten en wipen en klaar ben je, zodra je het op je auto ziet direct aktie ondernemen anders bijt het in de lak x|
Deze doek kan gewoon in de was
En houd je deze doek dan voortaan apart om vogelpoep mee te verwijderen? Of gebruik je die na hem uitgewassen te hebben ook weer voor andere dingen?
Hou ik in principe apart, ik heb een andere doek voor standaard datailwerk.
Hier aparte doeken voor schoonmaken, droogmaken en in- en uitpoetsen
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|
|Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Is in principe niet nodig, een microvezeldoek bestaat uit twee soorten vezels, één 'slijpende' en één holle vezel.
De slijpende reinigt en de holle vezel neemt op, vandaar dat deze doekjes altijd in de wasmachine moeten worden gereinigd.
De wasmachine "klopt" de holle vezel uit en dat gebeurt niet met uitwringen.
Er is natuurlijk niets mis mee om de doekjes apart te houden voor bepaalde werkzaamheden, maar zou niet nodig hoeven zijn.
De slijpende reinigt en de holle vezel neemt op, vandaar dat deze doekjes altijd in de wasmachine moeten worden gereinigd.
De wasmachine "klopt" de holle vezel uit en dat gebeurt niet met uitwringen.
Er is natuurlijk niets mis mee om de doekjes apart te houden voor bepaalde werkzaamheden, maar zou niet nodig hoeven zijn.
Ik heb via Carclean een Poorboys microvezeldoek gekregen, deze heeft aan 1 kant lange vezels en aan de andere kant korte voor diverse werkzaamheden idd 
@BoMeWm
Ik heb ook via Carclean de doeken ontvangen die 320driver beschrijft, dus met aan de ene zijde lange en aan de andere zijde korte vezels. Het lijkt me dat je de kant met lange vezels gebruikt om de vogelpoep mee te verwijderen. Maar de door jou genoemde "slijpende" en "holle" vezels zitten toch aan beide kanten? Of vergis ik me? Je kunt beide kanten van deze doek gebruiken, alleen is het makkelijker om de kant met lange vezels te gebruiken om te reinigen omdat hier het vuil beter in opgenomen wordt. Correct me if i'm wrong!!
Ik heb ook via Carclean de doeken ontvangen die 320driver beschrijft, dus met aan de ene zijde lange en aan de andere zijde korte vezels. Het lijkt me dat je de kant met lange vezels gebruikt om de vogelpoep mee te verwijderen. Maar de door jou genoemde "slijpende" en "holle" vezels zitten toch aan beide kanten? Of vergis ik me? Je kunt beide kanten van deze doek gebruiken, alleen is het makkelijker om de kant met lange vezels te gebruiken om te reinigen omdat hier het vuil beter in opgenomen wordt. Correct me if i'm wrong!!
Het principe van een microvezeldoek blijft hetzelfde, ik kan mij voorstellen dat een lange vezel méér reinigt maar de holle vezel moet dit kunnen blijven opnemen. de belangrijkste tip blijft: reinig de doek na gebruik in de wasmachine, die 'klopt' de holle vezel uit, zodat deze na gebruik weer kan opnemen. Met uitwringen red je dit niet (|
Het gebruik van de microvezeldoekjes was mij ook wel duidelijk. Of deze na gebruik ook uit te wringen is ipv in de wasmachine te stoppen was wat mij betreft niet aan de orde. Ik stop sowieso alle doeken na gebruik in de wasmachine.
Wat ik eigenlijk wou weten is dit: Stoppen jullie elke doek na één keer gebruiken in de wasmachine? Of spoel je deze na gebruik (in dit geval voor verwijderen van vogelpoep) een keer uit om hem vervolgens weg te leggen voor een volgend gebruik?
Als je de doek uitspoelt gaat hij dan na een aantal keren uitgespoeld te zijn alsnog in de wasmachine? En, hoe vaak spoel je de doek dan uit voordat je hem in de wasmachine stopt?
Ben benieuwd naar de antwoorden, maar vooral naar de motivatie.
Mijn vriendin vindt het namelijk vreemd dat ik een hele poetsdoek (van 58x38cm) gebruik voor het verwijderen van een kleine lading vogelpoep. Ze vindt dat ik die doek makkelijk even uit kan spoelen onder de kraan ipv de wasmachine hiervoor aan te zetten. :?
Wat ik eigenlijk wou weten is dit: Stoppen jullie elke doek na één keer gebruiken in de wasmachine? Of spoel je deze na gebruik (in dit geval voor verwijderen van vogelpoep) een keer uit om hem vervolgens weg te leggen voor een volgend gebruik?
Als je de doek uitspoelt gaat hij dan na een aantal keren uitgespoeld te zijn alsnog in de wasmachine? En, hoe vaak spoel je de doek dan uit voordat je hem in de wasmachine stopt?
Ben benieuwd naar de antwoorden, maar vooral naar de motivatie.
Mijn vriendin vindt het namelijk vreemd dat ik een hele poetsdoek (van 58x38cm) gebruik voor het verwijderen van een kleine lading vogelpoep. Ze vindt dat ik die doek makkelijk even uit kan spoelen onder de kraan ipv de wasmachine hiervoor aan te zetten. :?
Is wel een beetje overkill idd...
je kunt de doek toch ook weer anders vouwen zodat je met een ongebruikte kant de nieuwe flats verwijderd?
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|
|Touring zonder dakrails:
Ik gebruik ze maar een keer. Na gebruik spoel ik ze allemaal uit en laat ik ze drogen op de kachel. Daarna gaan ze in de verzamelemmer. Als de emmer dan vol is gaat alles in de wasmachine. Let wel je moet de doeken wassen zonder wasverzachter anders heb je er niks meer aan.
-
Stamp-CTRL
Gewoon hogedrukspuit erop bij wasstraat en poep is weg.
Had van de week ook een dikke flatch erop zitten en met water weg proberen te halen. Heb hierbij helaas ook wat krasjes gemaakt. Volgende meeuw op straat kan maar beter snel aan de kant gaan
Had van de week ook een dikke flatch erop zitten en met water weg proberen te halen. Heb hierbij helaas ook wat krasjes gemaakt. Volgende meeuw op straat kan maar beter snel aan de kant gaan
330i is the way to go
Helemaal correct en eigenlijk moet je ze vochtig blijven bewaren en iid @opt1mus beetje overkill, je kunt ze ook achtvoudig vouwen en er zo langer mee doenHennep schreef:Ik gebruik ze maar een keer. Na gebruik spoel ik ze allemaal uit en laat ik ze drogen op de kachel. Daarna gaan ze in de verzamelemmer. Als de emmer dan vol is gaat alles in de wasmachine. Let wel je moet de doeken wassen zonder wasverzachter anders heb je er niks meer aan.